کسب و کار موبایلی ال جی در سال ۲۰۲۱ به مسیر سوددهی بازخواهد گشت

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
کسب‌و‌کار موبایلی ال‌جی الکترونیکس در حال حاضر روزهای خوبی را سپری نمی‌کند؛ بااین‌حال مدیرعامل این شرکت مدعی است کسب‌و‌کار یادشده در سال ۲۰۲۱ دوباره سوددهی‌اش را آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس شرکت بزرگی است که در حوزه‌های زیادی فعالیت می‌کند و محصولات متنوعی دارد. یکی از زیرشاخه‌های شناخته‌شده‌ی ال‌جی الکترونیکس، کسب‌و‌کار موبایلی این شرکت است که طی چند سال اخیر از مسیر سوددهی جدا شده و براساس آمار، فصل به فصل ضرر و زیان به بار می‌آورد. به‌نظر می‌رسد پس از مدت‌ها ضرردهی، سرانجام قرار است این شرایط در سال ۲۰۲۱ تغییر کند. مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس به‌تازگی در نمایشگاه CES 2020 حضور پیدا کرد و در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مدعی شد کسب‌و‌کار موبایلی این شرکت تا یک سال دیگر سوددهی‌اش را آغاز خواهد کرد. 

برایان کوان، مدیرعامل جدید ال‌جی الکترونیکس که سال گذشته در راستای اعمال تغییراتی مهم در شرکت موردبحث به این سمت رسید، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از برنامه‌ریزی مجدد برای کسب‌و‌کار موبایلی خبر داد:

با درنظرگرفتن کیفیت محصولات و تغییراتی مهم در خط تولید گوشی‌ها که خودمان را برای آن آماده می‌کنیم، معتقد هستیم که می‌توانیم در سال ۲۰۲۱ بازی را عوض کنیم و کسب‌و‌کار موبایلی را به مسیر سوددهی برگردانیم. این موضوع به‌خصوص از طریق عرضه‌ی محصولاتی جدید که توانایی اعمال تغییراتی مهم در بازار دستگاه‌های بالارده را دارند، به حقیقت خواهد پیوست. 

غول کره‌ای دنیای فناوری در گزارش‌های مالی اخیرش به‌وضوح به ضرردهی کسب‌و‌کار موبایلی اشاره کرده است. البته براساس اعلام رسمی، این شرکت توانست با انجام برخی بازنگری‌ها در کسب‌و‌کار موبایلی‌اش، میزان ضرردهی آن را در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ تا حد زیادی پایین بیاورد. بااین‌حال ضرردهی کسب‌و‌کار موبایلی از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ تاکنون همچنان ادامه دارد. 

ال جی جی 6 / lg g6

ال‌جی به‌تازگی نسخه‌ی اولیه‌ی گزارش مالی جدیدش را منتشر کرده و مدعی شده است که توانسته در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی ۹۹ میلیارد وون سود عملیاتی و ۱۶ تریلیون وون درآمد از طریق فروش محصول کسب کند. این شرکت هنوز نسخه‌ی کامل گزارش مالی سالانه‌ی خودش را منتشر نکرده است و گفته می‌شود این گزارش مالی تا پیش از پایان ماه جاری میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. با همه‌ی این‌ها پیش‌بینی می‌کنیم کسب‌و‌کار موبایلی ال‌جی الکترونیکس در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ نیز همچنان به ضرردهی خودش ادامه داده باشد. اگر این اتفاق رنگ حقیقت به خود بگیرد، کسب‌و‌کار موبایلی ال‌جی برای نوزدهمین فصل متوالی وارد مسیر ضرردهی شده است.

از سه‌ماهه‌ی مالی قبلی تاکنون، ال‌جی الکترونیکس سعی کرده است خطوط تولید خودش را از کره‌ی جنوبی به ویتنام منتقل کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد. در ضمن این شرکت در تلاش است تا وظیفه‌ی تولید شماری از گوشی‌های هوشمندش را به شرکت‌های متفرقه بسپارد تا دراین‌زمینه نیز برخی هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

گوشی‌های تاشدنی فرم آینده‌نگرانه‌ی گوشی‌های هوشمند هستند که شرکت‌های بزرگ زیادی تولید آن‌ها را تأیید کرده‌اند؛ حتی سامسونگ مدلی از گوشی‌های تاشدنی را با نام گلکسی فولد به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار کرده است. با درنظرگرفتن همین موضوع، شماری از خبرنگاران درمورد احتمال عرضه‌ی گوشی تاشدنی توسط ال‌جی پرسیدند که مدیرعامل این شرکت جزئیاتی دقیق دراین‌زمینه ارائه نداد. کوان ترجیح داد بازه‌ی زمانی خاصی را برای عرضه‌ی گوشی تاشدنی ال‌جی تعیین نکند، با این حال او گفت شرکت تحت مدیریتش قصد دارد «محصولی پریمیوم و نوآورانه» را تولید و روانه‌ی بازار کند. امکان دارد عرضه‌ی این محصول نوآورانه کمی دیرتر از محصولات رقبای ال‌جی صورت بگیرد.

ال جی وی 30 / LG V30

ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES امسال حضور پررنگی داشت و تلویزیون‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ به‌صورت اولیه از تلویزیونی رول‌شدنی پرده‌برداری کرده و توجهات را به‌سمت خود جلب کرد. طبق اعلام رسمی مدیرعامل ال‌جی، این تلویزیون رول شدنی که در سال ۲۰۱۹ به دستگاهی کامل تبدیل شد تا پیش از پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. ال‌جی در نمایشگاه CES امسال افزون بر تلویزیون‌های متعدد، به معرفی باغچه‌ی خانگی هوشمند مخصوص فضای داخلی پرداخت. درِ هوشمند و ماشین لباس‌شویی تین‌کیو که با اتکا به هوش مصنوعی توانایی تشخیص جنس لباس‌ها را دارد، جزو دیگر محصولات معرفی‌شده توسط ال‌جی در نمایشگاه امسال بودند.

شما کاربران محترم زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی ال‌جی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های ال‌جی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات