ال جی از ماشین لباسشویی جدید ThinQرونمایی کرد؛ تشخیص نوع لباس با کمک هوش مصنوعی

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ماشین لباس‌شویی جدید ThinQ ال‌جی با استفاده از هوش مصنوعی، نوع و جنس لباس‌ها را تشخیص می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی ادعا می‌کند که ماشین لباس‌شویی ThinQ این شرکت با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی تفاوت و جنس لباس‌ها را تشخیص می‌دهد و به‌صورت خودکار برنامه شستشوی متناسب با آن لباس را انتخاب می‌کند.

شست‌و‌شوی لباس می‌تواند کاری دشوار و ملالت بار باشد؛ اما ال‌جی قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی در ماشین‌های لباس‌شوی جدید ThinQ این‌کار را آسان‌تر کند.

این شرکت کره‌ای در نمایشگاه 2020 CES از جدیدترین ماشین‌لباس‌شویی خود رونمایی کرد که به فناوری خاصی مجهز است که با کمک آن، نوع پارچه و لباس را تشخیص داده و به‌صورت خودکار برنامه شستشویی متناسب با آن لباس انتخاب می‌کند.

ال‌جی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در مسیر طراحی و تولید لوازم خانگی هوشمند مرتبط با شستشو، قدم گذاشت. سیستم شستشوی دوقلوی ال‌جی که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، محصولی انقلابی دراین‌زمینه محسوب می‌شد و در حال حاضر نیز در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف به‌فروش می‌رسد. این ماشین لباس‌شویی شامل یه محفظه‌ی شست‌و‌شوی اصلی در جلو و یک محفظه‌ی کوچک‌تر در زیر آن است. کاربرد محفظه‌ی اصلی، شستن لباس‌ها و موارد بزرگ و ضخیم مثل ملحفه و حوله است و از محفظه‌ی زیرین معمولا برای شست‌و‌شوی لباس‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر ‌استفاده می‌شود. مزیت تفکیک لباس‌ها در سیستم شست‌و‌شوی دوقلوی ال‌جی، این است که به‌صورت هم‌زمان می‌توان برای هر محفظه، تنظیمات و سیکل شستشوی مناسب با آن را انتخاب کرد. هرچند این سیستم انجام شست‌وشوی لباس را بسیار آسان‌تر می‌کرد اما انتخاب تنظیمات و برنامه شستشو، به‌صورت دستی انجام می‌شد.

سیستم جدید شست‌و‌شوی ال‌جی با نام Flex Wash تقریبا مشابه با همان سیستم شست‌و‌شوی دوقلو است؛ با این تفاوت که فناوری هوش مصنوعی نیز در آن دخالت دارد.

حالا این سازنده مطرح کره‌ای لوازم خانگی ادعا می‌کند که ماشین‌ لباس‌شویی جدید این شرکت می‌تواند وزن و حجم لباس‌های داخل ماشین را اندازه‌گیری کند و جنس پارچه آن را تشخیص دهد و حتی در مواردی که ترکیبی از دو یا چند پارچه مختلف درون ماشین لباس‌شویی قرار داشته باشد، به‌صورت خودکار بهترین برنامه شست‌و‌شو را متناسب با آن، انتخاب خواهد کرد.

ماشین لباس شویی هوشمند LG ThinQ

ال‌جی هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه ماشین‌لباس‌شویی‎‌های هوشمند ThinQ اظهار نظری نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که این محصول در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که باید تا آن زمان منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این ماشین لباس‌شویی به همان خوبی که ال‌جی ادعا می‌کند عمل خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات