طراح صنعتی گوگل: طراحی دوربین پیکسل 4 از دوربین‌های اپل ساده‌تر است

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی مدیر طراحی صنعتی گوگل، طراحی دوربین پیکسل ۴، نسبت به دوربین آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ مکس، ساده‌ و جذاب‌تر است.
تبلیغات

زمانی‌که اپل از گوشی‌های جدید خود، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد، طراحی آن‌ انتقادات زیادی را به همراه داشت. به‌عنوان مثال، این طراحی برخی افراد را دچار ترایپوفوبیا شوند. افرادی مبتلا به این ترس، با دیدن سوراخ‌های کوچک روی یک سطح، دچار حالت تهوع و ترس می‌شوند. پس از رونمایی گوگل پیکسل ۴ نیز با ماژول دوربین مشابه، طراح گوشی‌های پیکسل نظر خود را در رابطه با رویکرد اپل به اشتراک گذاشته است.

برخلاف گوشی‌های اپل قبلی، در آیفون ۱۱ پرو، دوربین‌ها در ماژولی عمودی کنار یکدیگر قرار نگرفته‌اند. ازآنجاکه اکنون این گوشی سه دوربین دارد؛ دوربین‌های آیفون در چینشی مثلثی درون ماژولی مربعی و شفاف قرار گرفته‌اند که هیچ تلاش برای پوشش این بخش نشده است تا در عوض دوربین‌ها با خودنمایی، مدل گوشی را به بیننده یادآوری کنند.

مکس یوشیموتو (Max Yoshimoto)، مدیر طراحی صنعتی تیم سخت‌افزار محصولات گوگل، در گفت‌وگو با Digital Trends درباره‌ی روند طراحی پیکسل ۴ گفت که چیزی که طراحان اپل سعی در رساندن آن با طراحی ماژول دوربین داشتند را درک کرده است. او گفت:

مشخص است که آن‌ها به‌عنوان یک طراح چه‌کار کرده‌اند؛ من می‌دانم که آن‌‌ها در حال تلاش برای رساندن چه چیزی با این شکل بوده‌اند.آیا فکر می‌کنم طراحی ما ساده‌ و شیک‌تر است؟ بله، همین‌طور است. 

گوشی گوگل پیکسل ۴ دارای ماژول دوربین تقریباً مربعی شکل است که دو دوربین را درون خود جای داده است؛ اما گوگل تصمیم گرفته با استفاده از یک فیلتر سیاه‌رنگ روی ماژول، کمی لنزها را بپوشاند. به‌این‌ترتیب چشم شما همان‌طور که یوشیموتو می‌گوید، روی «مربع پیکسل» متمرکز می‌شود و به پس‌زمینه‌ی مدل‌های سفید یا نارنجی پیکسل کنتراست شدیدی می‌دهد.

نمونه‌های اولیه پیکسل 4 گوگل

این تنها نقطه‌ی کنتراست پیکسل ۴ نیست؛ نواری مشکی رنگ کناره‌‌های گوشی را پوشانده است تا طراحی بخش عقب برجسته‌تر نمایان شود؛ مخصوصاً در نسخه‌های سفید و نارنجی این تضاد نسبت به نسخه‌ی سیاه، بیشتر به چشم می‌آید. گوگل از شیشه‌ی براق برای نسخه‌ی مشکی پیکسل ۴ استفاده می‌کند؛ درحالی‌که نسخه‌‌های دیگر شیشه‌ی مات دارند. شیشه‌ی مات در آیفون‌های جدید نیز برای اولین استفاده‌ است تا تجربه‌ای عاری از لک‌پذیری را فراهم می‌کنند.

اینکه طراحی دوربین آیفون یا پیکسل شیک و زیباتر است به سلیقه‌ی شخصی بازمی‌گردد؛ اما قطعا گوشی‌های هوشمند نام‌بردی جزیی از جذاب‌ترین محصولات سال هستند. نظر شما چیست؟ آیا با طراحی گوگل هم‌نظر بوده و ماژول دوربین آن را زیباتر می‌پندارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات