هواوی امکان آنلاک‌کردن بوت‌لودر میت 30 پرو را فراهم می‌کند

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
هواوی قصد دارد به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و چالش‌های اخیر با گوگل، امکان آنلاک‌کردن بوت‌لودر گوشی میت ۳۰ پرو را برای کاربران فراهم کند.
تبلیغات

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، پس از معرفی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ در بین اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و به سؤالات مطرح‌شده توسط آنان درمورد گوشی‌های جدید پاسخ داد. یکی از این سؤالات به امکان آنلاک‌کردن بوت‌لودر گوشی‌های میت ۳۰ پرو مربوط می‌شد. 

از آنجایی که به‌دلیل تحریم‌های اخیر ایالات متحده‌ی آمریکا، گوگل ارتباطات تجاری‌اش را با هواوی قطع کرده است؛ چینی‌ها نمی‌توانند پرچمداران جدیدشان را با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه کنند. از همین رو تنها راهی که پیش‌روی دارندگان این گوشی‌ها دیده می‌شود، این است که بوت‌لودر دستگاه را آنلاک کنند؛ در واقع بوت‌لودرِ آنلاک‌شده تنها راهی است که کاربران گوشی هواوی میت ۳۰ پرو می‌توانند از طریق آن تحریم‌ها را دور بزنند و از سرویس‌های گوگل بهره‌مند شوند. 

میت 30 پرو هواوی / huawei mate 30 pro

سیاست‌های چند سال اخیر هواوی همواره روی منصرف کردن کاربران از آنلاک‌کردن بوت‌لودر گوشی‌شان تأکید داشت؛ بااین‌حال امسال اوضاع فرق می‌کند. به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها به‌دلیل شرایط فعلی و چالش‌های اخیر با دولت آمریکا، می‌خواهند برای میت ۳۰ پرو رویکرد متفاوتی در پیش بگیرند و از مواضع خود برای جلوگیری از آنلاک‌کردن بوت‌‌لودر پرچم‌دار جدیدشان کوتاه بیایند. در واقع هواوی قصد دارد به کاربران اجازه دهد که بوت‌لودر گوشی خودشان را آنلاک کنند.

ریچارد یو در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت Android Authority می‌گوید: «ما همواره امکان آنلاک‌کردن بوت‌لودر را محدود کرده بودیم؛ زیرا می‌خواستیم امنیت بیشتری را برای کاربران‌مان فراهم کنیم. اما این بار می‌خواهیم آزادی عمل بیشتری به مشتریان بدهیم تا بتوانند خودشان شخصی‌سازی بیشتری را در گوشی اعمال کنند. بنابراین برنامه‌مان این است که به کاربران اجازه‌ی انجام چنین کاری را بدهیم.»

مدیرعامل هواوی تنها به این سخنان بسنده کرد و نگفت که فرایند‌ی آنلاک‌کردن بوت‌لودر میت ۳۰ پرو قرار است به‌ چه صورتی انجام شود. گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ قرار است از همان ابتدا با بوت‌لودر آنلاک‌شده عرضه شوند یا اینکه کاربران این گوشی‌ها مجبور خواهند بود خودشان نحوه‌ی انجام این کار را بفهمند و سپس با مراجعه به انجمن‌هایی نظیر XDA Developers فرایند‌ی انجام آن را با سایر به اشتراک بگذارند؟ این امکان وجود دارد که هواوی به‌دنبال عرضه‌ی میت ۳۰، دستورالعمل واضحی را به‌صورت آنلاین منتشر کند تا کاربران با بهره‌گیری از آن، نسبت به آنلاک‌کردن میت ۳۰ اقدام کنند.

هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

فراموش نکنید که اتخاذ این تصمیم از سوی هواوی، اتفاقی خوشحال‌کننده است. اگر به‌دلیل بهره‌مندی هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو از سخت‌افزار قدرتمند علاقه‌ی زیادی به تهیه‌ی این گوشی‌ها دارید اما نمی‌توانید با عدم بهره‌مندی آن‌ها از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل کنار بیایید، آنلاک‌کردن بوت‌لودر گوشی می‌تواند به دادتان برسد. متاسفانه فرایند آنلاک‌کردن بوت‌لودر و دور زدن تحریم‌های گوگل، چیزی است که بیشتر کاربران امروزی از آن سر در نمی‌آورند و به‌خوبی درکش نمی‌کنند. بنابراین فعلا زود است بخواهیم درمورد تأثیر مثبت این تصمیم هواوی روی میزان فروشی میت ۳۰ نظر دهیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات