اچ تی سی با تمرکز روی گوشی میانرده در سال ۲۰۱۹ تغییر استراتژی می‌دهد

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا اچ‌تی‌سی در پی آن است تا با اتخاذ رویکردی جدید، در سال ۲۰۱۹ حضور قدرتمندی در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده داشته باشد.
تبلیغات

درن چن، مدیرعامل اچ‌تی‌سی، اخیرا اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد با پیش‌گرفتن رویکرد و استراتژی جدید در سال ۲۰۱۹ میلادی، سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهد و سود بیشتری را در این حوزه تجربه کند.

برنامه‌ی تایوانی‌ها این است که در سال ۲۰۱۹ روی گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده متمرکز شوند. البته اگر از طرفداران قدیمی این برند هستید، در این رابطه نباید سریعا هیجان‌زده شوید؛ چرا که باید بدانید HTC قصد دارد در سال ۲۰۱۹ نیز همچنان به تولید مدل جدید گوشی‌های سری U12 ازجمله اچ‌تی‌سی +U12 ادامه دهد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید مدل ۱۲۸ گیگابایتی گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ لایف که به‌تازگی روانه‌ی بازار شده است، توانسته فروش خوبی را تجربه کند.

اچ تی سی یو ۱۱ / HTC U11

اچ‌تی‌سی دیزایر ۱۲ اس جدیدترین تلاش اچ‌تی‌سی برای حضور در بازار میان‌رده‌ها است؛ محصول ضمن بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۵، به نمایشگر ۵.۷ اینچ مجهز شده و از طراحی دل‌چسبی استفاده نمی‌کند. تایوانی‌ها امیدوارند که این گوشی بتواند به‌مرور پا‌جای‌پای U12 Life بگذارد و فروش خوبی را به‌ثبت برساند. 

با این‌همه، بسیاری از کاربران - خصوصا کاربران زومیت - در پی معرفی دیزایر ۱۲ اس، غالبا واکنشی منفی به طراحی این گوشی نشان دادند. برای مثال یکی از کاربران زومیت که به‌طور کلی از ظاهر پنل پشتی این محصول بدش نیامده، عدم تقارن دوربین و حسگر اثر انگشت را «خجالت‌آور» توصیف می‌کند. یا کاربر دیگری که ضمن انتقاد به مشخصات فنی این گوشی،‌ مدعی است که دیزایر ۱۲ اس می‌تواند به‌راحتی لقب «زشت‌ترین گوشی سال» را از آن خود کند. عده‌ی زیادی که خود را از طرفداران قدیمی این برند می‌نامند، شدیدا از دست اچ‌تی‌سی گله‌مندند و امیدوارند این شرکت بتواند خود را دوباره به روزهای اوجش نزدیک کند. 

علاوه‌بر این موارد، اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که می‌خواهد در آینده تمرکز بیشتری روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک‌ چین داشته باشد. گفتنی است که طبق ادعای اچ‌تی‌سی، تمامی دستگاه‌های تولیدشده از نخستین گوشی مبتنی بر بلاک‌چین این شرکت یعنی اکسدوس وان به‌فروش رسیده‌اند.

اچ تی سی یو ۱۱ / HTC U11

اکثر طرفداران قدیمی اچ‌تی‌سی، شدیدا از محصولات جدید این شرکت گله‌مند هستند

البته اچ‌تی‌سی نمی‌خواهد تمام تمرکزش را روی بازار اسمارت‌فون‌ها معطوف کند. کسب‌و‌کار مبتنی بر واقعیت مجازی این شرکت طی چند وقت اخیر جان تازه‌ای گرفته و این شرکت قصد دارد فروشگاه واقعیت مجازی خود (وایوپورت) را هرچه بیشتر توسعه دهد تا روزی بتواند آن را در حد و اندازه‌ی فروشگاه‌های مهمی نظیر اپ‌ استور و گوگل پلی به‌شمار آورد. 

اچ‌تی‌سی از مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در استراتژی‌های قبلی‌اش تجدیدنظر کند تا بتواند دوباره بتواند خودش را احیا کند؛ اما نتیجه‌ی کار آنچه که انتظارش را داشتیم، در نیامد. باید دید این شرکت در آینده چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

نظر شما در این زمینه چیست؟ از دیدگاه شما آیا اچ‌تی‌سی می‌تواند دوباره خود را احیا کند؟ شما کاربران محترم زومیت می‌توانید نظرات ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت‌های همین پست، با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

در ضمن شما می‌توانید با مراجعه به بانک محصولات زومیت، از مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های اچ‌تی‌سی مطلع شوید. در این بخش از سایت همچنین می‌توانید به مقایسه‌ی محصولات مختلف با یکدیگر بپردازید و با نقاط ضعف و قوت هر یک آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات