درآمد ناچیز و زیان قابل‌توجه در گزارش‌های مالی HTC

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ توسط اچ‌تی‌سی، نشان می‌دهد این شرکت همچنان در حال ضرردهی است.
تبلیغات

پس از انتشار گزارش درآمد ماه اکتبر در هفته گذشته، شرکت HTC گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ خود را منتشر کرد. علیرغم تلاش‌­های صورت گرفته توسط تایوانی­‌ها برای کاهش هزینه­‌های خود، اطلاعات موجود در این گزارش حکایت از ضرر و زیان مجدد این شرکت دارد.

در همین راستا و در بازه‌ی زمانی منتهی به ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی، میزان سود خالص HTC رقمی معادل ۱۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۲۷۰ میلیون دلاری را نشان می­‌دهد. با این همه، نکته قابل توجه در رابطه با این شرکت تایوانی کاهش چشمگیر هزینه‌ی عملیات اجرایی آن است که بر اساس داده­‌های موجود از ۴۳۵ میلیون دلار در سال گذشته، به ۱۲۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

علیرغم تمامی تلاش‌­های صورت گرفته توسط مدیران HTC برای کاهش هزینه­‌ها، انتشار گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رقمی معادل ۸۴ میلیون دلار ضرر کرده است. این در شرایطی است که مقایسه‌ی آمار موجود در گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، بیانگر زیان ۶۸ میلیون دلاری اچ‌تی‌سی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

علیرغم انتشار آمارهای منفی اقتصادی، HTC اعلام کرده است که این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری در دو بخش تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همچنان به توسعه‌ی پروژه‌ی واقعیت مجازی خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که با توجه به انتشار پی‌درپی اخبار منفی از شرایط مالی HTC، مشخص نیست که توسعه‌ی پروژه­‌هایی نظیر هدست واقعیت مجازی با چه کیفیتی ادامه خواهند یافت.

از سوی دیگر به نظر می­‌رسد با وجود زیان‌دهی قابل توجه HTC، این شرکت همچنان روی تولید گوشی‌­های هوشمند خود متمرکز بوده و به‌زودی گوشی Exodus 1 Blockchain Phone را به بازار عرضه خواهد کرد. گفتنی است که با توجه به تقاضای محدود برای این دست محصولات در بازار، مشخص نیست که عرضه‌ی این گوشی هوشمند تا چه میزان می­‌تواند مشکلات مالی HTC را برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات