اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ امکانات ذخیره آفلاین ارز دیجیتال را عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ پتنت جدیدی برای نرم‌افزار مخصوص ارز دیجیتال ثبت کرد که امکانات ذخیره‌ی آفلاین این دارایی‌ها را به کاربر می‌‌دهد.
تبلیغات

چندی پیش خبری مبنی بر ثبت پتنت نرم‌افزار بلاک‌ چین و ارز دیجیتال سامسونگ منتشر شد. با بررسی دقیق‌تر مشخص شد کره‌ای‌ها درصدد توسعه‌ی جدی نرم‌افزار در این حوزه هستند و احتمالا آن را با گلکسی اس 10 (Galaxy S10) برای کاربران عرضه خواهند کرد.

خدمات ارز دیجیتال سامسونگ دو بخش اصلی دارد: ۱. بخش اول به‌نام Cold Wallet یا کیف‌پول آفلاین شناخته می‌شود که ارزهای دیجیتال کاربر را به‌همراه کلیدهای امنیتی خصوصی و عمومی در خود ذخیره می‌کند. کلدوالت علاوه‌بر این خدمات، در زمان تراکنش‌های ارز دیجیتال نیز کلید امنیتی خصوصی کاربر را ثبت می‌کند؛ ۲. بخش دوم خدمات ارز رمزنگاری‌شده‌ی سامسونگ، کیف‌پولی مانند سایر کیف‌ها است که برای انتقال ارز دیحیتال و مشاهده‌ی موجودی و تاریخچه‌ی تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اسامی سرویس‌های دوگانه‌ی سامسونگ برای کاربران ارز دیجیتال هنوز منتشر نشده است.

ارز دیجیتال به‌صورت کلی در دو نوع کیف‌پول Hot و Cold ذخیره می‌شود. این کیف‌پول‌ها کلیدهای امنیتی عمومی و خصوصی را برای انتقال ارز دیجیتال ذخیره می‌کنند. کلدوالت‌ها اصطلاحا امنیت بیشتری دارند؛ چون اطلاعات را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. به‌بیان‌دیگر، دسترسی ازراه‌دور به اطلاعات کیف‌ پول‌های آفلاین ناممکن خواهد بود و برای نفوذ به آن‌ها باید به سخت‌افزار اصلی دسترسی داشت.

اپلیکیشن کیف‌پول آفلاین سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد کیف‌پول‌های کنونی خود را از سرویس‌هایی همچون Metamask و TrustWallet به آن منتقل کنند. کاربران به‌علاوه می‌توانند کیف‌پول جدیدی را در داخل این اپلیکیشن ایجاد کنند. ارز دیجیتال و توکن‌های اولیه که در این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شوند، احتمالا شامل بیت کوین و اتریوم و بیت کوین کَش و توکن‌های ERC20 خواهد بود.

کیف پول اتریوم

حساب‌های کاربری ساخته‌شده در اپلیکیشن Bitcoin سامسونگ در شبکه‌ی بلاک‌چین با ناشناسی کامل ذخیره می‌شوند. به‌بیان‌دیگر، سامسونگ به داده‌های کاربران دسترسی نخواهد داشت. تنها راه دسترسی به اطلاعات رمزعبور این کیف‌پول نیز ازطریق عبارت‌های بازیابی ۱۲ تا ۲۴کلمه‌ای خواهد بود. این روش بازیابی رمزعبور در بین اکثر کیف‌پول‌های ارز دیجیتال، روشی رایج محسوب می‌شود. درنتیجه، مسئولیت اصلی کاربر ذخیره‌ی این عبارت است چون هیچ راه دیگری برای بازیابی کیف‌پول وجود ندارد.

اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ با اضافه‌کردن بخشی به‌صورت تأیید هویت، لایه‌ی امنیتی دومی به بخش ذخیره‌سازی خود اضافه کرده است. گزینه‌های امنیتی کاربر در این بخش نیز شامل کد پین و اثرانگشت می‌شود. شایعات حاکی از آن است سامسونگ اسکنر عنبیه را در گلکسی اس 10 حذف خواهد کرد.

اطلاعات زیادی درباره‌ی کیف‌پول ارز دیجیتال سامسونگ موجود نیست. تنها احتمال درباره‌ی این ابزار، همان قابلیت جابه‌جایی ارز‌های رمزنگاری‌شده با آن است.

دیدگاه شما چیست؟ درصورت عرضه‌ی کیف‌پول ارز دیجیتال سامسونگ از آن استفاده خواهید کرد؟ به چنین سرویس‌هایی برای ذخیره‌سازی بیت کوین و ارزهای دیگر اعتماد دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات