عرضه گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین توسط HTC

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تایوانی HTC در نظر دارد تا گوشی هوشمند جدیدی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به بازار عرضه کند.
تبلیغات

با وجود فروش نامطلوب و نتایج مالی ناامیدکننده، کمپانی HTC از تولید گوشی‌های پرچم‌دار دست نکشیده است. این شرکت در آخرین اقدام خود توجه‌ها را به سمت محصولی جدید به نام Exodus جلب کرده است؛ یک گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین. حالا ممکن است این سؤال در ذهن ایجاد شود که یک گوشی هوشمند بلاک‌چین چگونه محصولی است؟

در توضیح به طور خلاصه می‌توان گفت، این گوشی هوشمند جدید مخصوص تراکنش‌ بر پایه‌ی ارزهای دیجیتال است. به‌نوعی می‌توان گفت این محصول به‌دنبال فاصله گرفتن از فعالیت‌های مالی مرسوم است. آنگونه که از نام آن برمی‌آید، اگزودوس برای کسانی طراحی شده است که به دنیای غیرمتمرکز پول‌های دیجیتالی نظیر بیت‌کوین و اتریوم علاقه دارند. نرم‌افزار گوشی نیز بر پایه سیستم عامل اندروید خواهد بود؛ اما با اپلیکیشن‌ها و پروتوکل‌های امنیتی اضافه‌تر، به این معنا که در زمان رمزگذاری‌های ضروری تا حد امکان امنیت سکه‌های ارزشمند شما تأمین خواهد شد.

در حالی‌که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی و سخت‌افزار دستگاه در دسترس نیست، این موضوع قطعی است که اچ‌تی‌سی یک حافظه‌ی اختصاصی برای کیف‌ پول‌های رمزنگاری شده در این گوشی قرار داده است. مسؤل اصلی پروژه، فیل چن، اعلام کرده احتمالا پیش فروش اگزودوس از نیمه‌ی مهر (اوایل ماه آینده میلادی) آغاز خواهد شد. البته این به این معنی است که انتشار اعلامیه‌ی رسمی نیز در همان ماه خواهد بود. با این حال، علاقه‌مندان برای در دست گرفتن این محصول باید تا آذر ماه (دسامبر) منتظر بمانند، زمانی که فروش احتمالی آن آغاز خواهد شد.

بعید است محصولی نظیر یک گوشی هوشمند زنجیره بلوکی (Blockchain) دستاوردهای مالی مهمی را برای اچ‌تی‌سی به ارمغان بیاورد؛ اما سرمایه‌گذاری این شرکت روی نوآوری‌های متفاوت از سایر رقبای خود نقطه‌ی قوتی به حساب می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات