سامسونگ پتنت سنسور اثر انگشت تمام صفحه را ثبت کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به‌تازگی پتنتی را به‌ ثبت رسانده است که می‌تواند تمام صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند را به سنسور اثر انگشت تبدیل کند و محدودیت‌های کنونی را از میان بردارد.
تبلیغات

سامسونگ به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی نوآوری شناخته می‌شود و سالانه بودجه‌ی بسیاری صرف تحقیق و توسعه ایده‌های جدید می‌کند. این شرکت در تازه‌ترین ایده خلاقانه خود، اقدام به ثبت طرحی برای تبدیل کل نمایشگر گوشی‌های هوشمند به سنسور اثر انگشت کرده است.

هم‌اکنون سنسورهای زیر صفحه‌نمایش اندازه‌ای مشابه به نسل‌های قبلی خود دارند و محل ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که در بعضی موارد می‌تواند تجربه کاربری نه‌چندان مطلوبی را ارائه دهد.

طرح گفته‌شده به یک حسگر نوری اشاره می‌کند که می‌تواند اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. هم‌چنین تأکید ویژه‌ای بر استفاده از این قابلیت در گوشی‌های تاشدنی شده است. به‌کمک چنین سنسوری، اپلیکیشن‌ها می‌توانند آزادی عمل بیشتری برای احراز هویت کاربر داشته باشند و با محدودیت کمتری اقدام به طراحی رابط‌کاربری کنند. کاربران سایر دستگاه‌ها با نمایشگرهای بزرگ مانند تبلت‌ها نیز می‌توانند به‌لطف سنسور جدید، بسیار آسان‌تر از قابلیت‌های وابسته به اثر انگشت استفاده کنند. در تصویر پایین، نمایی شماتیک از طرح جدید سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

حسگر اثر انگشت / fingerprint sensor

شاید کمی عجیب باشد که در طرحی مربوط به سامسونگ، بریدگی نمایشگر (ناچ) در تصویر دیده شود؛ اما می‌توان به‌سادگی پیش‌بینی کرد که Samsung قصد فروش حق امتیاز پتنت خود به سایر تولیدکنندگان را در آینده خواهد داشت و برای همین ناچ را در طرح جدید خود لحاظ کرده است.

حسگر جدید از جنبه فنی کمی با نسخه‌های قبلی خود تفاوت دارد و از پردازنده‌ی کم‌مصرف جانبی بهره می‌برد. این پردازنده در هنگام غیرفعال بودن پردازنده‌‌ی اصلی، وظیفه دارد تا لمس صفحه‌نمایش توسط کاربر را تشخیص دهد. این سنسور برای احراز هویت کاربر، سه‌بار اقدام به اسکن اثر انگشت می‌کند که هربار به حدود ۲۰ الی ۳۰ میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد. روشنایی نمایشگر در فواصل زمانی میان هربار اسکن تغییر می‌کند که ۲۰۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد. این فرایند برای افزایش قدرت تشخیص و دقت رخ می‌دهد. معمولا روشنایی صفحه‌نمایش میان ۲۰۰ الی ۶۰۰ نیت متغیر خواهد بود اما توسط حالت روشنایی بالا می‌تواند به‌مقدار ۱۰۰۰ نیت نیز برسد. در کل زمان مورد نیاز برای تشخیص و تایید اثر انگشت ۷۰۰ میلی‌ثانیه خواهد بود که مشابه با سنسورهای کنونی موجود در بازار ساخت Synaptics است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات