هر سه مدل گلکسی اس 10 احتمالا از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت

سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در جدیدترین دور شایعات مربوط به گلکسی اس ۱۰، گزارش می‌شود که هر سه مدل پرچمدار بعدی سامسونگ از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگره بهره خواهند گرفت.
تبلیغات

با تغییر مسیر توجهات به سمت گلکسی اس ۱۰، گزارش‌ها پیرامون این پرچمدار بعدی سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد، در حال افزایش است. براساس شایعات، سامسونگ برخلاف گذشته، اقدام به عرضه‌ی سه مدل از گلکسی اس ۱۰ خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر که بسیاری در انتظار آن هستند، سرانجام به‌همراه این گوشی معرفی شود.

گزارش‌های اولیه خاطرنشان کرده بودند که به‌جز مدل میان‌رده‌ی گلکسی اس ۱۰، باقی مدل‌ها از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت. با این حال، براساس گزارش تازه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، حسگر مورد بحث در هر سه مدل گلکسی اس ۱۰ به‌کار خواهد رفت. علاوه‌بر مدل میان‌رده، گفته می‌شود که سامسونگ مدل‌های جانشین گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را سال آینده به‌ترتیب با نمایشگر ۶.۲ اینچی و ۶.۴۴ اینچی خمیده‌ی اینفینیتی دیسپلی عرضه خواهد کرد. همان‌طور که اشاره شد، پیش از این انتظار می‌رفت که تنها این دو مدل مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر باشند.

براساس گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، حسگر اثر انگشت مدل میان‌رده در خود فریم دستگاه جایگذاری خواهد شد. به‌صورت طبیعی، انتظار می‌رفت که Samsung این حسگر را در پشت گوشی قرار دهد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد انجام چنین کاری را ندارد. گزارش روز گذشته، بازگوکننده‌ی داستانی به‌کلی متفاوت است. این گزارش ادعا می‌کند که هر سه مدل Galaxy S10 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند گرفت و در این میان تنها تفاوت، به فناوری به‌کارگرفته‌شده مرتبط خواهد بود.

in display fingerprint sensor

برهمین اساس، ظاهرا دو مدل بالا‌رده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگرِ اولتراسونیک بهره خواهند گرفت؛ در حالی که حسگر اثر انگشت درنظر گرفته‌شده برای مدل میان‌رده از نوع اپتیکال خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود که تامین حسگرهای اولتراسونیک برعهده‌ی کوالکام باشد. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک با ارسال یک پالس اولتراسونیک در برابر انگشت، منافذ و شیارهای آن را که برای هر فرد منحصربه‌فرد است، نقشه‌برداری می‌کند. این حسگرها در مقایسه با همتایان اپتیکال خود از دقت بیشتری برخوردارند؛ زیرا فریب حسگرهای اثر انگشت اپتیکال، با چاپ تصویر سه‌بعدی اثر انگشت با استفاده از داده‌های عمق اضافی جمع‌آوری‌شده، امکان‌پذیر است.

یک حسگر اثر انگشت اپتیکال با ثبت تصویر دو بعدی از اثر انگشت، تا حد زیادی همانند یک دوربین دیجیتال عمل می‌کند و در صورتی که انگشت بسیار خیس، خشک یا کثیف باشد، دقت آن پایین می‌آید. علاوه‌بر این، نورهای خارجی می‌توانند عملکرد این حسگر را با اختلال مواجه کنند. اما این بدین معنی نیست که حسگرهای یکپارچه با نمایشگر اپتیکال به‌کلی غیر کاربردی هستند. در واقع بسیاری از شرکت‌های چینی سازنده‌ی گوشی هوشمند، در حال حاضر با بهره‌گیری از این فناوری، دستگاه‌هایی را روانه‌ی بازار کرده‌اند. حسگرهای اثر انگشت اپتیکال تقریبا تا سه برابر ارزان‌تر از نمونه‌های اولتراسونیک هستند. این مسئله، دلیل استفاده‌ی سامسونگ از این نوع حسگر را در مدل ارزان‌تر گلکسی اس ۱۰ توجیه می‌کند.

با این حال، سامسونگ هنوز عرضه‌ی سه مدل از گلکسی اس ۱۰ را تایید نکرده است، چه رسد به آنکه نوع حسگرهای اثر انگشت به‌کاررفته در آن‌ها را اعلام کند؛ در نتیجه فعلا شایعات مطرح‌شده از این دست را باید با دیده‌ی شک و تردید نگریست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات