پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با قیمت پایه 799 و 899 دلار از امروز قابل سفارش هستند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
امشب گوگل در مراسم خود اعلام کرد که پیش‌فروش پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال از امروز با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود.
تبلیغات

با اطمینان می‌توان گفت که درباره‌ی هیچ کدام از محصولات گوگل به اندازه‌ی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال افشاگری انجام نشد. علاوه‌بر رندرهای مطبوعاتی و تصاویر غیررسمی، به‌دنبال دزدیده شدن تعدادی از پیکسل‌های ۳ ایکس ال، ویدئوی جعبه‌گشایی این گوشی نیز در سطح اینترنت منتشر شد. در نتیجه، در آستانه‌ی رونمایی رسمی از پیکسل ۳، تصویر تقریبا کاملی از این گوشی در نزد هواداران شکل گرفته بود و امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت، هیچ غافلگیری غیر منتظره‌ای درباره‌ی گوشی‌های نسل جدید گوگل وجود نداشت.

با وجود تمایل بسیاری از افراد به مشاهده‌ی پیکسل بزرگتر بدون بریدگی، پیکسل ۳ ایکس ال دقیقا همان دستگاهی است که همگان انتظار داشتند. این گوشی از پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵، چهار گیگابایت رم و نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع OLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ بهره می‌گیرد. بریدگی بزرگ قسمت بالای نمایشگر، میزبان دو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل با قابلیت ثبت تصاویر با زاویه‌ی عریض است. آنطور که به‌نظر می‌رسد، گوگل کماکان اعتقادی به استفاده از دوربین دوگانه‌ی اصلی ندارد و از همان تک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسل در پیکسل ۳ بهره گرفته است. پیکسل ۳ ایکس ال از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که از زمان عرضه‌ی نکسوس ۵ ایکس و ۶ پی تاکنون، فقدان آن در گوشی‌های گوگل احساس می‌شد.

Pixel 3

طراحی پیکسل کوچکتر اندکی متفاوت‌تر است و به‌جای بریدگی، حاشیه‌هایی یک‌اندازه در بالا و پایین آن به چشم می‌خورند. این گوشی مجهز به همان مشخصات، ساختار دوربین و شارژ بی‌سیم برادر بزرگترش است و تنها تفاوت آن ظاهرا نمایشگر کوچکتر ۵.۵ اینچی با وضوح تصویر FullHD است.

پیش‌خرید هر دو گوشی جدید گوگل از همین امروز امکان‌پذیر است. قیمت گوشی ۶۴ گیگابایت پیکسل از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و برای خرید مدلی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت باید ۸۹۹ دلار پرداخت کرد. پیکسل ۳ ایکسل ال نیز برچسب قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار را دارد و خرید مدل ۱۲۸ گیگابایت آن با ۹۹۹ دلار امکان‌پذیر است.

هرچند گوگل در مقایسه با سامسونگ و اپل، قیمت کمتری را برای گوشی‌هایش تعیین کرده است؛ اما پیکسل ۳ برخلاف رقبای اصلی خود با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت عرضه نمی‌شود. همچنین قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایت آیفون میان‌رده‌ی XR که عرضه‌ی آن از ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر) آغاز می‌شود، ۷۹۹ دلار است. گوشی‌های پیکسل ۳ از ۲۶ مهر موجود خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات