آیفون های 2018 احتمالا آیفون Xs، آیفون Xs مکس و آیفون Xr نام خواهند داشت

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
در فاصله‌ی دو روز تا معرفی رسمی آیفون‌های جدید، اخیرا تحلیلگری مدعی شده است که این گوشی‌ها به‌صورت آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ۱۰ آر نام‌گذاری خواهند شد.
تبلیغات

اپل همانطور که پیشتر وعده داده بود، قصد دارد روز ۲۱ شهریورماه امسال در مرکز همایش استیو جابز واقع در اپل پارک، از محصولات جدیدش که مهم‌ترینِ آن‌ها آیفون خواهد بود، رونمایی کند. در فاصله‌ی اندک باقی‌مانده تا برگزاری این رویداد، مارک گرمن (تحلیلگر وب‌سایت بلومبرگ) در یادداشتی، ضمن پیش‌بینی نام آیفون‌های ۲۰۱۸، از دیگر انتظاراتش نسبت به این رویداد گفته است.

وی مدعی است که اپل به‌طور قطعی در این رویداد از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد؛ آیفون ۱۰ اس با نمایشگر ۵.۸ اینچ، آیفون ۱۰ اس مکس با نمایشگر ۶.۵ اینچ و مدل ارزان‌قیمت ۶.۱ اینچ LCD که احتمالا آیفون ۱۰ آر نام خواهد داشت. گرمن مدعی است که این اطلاعات از سوی برخی منابع موثق در داخل شرکت اپل به‌دستش رسیده است.

پیشتر در چندین گزارش، انتخاب این نام‌ها برای آیفون‌های ۲۰۱۸ را دیده بودیم و حالا که چنین شایعاتی توسط تحلیلگر شناخته‌شده‌ و باسابقه‌ی بلومبرگ تایید شده‌اند، امکان واقعی‌بودن آن‌ها بسیار بالا رفته است.

اپل طی چندین سال اخیر از پسوند S برای آیفون‌هایش استفاده کرده است؛ از جمله گوشی‌هایی نظیر آیفون ۴ اس، آیفون ۵ اس و آیفون ۶ اس که به‌ترتیب مدل ارتقایافته‌ی گوشی‌های آیفون ۴، آیفون ۵ و آیفون ۶ بودند. بر این اساس گفته می‌شود که اپل با گوشی آیفون Xs قصد دارد بر این سنت پای‌بند بماند؛ بد نیست بدانید که گفته می‌شود این گوشی مشخصاتی شبیه به آیفون ۱۰ فعلی دارد.

آیفون 10 ایکس / iphone x

iPhone X

گرمن در تحلیلش به‌طور دقیق اشاره نمی‌کند که چرا اپل از انتخاب پسوند Plus برای مدل بزرگ‌تر آیفون ۲۰۱۸ خودداری کرده است؛ با این‌حال باید گفت که پسوند Max اندکی تازه‌تر و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم به بزرگ‌ترین آیفون ساخته‌شده در تاریخ اشاره کند.

پس از انتشار تحلیل گرمن، کاربران توییتر در واکنش به انتخاب نام آیفون Xr (برای مدل ۶.۱ اینچ) گفتند که این نام احتمالا قرار است مخفف «X Reality» (ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) باشد. با این‌حال این را هم باید در نظر گرفت که اپل ممکن است منظورش از حرف r صرفا اشاره به‌واژه‌ی Regular باشد. حتی اگر اپل روز ۲۱ شهریور از آیفون‌ ۱۰ آر هم رونمایی کند، شاید هیچ‌وقت نتوان فهمید که داستان پشت انتخاب این پسوند، چه بوده است.

وی در بخشی از تحلیلش، به نام‌های پیشنهادی دیگری نیز برای آیفون‌های جدید اشاره کرده است؛ طبق نظر او، ممکن است آیفون ۶.۱ اینچ به‌صورت آیفون ۱۰ سی یا آیفون ۹ نام‌گذاری شود؛ خاطرنشان می‌کنیم که اپل پیشتر از پسوند C برای مدل ضعیف آیفون ۵ استفاده کرده است.

اپل مدت‌‌ها است که از علاقه‌ی زیادش نسبت به فناوری واقعیت افزوده پرده‌ برداشته است؛ اما با در نظر گرفتن احتمال بهره‌گیری آیفون ۶.۱ اینچ از دوربین اصلی یگانه، بعید به‌نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو این محصول را به AR مجهز کرده باشند.

تحلیلگر بلومبرگ انتظار دارد که آیفون ۶.۱ اینچ دارای نمایشگر LCD، قاب آلومینیومی و رنگ‌بندی متنوع‌تری (نسبت به دیگر گوشی‌ها) باشد؛ گفتنی است که اخیرا در شایعاتی اعلام شده بود آیفون ۲۰۱۸ اقتصادی قرار است در سه‌رنگ آبی، قرمز و نارنجی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. در کنار این‌ها، آیفون ۶.۱ اینچ دارای بریدگی بالای نمایشگر خواهد بود و از فیس آی‌دی پشتیبانی خواهد کرد.

تحلیلگران بسیاری عقیده دارند که قیمت آیفون ۱۰ اس ۸۹۹ دلار، قیمت آیفون ۱۰ اس مکس ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۰ آر بین ۶۹۹ تا ۸۴۹ دلار خواهد بود. با همه‌ی این‌ها، ارقام یادشده احتمالا به مدل ۶۴ گیگابایتی این دستگاه‌ها مربوط می‌شوند برای تهیه‌ی مدل‌هایی که حافظه‌ی بیشتر دارند، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

اپل آیفون 8 / آیفون 8 پلاس / Apple iPhone 8 / iPhone 8 Plus

آیفون ۱۰، سال پیش در سوم نوامبر (۱۲ آبان ۹۶) یعنی شش هفته پس از عرضه‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، در دسترس خریداران قرار گرفت. گرمن مدعی است که تاریخ عرضه‌ی آیفون‌های امسال بسیار نزدیک‌تر به زمان معرفی آن‌ها خواهد بود؛ جالب اینجا است که به‌عقیده‌ی او، آیفون ۶.۱ اینچ به‌صورت محدود عرضه خواهد شد.

این امکان هم وجود دارد که Apple به‌دلیل عدم تامین به‌موقع قطعات آیفون ۶.۱ اینچ توسط تامین‌کنندگان، عرضه‌ی این گوشی را اندکی به‌تاخیر بیاندازد. 

مارک گرمن در کنار این‌ها عقیده دارد که اپل به‌همراه آیفون‌های ۲۰۱۸، از مدل جدید اپل واچ با نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به نسل قبل هم رونمایی کند. کوپرتینویی‌ها علاوه بر این‌ها، از پد شارژ بی‌سیم AirPower، مدل ارزان‌قیمت مک‌بوک برای جایگزینی با سری مک‌بوک ایر، دو آیپد جدید با پشتیبانی از فیس آ‌ی‌دی و مدل جدید مک مینی رونمایی کند.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا از انتخاب نام آیفون ۱۰ آر برای آیفون ۲۰۱۸ اقتصادی، هیجان‌زده خواهید شد؟ نظرات خود را با کاربران زومیت در میان بگذارید.

تمامی اخبار و مقالات مرتبط به گوشی‌های جدید اپل را در صفحه‌ی آیفون‌های ۲۰۱۸ در زومیت مطالعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات