ادامه مذاکرات اپل و BEO چین برای تامین نمایشگر OLED آیفون‌های بعدی

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین گزارش منتشرشده، مذاکرات اپل و BOE چین برای تامین نمایشگر OLED آیفون‌های بعدی کماکان ادامه دارد.
تبلیغات

ال‌‌جی پس از تلاش‌ بسیار برای جلب‌نظر اپل، در نهایت توانست تامین بخشی از نمایشگرهای OLED اپل را برعهده بگیرد. بر اساس آخرین اخبار، ال‌جی دیسپلی، مسئول تامین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر اولد آیفون اپل شد. با این وجود، کوپرتینونشین‌ها هنوز هم به‌دنبال تامین‌کنندگان بیشتری برای تامین نمایشگر اولد هستند.

البته اپل، دلایل مختلفی برای اتخاذ چنین رویکردی در زنجیره‌ی تامین خود دارد. همان‌طور که می‌دانید پیش از ورود ال‌جی به چرخه‌ی تامین نمایشگر اولد گوشی‌های آیفون، سامسونگ تنها تامین‌کننده‌ی نمایشگر OLED آیفون بود و کوپرتینونشین‌ها ظاهرا علاقه‌‌ ندارند قطعات مورد نیاز خود را با قیمتی بالا از رقیب‌شان تامین کنند. علاوه‌بر این، وقتی Apple تنها یک تامین‌کننده‌ی نمایشگر اولد در بازار دارد، در صورت بروز کوچکترین مساله‌ و اختلاف‌نظری با تنها تامین‌کننده‌، ممکن است با مشکل جدی روبرو شود؛ در عین حال وقتی تنها یک تامین‌کننده وجود داشته باشد، امکان رقابت بر سر کاهش قیمت‌ها هم از اپل گرفته می‌شود و تامین‌کننده می‌تواند با قیمتی بالا محصول خود را به تولیدکننده بفروشد. 

آیفون 10 ایکس / iphone x

با توجه به این وضعیت، اپل لزوم تنظیم قرارداد با تامین‌کنندگان دیگری به‌غیر از ال‌جی و  سامسونگ را به‌خوبی درک می‌کند. یکی از گزینه‌های دست به نقد اپل برای تامین نمایشگر OLED، شرکت BOE چین است که در حال حاضر نمایشگر LCD اپل را تامین‌ می‌کند. BOE چین در تلاش است تا بتواند به یکی از تولید‌کنندگان نمایشگر اولد آیفون‌های بعدی تبدیل شود. اما برای محقق شدن این موضوع، BOE چین باید بتواند با توجه به مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر اپل، استانداردهای تعریف‌شده‌ی این شرکت را در تولید نمایشگرهای OLED برآورده ساخته و در عین حال با توجه به نیاز اپل، حجم تولید موردنظر کوپرتینونشین‌ها را نیز تولید کند. مدیر عامل شرکت BOE چین ادعا می‌‌کند که این شرکت در حال حاضر از ۷۰ درصد توان خود در تولید استفاده می‌کند و کارخانه‌ی چنگدو بازدهی تولیدی حدود ۷۰ درصد دارد و طبق نظر کارشناسان، BEO چین آمادگی لازم برای ورود به عرصه‌ی تولید انبوه نمایشگر اولد را دارد. 

با این حال، اگر اپل و BOE چین در تولید نمایشگر اولد با یکدیگر وارد توافق جدیدی شوند، انتظار می‌رود سریعترین زمانی که BOE چین بتواند نمایشگر اولد آیفون تولید کند، سال ۲۰۲۰ باشد. همان‌طور که گفته شد اپل، بخش اعظم نمایشگر اولد مورد نیاز خود را از طریق Samsung و بخش کوچکی از آن را از طریق ال‌جی دیسپلی تامین می‌کند و اگر وارد قرارداد جدیدی برای تامین نمایشگر اولد با BOE چین شود، زودتر از سال ۲۰۲۰ نمی‌تواند در زنجیره‌ی تولید خود روی نمایشگرهای اولد BEO چین حسابی باز کند. 

در حال حاضر، BOE چین نمایشگرهای LCD آیپد و مک‌بوک‌پرو اپل را نیز تامین می‌کند و تجربه‌ی همکاری با اپل را دارد. به‌علاوه BOE چین، بزرگترین تولید‌کننده‌ی نمایشگرهای بزرگ LCD‌ در جهان است. قرارداد تامین نمایشگر اولد اپل با شرکت BOE چین، به نفع کوپرتینونشین‌ها خواهد بود. با چنین رویکردی قطعا هزینه‌های تولید آیفون کمتر می‌شود. در حال حاضر اپل مجبور به خرید نمایشگر اولد با قیمت بالایی از سامسونگ است و اگر BOE چین وارد میدان شود قطعا اپل با قیمت کمتری نمایشگر مورد نیاز خود را خریداری می‌کند و هزینه‌ی تولید آیفون‌های آتی اپل کمتر خواهد شد. از سوی دیگر، از آنجایی که چین قصد دارد وارد رقابت جدیدی با کره جنوبی و ژاپن در عرصه‌ی تولید نمایشگر شود، قطعا محصولات با کیفیت بالاتر و نزدیک‌تر به استانداردهای مورد نظر اپل تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات