با ویژگی‌های کلیدی میت 10 و میت 10 پرو هواوی آشنا شوید

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
میت 10 و میت 10 پرو آخرین پرچمداران هواوی از سری میت به شمار می‌روند که در بازار کشورمان نیز حضور پررنگی دارند؛ در مطلب پیش رو ویژگی‌های کلیدی این دو پرچمدار هواوی را مرور می‌کنیم.
تبلیغات

سری P و میت از گوشی‌های هواوی به عنوان پرچمداران این شرکت هر ساله شاهد مدل‌های جدیدی هستند. نام سری میت از همان ابتدا با نمایشگر بزرگ و باتری قدرتمند گره خورده است؛ میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو پرچمداران سال ۲۰۱۷ این سری محبوب هستند که در بازار کشورمان نیز عرضه شده‌اند. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در بخش تراشه، دوربین و قابلیت‌های نرم‌افزاری مشابه یکدیگر هستند و تفاوت اصلی آن‌ها به طراحی، نمایشگر، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم مربوط می‌شود. از آنجایی که هواوی کمپین ویژه‌ای را برای نوروز امسال در نظر گرفته است تلاش می‌کنیم تا بار دیگر معرفی کلی از میت ۱۰ و نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

کرین ۹۷۰؛ بهینه‌شده برای هوش مصنوعی

کرین ۹۷۰ به عنوان آخرین تراشه‌ی پرچمدار هواوی ابتدا در سری میت ۱۰ به کار گرفته شد؛ کرین ۹۷۰ نخستین پردازنده‌ی موبایل مجهز به واحد پردازش عصبی یا NPU محسوب می‌شود. این تراشه‌‌‌ی قدرتمند در انجام محاسبات هوش مصنوعی تا ۲۵ برابر سریع‌تر از نمونه‌های قبلی عمل می‌کند و انرژی کمتری را نیز برای این کار صرف می‌کند. هواوی تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۷۰ را بر مبنای معماری ۱۰ نانومتری ساخته است و در آن از هسته‌های ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 بهره گرفته می‌شود؛ طبق اعلام هواوی عملکرد این تراشه‌ی موبایل نسبت به کرین ۹۶۰ نزدیک به ۲۰ درصد سریع‌تر و مصرف آن نیز ۵۰ درصد کم‌تر شده است.

کرین ۹۷۰ علاوه بر قابلیت پردازش رنگ‌های ۱۰ بیتی مورد نیاز برای تصاویر HDR، توانایی دی‌کُد و اِن‌کُد کردن محتوای 4K را نیز دارد. تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۷۰ از حافظه‌های UFS 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند؛ چنین حافظه‌هایی که در فبلت‌های سری میت ۱۰ نیز به‌کار رفته‌اند، سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده‌ بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شایان ذکر است که به لطف واحد NPU در تراشه‌ی Kirin 970، یادگیری الگوی استفاده از گوشی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تشخیص تصویر و صدا، بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین و شناسایی سوژه‌ها در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو ممکن شده است.

طراحی بهینه با نمایشگر FullView و مقاوم در برابر نفوذ آب

هواوی میت 10 پرو / Huawei mate 10 Pro

استفاده از نمایشگر بزرگ چالش‌هایی همچون بزرگ شدن گوشی را به دنبال دارد از این رو کم کردن حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر اهمیت ویژه‌ای دارد. تقریبا ۸۱.۶ و ۸۰.۹ درصد از سطح جلوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو توسط نمایشگرهای FullView آن‌ها پوشیده شده است. هواوی در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو برای اولین بار استفاده از شیشه را در طراحی سری میت به کار بسته؛ به‌طوری که این کار جلوه‌ی‌ زیبایی به این دو گوشی بخشیده است. در بحث مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز میت ۱۰ و نسخه‌ی پرو آن به ترتیب استانداردهای IP53 و IP67 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده‌اند.

شارژدهی بالا؛ امضای سری میت

هواوی میت 10 / Huawei Mate 10

در بحث باتری علاوه‌بر ظرفیت، موضوعاتی همچون پشتیبانی از شارژ سریع نیز مطرح است؛ میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو هر دو به باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند که شارژدهی مناسب برای این دو پرچمدار را تضمین می‌کند. چینی‌ها برای رفع نگرانی‌ها از انفجار و آتش گرفتن این باتری‌های حجیم، گواهی کیفیت باتری را پس از تست‌های پانزده‌گانه و سخت‌گیرانه‌ی TÜV Rheinland آلمان دریافت کرده است. فبلت‌های پرچم‌دار هواوی به لطف فناوری شارژ سریع SuperCharge تنها به ۳۰ دقیقه زمان برای شارژ کردن ۵۸ درصد از باتری نیاز دارند؛ شارژ سریع ۵ ولت و ۴.۵ آمپری این دو گوشی به دلیل ولتاژ پایین گرمای کمتری نسبت به نمونه‌های مرسوم تولید می‌کند.

رابط کاربری سریع و حالتی برای تجربه‌ی دسکتاپ

هواوی میت 10 پرو / Huawei mate 10 Pro

میت ۱۰ با شعار «Born Fast Stays Fast» به جهانیان معرفی شد. EMUI به لطف پردازنده‌ی جدید سریع‌تر از هر زمان دیگری است و استفاده از عادت‌های کاربر در استفاده از گوشی به سریع ماندن آن کمک می‌کند. هواوی قابلیت PC Mode را برای اولین در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به جهانیان معرفی کرد و سپس استفاده از آن در پرچمداران سری پی را نیز در دستور کار قرار داد. کاربر به کمک این قابلیت و بدون نیاز به هرگونه داک و وسیله‌ی جانبی و تنها با یک کابل تبدیل USB نوع C به HDMI قادر به تجربه‌ی اندروید در حالت دسکتاپ خواهد بود. چینی‌ها امکان استفاده از کیبورد و ماوس بلوتوث را برای راحتی بیشتر کاربران فراهم کرده‌اند.

استفاده از پیکسل‌های سفید با هدف افزایش روشنایی

میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به ترتیب به نمایشگرهای ۵.۹ اینچی ال‌سی‌دی و ۶.۰ اینچی اولد مجهز شده‌اند. نمایشگر ۱۶ به ۹ نسخه‌ی معمولی رزولوشن بالاتری نسبت به نسخه‌ی پرو با نمایشگر کشیده‌ی ۱۸ به ۹ دارد. هواوی در هر دو مدل برای افزایش روشنایی نمایشگر و مصرف کم‌تر آن از ساب‌پیکسل‌های سفید بهره گرفته است که به RGBW شهرت دارد. هر دو نمایشگر برای نمایش محتوای HDR و ارائه‌ی رنگ‌ها بیشتر و تصاویر بهتر در سایه‌ها از استاندارد محبوب HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

هواوی میت 10 پرو / Huawei mate 10 Pro

روشنایی حداقل پایین در کنار قابلیت «Eye Comfort» که با همکاری مرکز ملی تحقیقات مهندسی چین توسعه داده شده است، استفاده از نمایشگر میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در تاریکی را با کم‌ترین خستگی چشم ممکن می‌سازند. همچنین در میت ۱۰ پرو به لطف قابلیت «Always Display Information» می‌توان در زمان خاموش بودن نمایشگر، ساعت، تاریخ، درصد باتری و اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌‌های هواوی را مشاهده کرد.

توانمندترین دوربین سری میت با چاشنی هوش مصنوعی

هواوی بار دیگر در ساخت و توسعه‌ی دوربین گوشی‌های خود با لایکا همکاری کرده است و لنزهای این کمپانی پرآوازه‌ی آلمانی در دل میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو نیز جای گرفته‌اند. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از ترکیب دوربین یکسانی متشکل از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم بهره می‌برند و سنسور رنگی به عنوان سنسور اصلی ثبت تصویر به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و سیاه و سفید میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو علاوه‌بر انجام وظایف اصلی خود، علاقه‌مندان به سبک عکاسی سیاه و سفید را نیز راضی خواهد کرد. دیافراگم f/1.6 هر دو لنز دوربین این گوشی باعث رسیدن نور بیشتر به سنسور می‌شود، در نتیجه عملکرد دستگاه در شرایط نوری ضعیف بهبود پیدا می‌کند.

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

واحد پردازش عصبی کرین ۹۷۰ علاوه بر تشخیص هوشمند سوژه‌ها، قادر به به درک شرایط محیط و تنظیم المان‌های عکاسی برای ثبت بهترین تصویر است. این واحد همچنین قادر به تشخیص سوژه است تا بدین ترتیب با ثبت چندین تصویر و ادغام آن‌ها، حرکت سوژه را رفع و از محو شدن آن جلوگیری کند؛ گوشی در این حالت با توجه به شرایط محیط، کنتراست، روشنایی و اکسپوژر را تغییر می‌دهد و تصاویری شارپ و زنده ثبت می‌کند. هوش مصنوعی در اعمال افکت بوکه و ثبت تصاویر پرتره نیز موثر است. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا از جدول زیر برای اطلاع از مشخصات دقیق این دو گوشی و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر استفاده کنید:

مقایسه 2 محصول
mate 10میت 10 هواویmate 10 pro / میت ۱۰ پرومیت 10 پرو هواوی
مدل‌‌ نامبرهای این محصولALP-L09 (تک سیم‌کارته ) ALP-L29 ( دو سیم‌کارته ) ALP-AL00 (چین)BLA-L09 (تک سیم‌کارته) BLA-L29 (دو سیم‌کارته) BLA-AL00 (چین)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 700 یوروحدود 800 یورو
تاریخ معرفیاکتبر 2017اکتبر 2017
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضهنوامبر 2017نوامبر 2017
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 8.0 (اوریو)اندروید 8.0 (اوریو)
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به اندروید 10قابل ارتقاء به اندروید 10
ابعاد150.5 در 77.8 در 8.2 میلی‌متر154.2 در 74.5 در 7.9 میلی‌متر
وزن186 گرم178 گرم
جنس پشتشیشهشیشه
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگقهوه‌ای مشکی طلایی رز گلدآبی خاکستری قهوه‌ای صورتی طلایی
ابعاد نمایشگر5.9 اینچ6.0 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDAMOLED
رزولوشن1440 در 2560 پیکسل1080 در 2160 پیکسل
تراکم پیکسلی~499 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر16:918:9
نسبت نمایشگر به بدنه~81.6 درصد~80.9 درصد
استانداردهای HDRHDR10HDR10
مدل تراشهHisilicon Kirin 970Hisilicon Kirin 970
فرآیند ساخت تراشه10 نانومتر10 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A534 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکیMali-G72 MP12Mali-G72 MP12
ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
رم4 گیگابایت رم6 گیگابایت رم
حافظه داخلی64 گیگابایت128 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1UFS 2.1
درگاه کارت حافظه
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم) مدل دو سیم‌کارت-
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده256 گیگابایت-
پیکربندی دوربین پشتواید/استانداردواید/استاندارد
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 27 میلی‌متری فوکوس خودکار لیزری 1/2.9 اینچ سایز سنسور لرزش‌گیر اپتیکال تصویرلنز واید 27 میلی‌متری فوکوس خودکار لیزری 1/2.9 اینچ سایز سنسور لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سایر دوربین‌ها20 مگاپیکسل 25 میلی‌متری لنز واید سیاه و سفید20 مگاپیکسل 25 میلی‌متری لنز واید سیاه و سفید
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30/60fps
دوربین سلفی اصلی8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیf/2.0f/2.0
ظرفیت باتری4000 میلی‌آمپر ساعت4000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
ندارد
ندارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 3.1USB Type-C 3.1
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز میکروفن اختصاصی برای کاهش نویزصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز میکروفن اختصاصی برای کاهش نویز آداپتور تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متری
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هوا قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هوا قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتجلوی گوشیپشت گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-FiDLNA دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)DLNA دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث4.24.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP پشتیبانی از aptX HD از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP پشتیبانی از aptX HD از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
ندارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/BDS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات