اپل برای کاهش قیمت پنل‌ OLED آیفون های ۲۰۱۸ با سامسونگ مذاکره می‌کند

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اپل با هدف کاهش قیمت آیفون‌های سال ۲۰۱۸ با سامسونگ بر سر قیمت پنل‌های OLED مذاکره می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش اخیر وب‌سایت DigiTimes، اپل به‌دنبال کاهش قیمت پنل‌های OLED آیفون از ۱۱۰ دلار به ۱۰۰ دلار است. منابع دیجی‌تایمز معتقدند که اپل در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ میلیون پنل سفارش خواهد داد که ۲۵ میلیون واحد از آن‌ها در آیفون ۱۰ و بقیه در مدل‌های آتی به‌کار خواهند رفت. گفته می‌شود که کوپرتینونشین‌ها در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ میلیون پنل خریداری کرده‌اند.

در خصوص قیمت دقیق پنل‌های OLED آیفون ۱۰ اتفاق نظری وجود ندارد؛ زیر اپل یا سامسونگ اطلاعاتی را درباره‌ی این پنل‌ها منتشر نکرده‌اند. در برهه‌ای از زمان قیمت پنل پرچم‌دار کنونی اپل بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار تخمین زده می‌شد؛ اما برخی اعتقاد داشتند که کوپرتینونشین‌ها به ازای هرکدام از این پنل‌ها، ۷۱ دلار یا ۶۵.۵۰ دلار صرف می‌کند. در هر صورت باید توجه داشت که پنل‌های OLED بسیار گران‌قیمت‌تر از پنل‌های LCD هستند و اپل به‌صورت پیوسته به‌دنبال کاهش قیمت قطعات، افزایش حاشیه‌ی سود و کاهش قیمت تمام‌شده‌ی محصولات خود است.

پیش‌بینی می‌شود که اپل در پاییز امسال سه مدل آیفون، شامل دو مدل ۵.۸ و ۶.۵ اینچی OLED و یک نمونه‌ی ارازن‌تر ۶.۱ اینچی با پنل LCD روانه‌ی بازار کند. برای آنکه مدل‌های OLED گزینه‌ای معقول برای خریداران باشد، احتمالا اپل مدل ۵.۸ اینچی را با قیمتی پایین‌تر از برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری آیفون ۱۰ به‌فروش خواهد رساند؛ اما انتظار می‌رود که تا آینده‌ی نزدیک، سامسونگ تنها تأمین‌کننده‌ی پنل OLED برای اپل باقی بماند و این موضوع، مذاکره برای کاهش قیمت را دشوار می‌کند.

آمیت دریانانی، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی پژوهشی RBC Capital Markets پیش‌بینی می‌کند که اپل مدل ۵.۸ اینچی آیفون را با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار و مدل ۶.۵ اینچی را با قیمت ۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد. او معتقد است که مدل ۶.۱ اینچی با پنل LCD در بازه‌ی قیمتی ۵۵۰ تا ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات