دوربین سه‌گانه هواوی پی 20 شامل سنسور 40 مگاپیکسلی است

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات گوشی هواوی پی ۲۰ پرو توسط افشاگر معروف، فاش شده است؛ این مدل دوربین سه‌گانه با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی خواهد داشت.
تبلیغات

هواوی درنظر دارد تا گوشی‌های پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو را در یک مراسم خبری در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) در پاریس معرفی کند. پرچم‌داران جدید هواوی تنها محصولاتی با مشخصات خیره‌کننده نخواهند بود و قابلیت‌های نوآورانه‌ای را به همراه دارند.

مدل «پرو» بهترین گوشی هواوی خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شود؛ این مدل به دوربین سه‌گانه مجهز شده است که حسگر ۴۰ مگاپیکسلی، ۲۰ مگاپیکسلی (مونوکروم) و ۸ مگاپیکسلی (تله‌فوتو) را شامل می‌شود. ضمن اینکه بزرگ‌‌نمایی ۵ برابری برای گوشی پی ۲۰ پرو درنظر گرفته شده است که با استفاده از سنسورهای ۴۰ و ۸ مگاپیکسلی امکان‌پذیر خواهد بود؛ هواوی، قابلیت مذکور را «زوم هیبریدی» می‌نامد. سنسورهای مورد استفاده در دوربین اصلی، لنزی با دهانه دیافراگم F1.6 تا F2.4 خواهند داشت. اگر به عکاسی سلفی نیز علاقه‌مند هستید، پی ۲۰ پرو شما را ناامید نخواهد کرد؛ این گوشی از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گوشی پی ۲۰ پرو هواوی به نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع آمولد مجهز شده است که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۰ پیکسل دارد؛ نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، ۱۹:۹ است و باتوجه‌به اعمال بریدگی بالای صفحه‌نمایش، به‌نظر می‌رسد بخش قابل‌توجهی از پنل جلوی گوشی با نمایشگر پوشانده شده است. البته باید اشاره کرد که هواوی، حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده است تا دکمه‌ی فیزیکی Home و حسگر اثرانگشت را در آن جای دهد؛ به همین جهت، مدل مذکور به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز نشده است.

هواوی پی 20 پرو

تراشه کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی و واحد پردازش عصبی (NPU) که پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را برعهده دارد، قلب تپنده‌ی پی ۲۰ پرو هواوی است. این تراشه را شش گیگابایت رم، همراه می‌کند؛ به همین جهت، انتظار داریم پرچم‏‌دار ۲۰۱۸ هواوی عملکرد قابل‌قبولی در زمینه مالتی‌تسکینگ داشته باشد. جانشین پی ۱۰ پلاس که با پسوند «پرو» متمایز شده است، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و در برخی بازارها، این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود.

اطلاعات به‌دست آمده، حاکی از آن است که گوشی هواوی پی ۲۰ پرو از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ مشابه با سری میت ۱۰ قابلیت «SuperCharge» هواوی درنظر گرفته شده است که می‌تواند باتری را در مدت کوتاهی به‌طور کامل، شارژ کند. مدل «پرو» پرچم‌دار امسال هواوی موفق به اخذ گواهی IP67 شده است و به همین جهت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت خواهد داشت.

برطبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، پی ۲۰ پرو تنها ۷.۶۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت تا از پرچم‌داران که اکثراً ضخامت زیادی دارند، متمایز شود. ضمن اینکه وزن این گوشی، تنها ۱۷۴ گرم خواهد بود. برخلاف دیگر گوشی‌های جدید که از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کنند، پی ۲۰ پرو با پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه مدل مذکور از NFC و ۲۸ باند ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند. قیمت پیش‌بینی شده برای هواوی پی ۲۰ پرو، ۸۹۹ یورو (معادل با ۱۱۱۰ دلار آمریکا) است؛ البته این گوشی احتمالاً با قیمت مناسب‌تری در ایالات متحده یا آسیا عرضه خواهد شد.

مشخصات کامل پرچم‌دار پی ۲۰ پرو و پی ۲۰ هواوی را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات / گوشی 

هواوی پی ۲۰ پرو

هواوی پی ۲۰

پردازنده

کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی و واحد پردازش عصبی

کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی و واحد پردازش عصبی

سیستم‌عامل

EMUI 8.1 اندروید ۸.۱؛ رام 

EMUI 8.1 اندروید ۸.۱؛ رام 

حافظه‌ی رم

شش گیگابایت

چهار گیگابایت

صفحه‌نمایش

نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد ۱۹:۹

نمایشگر ۵.۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد ۱۹:۹

حافظه ذخیره‌سازی

۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت

۶۴ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت

microSD

ندارد

ندارد

دوربین اصلی

سه‌گانه؛ ۸ مگاپیکسلی، ۲۰ مگاپیکسلی و ۴۰ مگاپیکسلی

دوگانه؛ ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی

دوربین جلو

۲۴ مگاپیکسلی

۸ مگاپیکسلی

ارتباطات

بلوتوث ۴.۲، یواس‌بی نوع سی

بلوتوث ۴.۲، یواس‌بی نوع سی

سیم‌کارت

نانو سیم

نانو سیم

باتری

۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت

وزن

۱۷۴ گرم

اعلام نشده

ضخامت

۷.۶ میلی‌متر

اعلام نشده

قیمت گوشی

۹۰۰ یورو

۶۸۰ یورو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات