هواوی عرضه پی 20 را با دوربین سه‌گانه تأیید کرد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
دعوت‌نامه هواوی برای رونمایی از گوشی پرچم‌دار جدیدش با دوربین سه‌گانه منتشر شده است. این گوشی اوایل فروردین معرفی خواهد شد.
تبلیغات

شایعات مختلفی در مورد گوشی‌ پرچم‌دار جدید هواوی نقل می‌شود که بیشتر آن‌ها به دوربین خارق‌العاده این محصول اشاره دارند. به‌تازگی در یک دعوت‌نامه که توسط شرکت چینی منتشر شده است؛ تأیید می‌شود اعضای جدید سری «پی» به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد بود.

با بررسی دعوت‌نامه، تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) برای معرفی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس در پاریس جلب‌ توجه می‌کند. در پس‌زمینه دعوت‌نامه، سه دایره بزرگ روی برج ایفل مشاهده می‌شود. البته هواوی تنها به این دایره‌ها به‌عنوان نمادی برای عرضه پرچم‌داران جدیدش با دوربین سه‌گانه بسنده نکرده است و عبارت «See mooore with AI» از دیگر نکات جالب توجه محسوب می‌شود؛ زیرا سه‌بار از حرف «O» استفاده شده است. چینی‌ها با استفاده از کلمه AI، تأیید کرده‌اند گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با هوش مصنوعی ارائه خواهند داد و انتظار داریم تراشه مورد استفاده در آن‌ها به واحد پردازش عصبی (NPU) نظیر پردازنده مورد استفاده در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو مجهز شده باشد.

در رابطه با ترکیب دوربین‌ها در پنل پشتی اطلاعات چندانی وجود ندارد؛ بااین‌حال یکی از سنسورها مونوکروم خواهد بود تا ثبت جزئیات در تصاویر بهبود پیدا کند. انتظار داریم علاوه‌ بر سنسور رنگی (RGB)، هواوی از سنسور دیگری برای بهبود زوم گوشی استفاده کند؛ این سنسور، زوم هیبریدی ۵ برابری را در Huawei P20 و پی ۲۰ پلاس امکان‌پذیر خواهد کرد. بدین شکل، پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی به رقیب بسیار قدرت‌مندی برای پرچم‌داران جدید سامسونگ و آیفون ۱۰ اپل تبدیل خواهند شد؛ البته میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در این زمینه عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

هواوی پی 20

ایوان بلس، پیش‌تر اعلام کرده بود اعضای جدید سری پی می‌توانند تصاویری با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت برسانند؛ ضمن اینکه پی ۲۰ قادر به ثبت تصاویر سلفی خیره‌کننده ۲۴ مگاپیکسلی است. لنزهای جدید دوربین پرچم‌داران سری «پی» که با همکاری لایکا توسعه یافته است، ۱۰۰ درصد نور بیشتری نسبت به نسل قبل جذب خواهند کرد؛ حالت Pro Night Mode نیز ثبت تصاویر خیره‌کننده را در محیط‌های کم‌نور میسر می‌کند. رولند کوانت نیز در گزارشی جداگانه‌ به عرضه پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی با تمرکز بر عکاسی و هوش مصنوعی اشاره داشت؛ وی این موضوع را به نقل از کارمندان شعبه آلمان هواوی اعلام کرده بود.

طراحی جدید، از دیگر نکات برجسته‌ی جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس خواهد بود. گفته می‌شود حداقل یک مدل از گوشی‌های سری «پی» هواوی طراحی مانند آیفون ۱۰ (iPhone X) اپل خواهد داشت. گمان می‌رود در بالای نمایشگر، بریدگی ایجاد شود که محل جای‌گیری سنسورهای ضروری است؛ بدین شکل، پی ۲۰ حاشیه‌های بسیار باریکی خواهد داشت. همچنین بعید نیست یک مدل با طراحی مانند میت ۱۰ عرضه شود؛ این گوشی، حاشیه‌های باریکی دارد و به حسگر اثر انگشت در پایین صفحه‌نمایش مجهز شده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد گوشی جدید از سری «پی» عرضه خواهد شد؛ بااین‌حال رونمایی از سه مدل محتمل است. همان‌طور که پیش‌تر در زومیت خواندید، هواوی به همراه پی ۲۰، مدل «پلاس» را رونمایی خواهد کرد تا نظر علاقه‌مندانی را جلب کند که به دنبال گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ هستند. به همراه پرچم‌داران ۲۰۱۸ سری «پی»، انتظار می‌رود یک مدل میان‌رده با نام پی ۲۰ لایت معرفی شود؛ این گوشی، مشخصات ضعیف‌تری خواهد داشت و به دوربین دوگانه در پنل پشتی مجهز خواهد شد. عرضه نسخه میان‌رده محصولات رده‌بالای هواوی، به امری مرسوم تبدیل شده است؛ پی ۱۰ لایت و میت ۱۰ لایت در سال گذشته وارد بازار شد و انتظار داریم این روند برای سال جدید میلادی نیز ادامه پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات