مایکروسافت عرضه سرفیس فون را تأیید کرد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از کارمندان مایکروسافت، به‌صورت رسمی به عرضه‌ی سرفیس فون اشاره کرده است. گمان می‌رود این گوشی، طراحی تاشو داشته باشد.
تبلیغات

شایعات درباره‌ی سرفیس فون، باعث شده است کاربران گمان کنند که مایکروسافت همچنان به دنبال راهی برای حضور در بازار گوشی‌ هوشمند است. گوشی جدیدی که ردموندی‏‌ها عرضه خواهند کرد، محصولی از سری سرفیس است و به ‏‌نظر می‌رسد که عرضه این گوشی به‌صورت رسمی تأیید شده باشد.

یکی از کارمندان مرکز تحقیقات مایکروسافت در آسیا، به‌صورت مستقیم به توسعه‌ی سرفیس فون اشاره کرده است. مهندس مایکروسافت در پاسخ به محدودیت‌های دستیار صوتی‌ کورتانا می‏‌گوید:

سیری و بیکسبی، دو دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که روی گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند؛ این در حالی است که کورتانا، یک برنامه شخص‌ ثالث محسوب می‌شود و برای دسترسی‌ به بخش‌های مختلف یک سیستم‌عامل با مشکل مواجه است. کاربران گوشی‌ هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز فون (ویندوز ۱۰ موبایل) ممکن است مطلع باشند که کورتانا روی این سیستم‌عامل، عملکرد بهتری نسبت به برنامه‌ی مجزای آن برای گوشی‌های هوشمند داشت؛ ضمن اینکه استفاده از کورتانا روی ویندوز فون، به‌مراتب ساده‌تر بود. مایکروسافت کورتانا، یک دستیار هوشمند کراس‌پلت‌فرم محسوب می‌شود که روی دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌ هوشمند و رایانه‌ی شخصی قابل استفاده است و عملکردی مانند Noda در برنامه WeChat دارد. برای یک دستیار صوتی، داشتن مجوز برای دسترسی به بخش‌های مختلف یک سیستم‌عامل، ضرورت دارد؛ بااین‌حال منتظر عملکرد بی‌عیب و نقص کورتانا در سرفیس فون هستیم.سرعت توسعه این دستیار صوتی نسبتاً پایین است؛ اما تیم سازنده به‌سختی مشغول است تا قابلیت‌های کورتانا را بهبود ببخشد؛ در جریان سومین سالگرد عرضه کورتانا، قابلیت‌های جدیدی به این دستیار صوتی اضافه شد.

پروژه اندرومدا مایکروسافت که بسیاری آن‌ را سرفیس فون خطاب می‏‌کنند، اواخر امسال معرفی خواهد شد. گفته شده که پروژه اندرومدا مایکروسافت، در واقع یک دستگاه قابل‌ حمل با طراحی تاشو است که از دو نمایشگر متصل به یکدیگر تشکیل می‌شود. به لطف فرم تاشوی آن، می‌توانید از اندرومدا به عنوان گوشی‌ هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ استفاده کنید.

تصاویر احتمالی سرفیس فون، مدتی پیش در زومیت به نمایش گذاشته شد؛ دیوید بریر، طراح معروف، تصاویر رندی از سرفیس فون با اقتباس از پتنت‌های مفهومی آن منتشر کرده است که ظاهر این گوشی تاشو را فاش می‌کند. برای اتصال دو صفحه‌نمایش پروژه اندرومدا از لولا استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه، این دستگاه قابل‌ حمل از سرفیس پن پشتیبانی می‌کند. در واقع، پروژه اندرومدا از همان ایده‌ی پروژه لغوشده‌ی Courier برخوردار است و البته، طراحی به‌روزتری خواهد داشت. 

هنگام انتشار پتنت‌های مربوط به پروژه اندرومدا، وب‌سایت ویندوز سنترال اعلام کرده بود که نسخه‌ی مخصوص سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روی این دستگاه با اسم‌رمز Andromeda OS اجرا می‌شود. این نسخه از CShell - نسخه انطباق‌پذیر Windows Shell - استفاده می‌کند. به کمک CShell، چینش المان‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ منطبق با نحوه‌ی استفاده از دستگاه تغییر پیدا خواهد کرد؛ المان‌های ویندوز ۱۰ نظیر منوی استارت و پنجره‌ی مدیریت، اکتیویتی‌سنتر و منوی تنظیمات با تمام‌ فُرم‌فکتورهای ویندوز یکپارچه خواهند شد. همچنین به دلیل اینکه Andromeda OS نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ است، می‌تواند برنامه‌های توسعه داده‌شده برای این سیستم‌عامل را اجرا کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات