مایکروسافت پتنتی برای سرفیس با دو صفحه‌نمایش ثبت کرد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر به‌دست‌آمده از پتنت مایکروسافت برای یک تبلت با دو صفحه‌نمایش، جزئیات بیشتری در مورد طراحی احتمالی سرفیس جدید این شرکت ارائه می‌‏دهند.
تبلیغات

مایکروسافت به‌زودی از یک سرفیس جدید با دو صفحه‌نمایش رونمایی خواهد کرد. درباره‌ی تبلت جدید ردموندی‏‌ها، گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و این شرکت، حتی پتنت‌های مختلفی برای آن به ثبت رسانده است. وب‌سایت ویندوز سنترال، در ماه اکتبر تصاویر اختصاصی را از تبلت جدید مایکروسافت با دو صفحه‌نمایش منتشر کرد؛ این مدل که روی طراحی و استفاده از قلم متمرکز شده است، قابلیت‌های ارتباطی دارد و نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روی آن‏ اجرا می‌شود.

به‌تازگی نیز پتنت دیگری از این تبلت کتابی به‌ دست آمده است که جزئیات بیشتری درمورد ظاهر احتمالی سرفیس جدید مایکروسافت و کارآیی آن ارائه می‌دهد. در پتنت مذکور یک تبلت با دو نمایشگر قابل مشاهده است که صفحه‌نمایش‌های آن به وسیله لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند. به همین جهت، نمایشگرهای این تبلت به هر جهت قابل چرخش هستند و استفاده از آن‌ را در حالت‌های مختلف امکان‌پذیر خواهند کرد. می‏‌توانید از دستگاه کتابی جدید ردموندی‌ها به‌عنوان تبلت یا حتی لپ‌تاپ استفاده کنید؛ همچنین این امکان فراهم شده است تا از مزایای حالت Tent Mode (قرارگیری دستگاه به‌صورت وارونه) سرفیس ۲۰۱۸ مایکروسافت بهره بگیرید.

تبلت تاشوی مایکروسافت

همان‌طور که گفته شد؛ محصول ذکرشده در پتنت‌‌های اخیر، به دو صفحه‌نمایش مجهز شده است و مایکروسافت از مزایای آن بهره خواهد برد؛ دو نمایشگر می‌توانند به یک صفحه‌نمایش بزرگ تبدیل شوند یا بسته به حالت استفاده از این تبلت، قابلیت‌هایی مجزا ارائه دهند. در یکی از پتنت‌ها، یکی از دو نمایشگر به صفحه‌کلید و تاچ‌پد لمسی تبدیل شده است و نمایشگر دیگر، به‌عنوان صفحه‏‏‌نمایش اصلی عمل خواهد کرد.

تبلت تاشوی مایکروسافت

وب‌سایت ویندوز سنترال مدعی است که تبلت‌ تاشوی مایکروسافت، نسخه‏‌ای از ویندوز ۱۰ با اسم‌ ‏رمز Andromeda OS به همراه دارد که بخشی از پلت‌فرم Windows Core است. منابع مطلع اعلام کرده‌اند که ردموندی‌های یک برنامه یادداشت‌برداری توسعه می‌دهند که با توجه به طراحی تبلت جدید این شرکت، روی هر دو صفحه به‌صورت مجزا اجرا می‌شود؛ به همین جهت، احساسی مانند استفاده از یک دفترچه یادداشت واقعی به شما القا خواهد شد. برنامه جدیدی که مایکروسافت روی توسعه‌ی آن متمرکز شده است، شامل یکپارچه‌سازی‌های سرویس OneNote و Windows Ink خواهد بود و می‌‌توانید از آن به‌صورت گروهی استفاده کنید؛ مانند آنچه برنامه Whiteboard مایکروسافت ارائه می‌دهد.

تبلت تاشوی مایکروسافت

Andromeda به اولین پلت‌فرمی تبدیل خواهد شد که از CShell - نسخه انطباق‌پذیر Windows Shell - بهره می‏‌گیرد. CShell به ویندوز ۱۰ اجازه خواهد داد تجربه‌ای منطبق بر نحوه‌ی استفاده کاربران از دستگاه ارائه دهد. به عبارت بهتر، المان‌های ویندوز ۱۰ نظیر منوی استارت و پنجره‌ی مدیریت، اکتیویتی‌سنتر و منوی تنظیمات با تمام‌ فُرم‌فکتورهای ویندوز یکپارچه خواهند شد. از آنجایی‌که Andromeda، نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است؛ می‌تواند برنامه‌های توسعه داده‌شده برای این سیستم‌عامل را اجرا کند.

تبلت تاشوی مایکروسافت

پتنت‌های مربوط به تبلت کتابی مایکروسافت، شباهت‌هایی با پروژه لغوشده‌ی Courier این شرکت دارد. ردموندی‌ها از توسعه‌ی تبلت تاشوی خود در سال ۲۰۱۰ صرف‌ نظر کردند اما به‌نظر می‌رسد که دستگاهی مبتنی بر ایده‌ی Courier مایکروسافت، سال آینده میلادی معرفی و عرضه خواهد شد. البته توجه داشته باشید که این دستگاه هنوز به‌صورت رسمی رونمایی نشده است؛ به همین جهت، امکان دارد شرکت سازنده طرح‌های درنظر گرفته‌شده برای توسعه‌ی آن‌ را تا پیش از عرضه لغو کند. با این‌حال، فعلاً خبری از لغو گجت کتابی جدید مایکروسافت با دو نمایشگر نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات