تصویر رندر گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ منتشر شد

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک تصویر رندر جدید، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ را با حاشیه‌های باریک و حسگر اثر انگشت در پنل پشتی به نمایش می‌گذارند.
تبلیغات

سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را در اواخر ماه آینده میلادی به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد و  همین موضوع باعث شده است تا گمانه‌زنی درباره‌ی اعضای جدید سری گلکسی اس در سال ۲۰۱۸ شدت بگیرد.

در جدیدترین اطلاعات مربوط به جانشین گلکسی اس ۸، تصویر رندری به ‏‌دست آمده است که گلکسی اس ۹ را به همراه نسخه ۶.۲ اینچی آن به نمایش می‌گذارد. در تصویر مذکور، پنل پشتی گلکسی اس ۹ نمایان است؛ ولی به پنل پشتی نسخه «پلاس» پرچم‌دار جدید سامسونگ اشاره‌ای نمی‌شود که بر اساس شایعات، محل جای‌گیری دوربین دوگانه این گوشی است. 

با وجود اینکه تصویر رندر به پنل پشتی گلکسی اس ۹ پلاس نمی‌پردازد؛ اما به این موضوع اشاره دارد که مدل ۵.۸ اینچی پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ تنها به یک دوربین مجهز خواهد بود. از آنجایی‌که نسخه «پلاس» جانشین گلکسی اس ۸ با دوربین دوگانه ارائه می‌شود، تفاوت بین پرچم‏‌داران جدید کُره‌ای‌ها فراتر از اندازه نمایشگر است؛ به همین جهت کاربران می‌توانند بسته به فاکتورهای مختلف نظیر دوربین و اندازه نمایشگر، برای خرید گلکسی اس ۹ یا نسخه بزرگ‌تر آن اقدام کنند.

گلکسی اس ۹

تصویر فاش‌شده، حاکی از آن است که سامسونگ از دو سنسور در حاشیه‌ی بالای نمایشگر استفاده خواهد کرد که ثبت تصاویر سلفی را بر عهده می‌گیرند؛ چنین ترکیبی برای اولین‌ بار در مدل ۲۰۱۸ گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس به کار گرفته شده است. به احتمال زیاد، دوربین سلفی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با یکدیگر مشابه خواهند بود و به همین جهت عکس‌برداری سلفی، وجه‌تمایز پرچم‌دار ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ به‌ ‏شمار نمی‌رود.

از نظر طراحی، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس تفاوت چشمگیری با اعضای عرضه‌شده از سری گلکسی اس در سال ۲۰۱۷ نخواهند داشت؛ حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر حفظ شده است. یکی‌ دیگر از مواردی که در طراحی پرچم‌‏داران جدید سامسونگ جلب‌ توجه می‌کند، جای‌گیری متفاوت حسگر اثر انگشت است که بر اساس شایعات، شرکت سازنده آن‌ را به پایین دوربین اصلی انتقال خواهد داد؛ تصویر جدید نیز به این موضوع اشاره دارد. این تغییرات در حالی رخ داده است که بسیاری از خریداران گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از جای‌گیری حسگر اثر انگشت در کنار دوربین اصلی رضایت نداشتند و مدعی بودند که این جای‌گیری نامناسب، باعث می‌شود به اشتباه، لنزهای دوربین را به‌جای حسگر اثر انگشت لمس کنید.

بر اساس تصویری که پیش‌تر در زومیت منتشر شده بود، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ از جمله اولین گوشی‌های هوشمندی محسوب خواهند شد که با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه می‌شوند. باید اشاره کرد که نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ از پرچم‏‌داران جدید سامسونگ، تنها در ایالات متحده و احتمالاً چین به فروش خواهد رسید و خبری از عرضه‌ی جهانی این نسخه نیست؛ سایر مدل‌ها که در کشورهای دیگر عرضه می‏‌شوند، به تراشه جدید اکسینوس ۹۸۱۰ با هشت هسته پردازشی مجهز خواهند بود.

پیش‌بینی شده است که سامسونگ پس از معرفی احتمالی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در ماه فوریه (یا حتی ژانویه)، اعضای جدید سری گلکسی اس را در اوایل ماه مارس به بازار عرضه خواهد کردِ. بد نیست بدانید که سفارش قطعه برای پرچم‌‏داران ۲۰۱۸ سامسونگ، آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات