مشخصات سونی اکسپریا H8216 با دوربین دوگانه فاش شد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات گوشی پرچم‌دار جدید سونی با دوربین دوگانه منتشر شده است؛ این مدل، نمایشگر ۵.۵ اینچی Full HD خواهد داشت.
تبلیغات

شرکت سونی برای سال آینده، گوشی‌های جدیدی مبتنی بر زبان طراحی «میرای» ارائه خواهد کرد و زبان طراحی اُمنی‌بالانس از محصولات سونی کنار گذاشته می‌شود. به همین جهت، انتظار می‎رود گوشی‌های جدید این شرکت ژاپنی با حاشیه‌های باریک‌تر نسبت به نسل قبل ارائه شود؛ هرچند سونی تصمیمی برای عرضه پرچم‌داران جدید خود با صفحه‌نمایش کشیده ۱۸:۹ ندارد و همچنان به استفاده از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد مرسوم ۱۶ به ۹ ادامه خواهد داد.

بر اساس تصویری که به‌تازگی از گوشی جدید سونی با شماره مدل «اکسپریا H8216» به‌ ‏دست آمده است، سال آینده یک گوشی با دوربین دوگانه توسط این شرکت معرفی خواهد شد. در گوشی‏‌هایی که توسط سونی در سال آینده عرضه خواهد شد، از حرف H برای تعیین شماره مدل استفاده شده است. محصول مورد بحث به صفحه‎نمایش ۵.۴۸ اینچی با رزولوشن Full HD مجهز خواهد بود؛ با بررسی دقیق رزولوشن صفحه‎نمایش (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل)، باید گفت که مدل فاش‌شده، فاقد نمایشگر کشیده است و به‌ نظر می‌رسد که گمانه‎زنی‌ در رابطه با عدم استفاده از نمایشگرهای کشیده ۱۸:۹ صحت داشته باشد.

تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته، قدرت پردازشی گوشی جدید اکسپریا H8216 را تأمین خواهد کرد. پردازنده‌ی جدید کوالکام، به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Kryo 380 مجهز خواهد بود و از نسل اول فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری برای توسعه‏‌ی آن‌ استفاده می‌شود. این تراشه با بهره‌گیری از واحد پردازش گرافیکی (GPU) آدرنو ۶۳۰، نزدیک به ۳۰ درصد عملکرد بهتری در هنگام رندر محتوای گرافیکی نسبت به نسل قبل ارائه خواهد داد.

سونی اکسپریا H8216

گوشی جدید سونی با دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد؛ البته در حال‌ حاضر جزئیات مربوط به سنسورهای دوربین اصلی اعلام نشده است. هیچ‌یک از گوشی‌های سونی با دوربین دوگانه عرضه نشده‌اند و در صورت صحت این مشخصات، اکسپریا H8216 به اولین گوشی این شرکت تبدیل خواهد شد که از ترکیب دو سنسور در دوربین اصلی بهره می‌گیرد. برای عکاسی سلفی، سونی از سنسور ۱۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که به لنز با دیافراگم F/2.0 مجهز شده است.

۴ گیگابایت حافظه رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی قابل ارتقاء، از جمله دیگر مشخصات احتمالی گوشی جدید سونی به شمار می‎رود. این مدل با یک باتری ۳۱۳۰ میلی‎آمپر ساعت و سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو همراه خواهد شد. مدل فاش‌شده، تنها ۱۵۶ گرم وزن خواهد داشت و ابعاد آن ۱۴۸ در ۷.۳۴ در ۷.۴ میلی‎متر خواهد بود. سونی گوشی جدید اکسپریا H8216 را با بدنه مقاوم در برابر آب و گردوغبار ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، ژاپنی‌ها موفق شده‌اند گواهی IP68 را برای پرچم‌دار جدید خود به‌ دست آورند.

سونی اکسپریا H8216

گوشی سونی که به‌تازگی فاش شده است، احتمالاً به‌عنوان یکی از پرچم‌داران این شرکت در سال آینده عرضه خواهد شد. از آنجایی‌که اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم در سال ۲۰۱۷ توانست اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام باشد، بعید نیست گوشی جدید اکسپریا H8216 نیز این روند را تکرار کند و اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ لقب بگیرد.

در رابطه با طراحی احتمالی گوشی جدید سونی H8216 اطلاعاتی به‌ دست نیامده است و هنوز نمی‌دانیم این مدل در هنگام عرضه، چه نامی خواهد داشت. بااین‌حال مدتی پیش چندین عکس از تعدادی از گوشی‏‌های سونی به‌ دست آمد که ظاهر احتمالی آن‌ها را با حاشیه‏‌های باریک و دوربین دوگانه فاش می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات