کالبدشکافی گوشی‌های هواوی میت 10 و میت 10 پرو

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید بدانید که فرم داخلی هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به چه شکل است، این مطلب زومیت را از دست ندهید.
تبلیغات

هواوی چند هفته‌ی پیش از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود به نام‌های میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین رونمایی کرد. ساعاتی پیش اما شاهد انتشار تصاویر مربوط به کالبدشکافی گوشی‌های میت ۱۰ و ۱۰ پرو در کشور چین بودیم. گرچه هنوز ویدیوی کامل مربوط به نحوه‌ی صحیح کالبدشکافی این گوشی‌های هوشمند در دسترس نیست؛ اما تصاویری که منتشر شده‌اند، می‌توانند قدم به قدمِ  این کار را به ما نشان بدهند. 

بدنه‌ی هواوی میت ۱۰ از جنس فلز و شیشه است و برای شروع کالبدشکافی این گوشی، حتما باید قبل از هر کار دیگری، سینی سیم‌کارت آن را دربیاورید. در مرحله‌ی بعد باید دو پیچ را که از کناره‌ها، پورت USB نوع C را نگه داشته‌اند باز کنید. پس از انجام این کار، باید با استفاده از یک سشوار صنعتی، قسمت پشتی گوشی را جدا کنید. اگر با میت ۱۰ پرو یا میت ۱۰ پورشه دیزاین سر و کار دارید، بهتر است حواستان را جمع کنید؛ چرا که این دو گوشی، در قسمت پشتی‌ دارای اسکنر اثر انگشت هستند. پس از جدا کردن قسمت پشتی گوشی، به محتویات داخلی آن مثل باتری و دیگر موارد دسترسی پیدا خواهید کرد. در این مرحله باید هر پیچی را که می‌بینید، باز کنید و در آخر، صفحه‌ی فلزی اطراف دوربین را نیز بردارید. پس از انجام همه‌ی این کارها، مین‌بورد گوشی به‌ همراه دیگر قطعات داخلی‌اش نمایان می‌شوند.

کالبدشکافی هواوی میت ۱۰ کاری جالب است؛ چرا که با این کار می‌توان برای نخستین‌ بار تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۷۰ را از نزدیک نظاره کرد. این تراشه که در بنچمارک‌ها بسیار خوب عمل کرده است، یک واحد پردازش شبکه عصبی اختصاصی دارد که می‌تواند در زمینه‌ی هوش مصنوعی، میت ۱۰ را به یک محصول قدرتمند تبدیل کند. 

کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10

پرچم‌دار امسال هواوی از دوربین دوگانه بهره می‌برد که هر دو به لنز لایکا مجهز شده‌اند. میت ۱۰ دارای نمایشگر ۵.۹ اینچی QHD است و موفق به دریافت گواهینامه‌ی IP53 نیز شده است؛ داشتن این گواهینامه بدین معنی است که میت ۱۰ در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم است و با ریختن آب روی آن، مشکلی برایش پیش نمی‌آید. این گوشی هوشمند دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و از سیستم‌عامل اندروید اوریو بهره می‌برد. میت ۱۰ با رابط کاربری EMUI 8.0 در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

از لحاظ طراحی بین میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو تفاوت‌هایی دیده می‌شود. هواوی میت ۱۰ به گواهینامه‌ی IP53 مجهز شده و این یعنی در قسمت پشتی دارای یک واشر لاستیکی است که باعث می‌شود این گوشی مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب داشته باشد. همچنین حلقه‌ای لاستیکی در اطراف پورت USB-C و حتی سینی سیم‌کارت دیده می‌شود. نکته‌ی جالب این است که همین حلقه‌ها در میت ۱۰ پرو هم دیده می‌شوند و این در حالی است که این گوشی، از گواهینامه IP67 بهره می‌برد. فعلا مشخص نیست که دلیل استفاده‌ی این گوشی از IP67 چیست؛ چرا که در نگاه اول، حلقه‌های لاستیکی به‌کاررفته در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو مثل هم هستند.

کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10

با تماشای اجزای داخلی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو متوجه می‌شوید که این گوشی‌ها دارای دو عدد بورد جداگانه هستند و یکی از آن‌ها که در بالا قرار گرفته، همان مادربورد دستگاه است و شامل دوربین‌های لایکا به‌ همراه دوربین سلفی است. مادربورد این دو گوشی از طریق چند کابل نواری، به بورد پایینی که شامل پورت USB-C، اسپیکر و... است، وصل می‌شود. این کابل نواری اطراف باتری را فرا گرفته است؛ بنابراین به‌هنگام برداشتن کاور پشت گوشی، باید دقت کنید که به آن صدمه نزنید.

تفاوت دیگری نیز بین این دو گوشی دیده می‌شود. در میت ۱۰ معمولی، کابل نواری کوچک دستگاه که مربوط به اسکنر اثر انگشت است، باتری را دور می‌زند و به بورد پایینی می‌رسد؛ اما در میت ۱۰ پرو، این کابل تا شده است تا به پنل پشتی برسد.

کالبدشکافی هواوی میت 10 / Huawei Mate 10
کالبدشکافی هواوی میت 10
کالبدشکافی هواوی میت 10
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات