عرضه گوشی پرچمدار پیکسل 2 ایکس‌ ال با نمایشگر بدون حاشیه ۶ اینچی

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
یک گزارش جدید، شایعات پیشین در مورد گوشی‌های پیکسل ۲ را مجدداً تأیید کرده است و ادعا می‌کند که مدل بزرگ‌تر به نمایشگر بدون حاشیه مجهز خواهد بود.
تبلیغات

نسل دوم گوشی‌های پرچم‌دار گوگل، با نام پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود شرکت سازنده در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر ماه) از این دو گوشی رونمایی کند. با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، شایعات بیشتری از گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل منتشر می‌شود و آخرین شایعه به معرفی پیکسل ۲ ایکس‌ال با نمایشگر بدون حاشیه اشاره می‌کند.

برطبق خبری که وب‌سایت فون‌آرنا منتشر کرده است؛ گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال علاوه‌ بر اندازه نمایشگر، در طراحی نیز تفاوت‌هایی خواهند داشت. گوشی پیکسل ۲ با حفظ طراحی نسل قبل یعنی گوشی‌های پیکسل ۲۰۱۶ راهی بازار می‏‌شود؛ درحالی‌که نسل جدید آن به صفحه‌نمایش بدون حاشیه مجهز خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود شرکت گوگل، پیکسل ۲ ایکس‌ال را با نمایشگر ۵.۹۹ اینچی اولد با رزولوشن Quad HD ارائه دهد؛ هم‌چنین این مدل که حاشیه کمتری نسبت به پیکسل ۲ خواهد داشت، از یک نمایشگر کشیده‌ استفاده می‌کند. گوشی پیکسل ۲ که ابعاد کوچک‌تری خواهد داشت، با نمایشگر ۴.۹۷ اینچی اولد با رزولوشن Full HD همراه خواهد بود و حاشیه‌های نسل قبل در این مدل نیز حفظ شده است.

علت طراحی متفاوت گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، تولید آن‌ها توسط دو سازنده مختلف عنوان می‌شود؛ شرکت اچ‌تی‌سی روی مدل کوچک‌تر یعنی پیکسل ۲ کار خواهد کرد و توسعه مدل بزرگ‌تر که با نام پیکسل ۲ ایکس‌ال شناخته می‌شود، به شرکت ال‌جی واگذار شده است.

وب‌سایت فون‌آرنا در تکمیل گزارش خود، اعلام کرده است که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، صرف‌ نظر از طراحی متفاوتی که خواهند داشت؛ بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا عرضه می‌شوند. اگر شایعات پیش‌تر منتشرشده در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال صحت داشته باشند، هر دو مدل به تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام مجهز خواهند شد. با این‌حال، خبری از دوربین دوگانه در گوشی‌های جدید پیکسل نیست.

علاوه‌ بر این، انتظار می‌رود گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال اولین محصولاتی باشند که با سیستم‌عامل اندروید اوریو به بازار عرضه می‌شود.

اگر شایعات منتشرشده مبنی بر دریافت تأییدیه FCC برای گوشی پیکسل ۲ صحت داشته باشند، می‌توان انتظار داشت گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل با فریم حساس به فشار عرضه شود و گمان می‌رود شرکت گوگل نام «اکتیو سنس» را برای فریم حساس به فشار گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال انتخاب کرده است. این قابلیت مشابه با «اج سنس» گوشی یو ۱۱ اچ‌تی‌سی، به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را با فشردن فریم گوشی اجرا کنند؛ هرچند مشخص نیست که آیا گوگل «اکتیو سنس» را به «فعال کردن دستیار صوتی گوگل اسیستنت» محدود خواهد کرد یا خیر.

هم‌چنین رندرها و تصاویر به‌دست‌آمده تأیید می‌کنند که شرکت گوگل در گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، ابعاد پنل شیشه‌ای پشت گوشی را کاهش داده است و بیشتر پنل پشتی در گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل از جنس فلز خواهد بود. در نتیجه این تغییر، حسگر اثر انگشت از قسمت شیشه‌ای به روی بدنه فلزی گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال منتقل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات