آیفون 8 با تأخیر عرضه نمی‌شود

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بنجامین گسکین، شایعه‌پرداز معروف توئیتر، اعلام کرده است که تولید آزمایشی آیفون‌های جدید آغاز شده و آیفون ۸ با تأخیر عرضه نمی‌‏شود.
تبلیغات

در حالی‌که گمانه‌زنی و گزارش‌های منتشرشده توسط تحلیل‎گران مختلف، نشان می‌دهند آیفون ۸ مطابق با برنامه‌ریزی‎های اپل عرضه نخواهد شد و مشکلات موجود در تولید آن، عرضه این مدل را به تعویق خواهد انداخت؛ بنجامین گسکین، یک فاش‌کننده معروف در توئیتر، اعلام کرده است که تولید آزمایشی آیفون‎های جدید آغاز شده و اپل برنامه‎ای برای تأخیر در عرضه آیفون‎های ۲۰۱۷ ندارد.

در یک توئیت جدید، بنجامین گسکین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرده است که تولید آزمایشی هر سه مدل از آیفون‌های جدید ۲۰۱۷ اپل شامل آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ آغاز شده و نیازی به نگرانی بابت تأخیر در عرضه آن‌ها وجود ندارد. منبع انتشار این خبر در کارخانه فاکس‎کان در شهر ژنگژاو، اعلام کرده است که در حال‌ حاضر، ۲۰۰ واحد به‌صورت روزانه تولید می‎شود.

بنجامین گسکین در توئیت بعدی خود، مدعی شده است که تاچ آی‌دی با نمایشگر ادغام می‎شود و شرکت اپل موفق شده است در تولید سنسورهای یکپارچه با نمایشگر به موفقیت‎هایی دست پیدا کند. به همین جهت، شاید آیفون ۸ به یک سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز شود.

تولید ۲۰۰ واحد از آیفون‎های جدید اپل به‌صورت روزانه، به هیچ عنوان به معنای تولید انبوه آن‌ها ‎نیست. شرکت اپل، آرام آرام تولید آیفون‌های جدید خود را برای عرضه در ماه سپتامبر افزایش می‎دهد و ممکن است تا پیش از تولید انبوه و گسترده آیفون‎های جدید و افزایش تولید روزانه آن‌ها به صدها هزار واحد، موارد زیادی تغییر کند.

لازم به ‏‎ذکر است که اوایل ماه جاری میلادی، اعلام شد تولید گسترده آیفون‌‏های جدید اپل هنوز آغاز نشده است و همین موضوع، باعث شد گمانه‎زنی‎هایی مبنی بر تأخیر در عرضه آیفون‏‌های ۲۰۱۷ وجود داشته باشد. با این حال، بنجامین گسکین ادعا می‎کند که با وجود اعمال تغییراتی در برنامه تولید آیفون‎های جدید اپل، کارهای لازم برای تولید آیفون‌های ۲۰۱۷ به‌خوبی پیش می‌رود و جای نگرانی وجود ندارد.

برخی از گزارش‌‏های پیشین نیز نشان می‎دهند که عرضه اولیه آیفون ۸ در ماه سپتامبر بسیار محدود خواهد بود. تحلیل‎گران مدعی هستند که با توجه به ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر و هم‏چنین استفاده از نمایشگر اولد در آیفون پرچم‎دار جدید اپل، تولید گسترده آن برای عرضه جهانی آیفون ۸ تا سال ۲۰۱۸ امکان‌‏پذیر نیست.

در رابطه با مواردی که تولید آیفون ۸ را به تأخیر انداخته‌اند، می‎توان گفت کوپرتینویی‎ها در تأمین پنل‎های صفحه‎نمایش اولد برای آیفون پرچم‏‌دار جدید خود با مشکل مواجه هستند. هم‎چنین ادعا می‎شود که بروز مشکلات نرم‎افزاری باعث شده است اپل در رابطه با عرضه آیفون جدید خود در ماه سپتامبر تردید داشته باشد. به این موارد، باید اضافه کرد که برخی از قابلیت‎ها مانند شارژ بی‌سیم و امکان تشخیص چهره، با عرضه اولیه آیفون ۸ در دسترس نخواهند بود و شرکت اپل، آن‌ها را در یک به‌‏روزرسانی برای سیستم‎عامل iOS 11 فعال می‎کند.

مانند همیشه، باید به گمانه‎زنی‌‏ها و شایعات در مورد آیفون ۸ با دیده شک و تردید نگریست و شرکت اپل، هنوز گزارش‌های منتشرشده درباره‌ی این مدل را تأیید نکرده است. پیش‌تر اعلام شد که این مدل نزدیک به ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود و هم‏چنین تصاویری توسط یک سازنده قاب لوکس از آیفون ۸ منتشر شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات