هواوی قصد دارد طی دو سال آینده جایگاه اپل را تصاحب کند

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران ارشد اجرایی در هواوی، از برنامه‌ی این شرکت برای پشت سر گذاشتن اپل طی دو سال آینده می‌گوید.
تبلیغات

ریجارد یو، از مدیران ارشد اجرایی هواوی، در مصاحبه‌ای با رویترز گفته است که شرکت مطبوعش قصد دارد تا دو سال آینده با تبدیل شدن به دومین تولید کننده‌ی بزرگ تلفن‌های هوشمند، جایگاه اپل در این صنعت را به خود اختصاص بدهد. البته هواوی همین حالا هم در رتبه‌ی سوم قرار دارد و بنا بر این پشت سر گذاشتن اپل چندان هدف بلندپروازانه‌ای برای این شرکت چینی محسوب نمی‌شود.

بنا به اعلام موسسه‌ی Strategy Analytics، هواوی با تولید ۳۳.۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه‌ی گذشته، ۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اپل نیز با داشتن سهم ۱۲ درصدی در بازه‌ی زمانی مشابه، توانسه است ۴۵.۵ میلیون دستگاه به دست مشتریانش برساند. این در حالی است که سامسونگ با در اختیار داشتن سهم ۲۰.۱ درصدی از بازار، به لطف تولید ۷۵.۳ میلیون دستگاه، همچنان با اختلاف رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

هواوی میت 9 پورشه دیزاین

آقای یو همچنین می‌گوید تکنولوژی‌های در حال توسعه مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) موقعیت‌هایی را برای پیشی گرفتن از اپل با استفاده از نوآوری فراهم خواهند کرد. این مقام اجرایی همچنین عقیده دارد که شرکت هواوی برای کسب اعتماد و وفاداری مشتریان خود بسیار مصمم است، چرا که به گفته‌ی او اپل به تازگی حرکت غافلگیرکننده‌ای انجام نداده است و سامسونگ نیز با توجه به فاجعه‌ی انفجار گلکسی نوت 7 در وضعیت بدی به سر می‌برد و مجبور شده است تولید دومین پرچمدار خود را کاملاً متوقف کند. هرچند انتظار می‌رود هر دو این شرکت‌ها سال آینده با معرفی تکنولوژی‌های جدید مانند نمایشگرهای بدون حاشیه یا به اصطلاح لبه تا لبه (edge-to-edge) و اسکنر اثر انگشت ادغام شده در نمایشگر، بار دیگر با قدرت مضاعف به صحنه‌ی رقابت بازگردند.

روز گذشته هواوی در جریان مراسمی در شهر مونیخ آلمان، از فبلت جدید خود با نام میت 9 رونمایی کرد. تلفن هوشمند جدید هواوی از نمایشگری بزرگ و سخت‌افزاری قدرتمند بهره می‌برد و نسخه‌ی لوکس آن با طراحی پورش (Porsche Design) ۱۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. هواوی با معرفی میت 9 نشان داد که با تقویت خانواده‌ی گوشی‌های بالارده و لوکس (premium) خود، در گرفتن جایگاه اپل مصمم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات