آموزش ساخت کانال واتساپ

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لوگوی واتساپ در داخل تلویزیون
در واتساپ کانال به‌راحتی می‌توانید بسازید و از آن برای اطلاع‌رسانی و ارتباط بیشتر با مخاطبان استفاده کنید.
تبلیغات

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و می‌خواهید راحت‌تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، حتماً تاکنون به فکر ساخت کانال در پیام‌رسان‌های معروف افتاده‌اید.

ساخت کانال تلگرام یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط‌گرفتن با مخاطبان محسوب می‌شود؛ اما آیا می‌دانستید واتساپ نیز قابلیت مذکور را به پیام‌رسان خود افزوده است و اکنون می‌توانید از آن استفاده کنید؟

با استفاده از کانال می‌توانید مستقیماً محصولاتتان را به مشتریان نشان دهید و در‌صورت نیاز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

پیش از شروع آموزش؛ به‌یاد بسپارید که به‌روزرسانی واتساپ به جدیدترین نسخه‌ی آن الزامی است. در این مقاله، قصد داریم به شما نحوه‌ی ساخت کانال واتساپ را آموزش دهیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه زومیت باشید.

قابلیت ساخت کانال واتساپ دردسترس عموم قرار گرفته است؛ اما اگر هنوز برای شما فعال نیست، باید کمی صبر کنید.

نحوه‌ی ساخت کانال واتساپ

فرقی ندارد از آیفون استفاده می‌کنید یا گوشی اندرویدی، با هر دو نسخه‌ی واتساپ می‌توان کانال ساخت. در گوشی اندرویدی، تنها کافی است مراحل گفته‌شده را دنبال کنید:

  • واتساپ را باز کنید و روی Updates ضربه بزنید.
  • روی دکمه‌ی به‌علاوه (+) ضربه بزنید و Create Channel را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی باز‌شده، روی Continue ضربه بزنید.
  • در مرحله‌ی بعد، نام کانال خود را وارد کنید و توضیحی درباره‌ی آن بنویسید. با افزودن عکس نمایه، ساخت کانال به‌پایان برسانید.
  • در‌نهایت، روی Create Channel ضربه بزنید تا فرایند به‌پایان برسد.
انتخاب گزینه ساخت کانال واتساپ
نوشتن اطلاعات کانال واتساپ
واتساپ در حال ایجاد کانال

اگر گوشی شما آیفون است، این مراحل را به‌ترتیب دنبال کنید:

  • در واتساپ، روی Updates در پایین سمت چپ ضربه بزنید.
  • سپس روی دکمه‌ی به‌علاوه (+) در بالا سمت راست ضربه بزنید و از پنجره‌ی باز‌شده گزینه‌ی Create Channel را انتخاب کنید.
  • حال روی Continue ضربه بزنید.
  • در مرحله‌ی بعد، جزئیات کانال خود، یعنی نام و تصویر نمایه و اطلاعات را تکمیل کنید.
  • درنهایت، روی Create Channel ضربه بزنید تا مراحل به‌پایان برسند.
  • پس از انجام این کارها، واتساپ کانال شما را ایجاد می‌کند و به تأیید خاصی نیازی نیست. پس از ساخت کانال نیز، می توانید بلافاصله پیام‌رسانی را شروع کنید.
انتخاب گزینه ساخت کانال واتساپ
وارد کردن اطلاعات کانال واتساپ
ساخت کانال واتساپ

فراموش نکنید که باید محتواهای ارسالی در راستای سیاست‌های واتساپ باشد و مطمئناً واتساپ با کانال‌هایی که این مسئله را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد کرد. به‌طور‌کلی، اگر می‌خواهید ایمن بمانید، توصیه می‌کنیم از همه اقداماتی که ممکن است حساب کاربری شما را در این پیام‌رسان مسدود کنند، اجتناب کنید.

چرا باید در واتساپ کانال داشته باشید

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید یا شخصیت شناخته‌شده‌ای دارید، بهتر است در واتساپ کانال داشته باشید. یکی از دلایل‌ اصلی برای داشتن کانال در واتساپ این است که به شما اجازه می‌دهد تا با طرفداران و مشتریانتان ارتباط برقرار کنید و به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً در پیام‌رسان مذکور به آن‌ها ارائه دهید.

همچنین، در کانالتان می‌توانید نظرسنجی بگذارید و از دنبال‌کنندگان یا مشتریانتان اطلاعات بیشتری به‌دست آورید. بدین‌ترتیب، تعامل بیشتری با آن‌ها برقرار خواهید کرد.

علاوه‌براین، از‌آن‌جا‌که واتساپ قابلیت جست‌وجو‌کردن کانال‌های مختلف را به پیام‌رسانش اضافه کرده است، استفاده از ویژگی مذکور ابزاری ضروری برای بیشتر دیده‌شدن به‌وسیله‌ی کاربران محسوب می‌شود.

در این مقاله، نحوه‌ی ساخت کانال در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS را توضیح دادیم. همین‌حالا گوشی خود را بردارید و کانالی برای کسب‌وکارتان بسازید. اگر سؤال یا ابهامی درباره‌ی ساخت کانال واتساپ دارید، در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات