بروزرسانی واتساپ؛ آموزش بروزرسانی واتساپ در اندروید و آیفون

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آپدیت واتساپ
اگر به امکانات جدید پیام‌رسان واتساپ دسترسی ندارید، در این مقاله تمام روش‌های بروزرسانی به آخرین نسخه را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

واتساپ با بیش از دومیلیارد نفر کاربر یکی از برنامه‌های پیام‌رسان محبوب‌ جهان است که ارتباطات رایگان و ایمنی از‌جمله تماس صوتی‌و‌تصویری و چت گروهی و استیکرهای مختلف را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، برای لذت‌بردن از تمام این ویژگی‌ها و محافظت از حریم خصوصی خود، باید WhatsApp را به جدیدترین نسخه به‌روز کنید.

در این مقاله، نحوه‌ی بروزرسانی واتساپ در اندروید و آیفون را به‌صورت دستی و خودکار به شما نشان و در‌نهایت نحوه بروزرسانی واتساپ بیزینس را توضیح می‌دهیم.

بروزرسانی واتساپ در گوگل پلی

ساده‌ترین راه برای بروزرسانی واتساپ در اندروید استفاده از فروشگاه گوگل پلی است. برای این کار مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  • برنامه‌ی Google Play Store را در گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  • روی نماد منو (سه خط افقی) در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی برنامه‌ها و بازی‌های من ضربه بزنید.
  • به پایین اسکرول کنید تا پیام‌رسان واتساپ را پیدا کنید و روی Update ضربه بزنید. اگر دکمه‌ی بروزرسانی را نمی‌بینید، بدبن‌معنی است که جدیدترین نسخه را قبلا نصب کرده‌اید.
  • WhatsApp را در فروشگاه Google Play می‌توانید جست‌وجو کنید و از آن‌جا روی Update ضربه بزنید.
whatsapp update

بروزرسانی واتساپ با لینک مستقیم

گاهی اوقات ممکن است بخواهید واتساپ را در اندروید بدون استفاده از فروشگاه Google Play به‌روز کنید. برای مثال، ممکن است دستگاهی داشته باشید که از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند یا ممکن است بخواهید تازه‌ترین ویژگی‌ها را قبل از انتشار رسمی دریافت کنید. در این صورت، می‌توانید آخرین فایل APK واتساپ را از لینک مستقیم این سایت یا سایر سایت‌ها دانلود و به‌صورت دستی نصب کنید. برای این کار، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

whatsapp download
  • مرورگر خود را باز کنید و برای دانلود آخرین فایل APK WhatsApp به این لینک بروید.
  • روی گزینه‌ی Package installer کلیک کنید و منتظر بمانید تا دانلود آن تمام شود.
  • پس از اتمام دانلود، فایل را باز کنید و روی Install ضربه بزنید. ممکن است لازم باشد نصب ازطریق منابع ناشناس را در تنظیمات دستگاه خود فعال کنید تا امکان نصب از منابع خارجی فراهم شود.
  • منتظر بمانید تا نصب تمام شود و روی Open ضربه بزنید تا واتساپ راه‌اندازی شود.

توجه: دانلود فایل های APK از منابع غیر‌رسمی ممکن است خطرهای امنیتی به‌دنبال داشته باشد. قبل از نصب هر برنامه‌ای در دستگاه خود، مطمئن شوید که به منبع اعتماد دارید.

بروزرسانی واتساپ در اپ استور

اگر گوشی آیفون دارید، می‌توانید واتساپ را با استفاده از اپ استور به‌راحتی آپدیت کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه‌ی App Store را در آیفون خود باز کنید.
  • روی عکس نمایه‌ی خود در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • به پایین اسکرول کنید تا پیام‌رسان واتساپ را پیدا کنید و روی Update ضربه بزنید. اگر دکمه‌ی بروزرسانی را نمی‌بینید، یعنی جدیدترین نسخه را قبلاً نصب کرده‌اید.
  • WhatsApp را در اپ استور می‌توانید جست‌وجو کنید و از آن‌جا روی Update ضربه بزنید.
whatsapp update

بروزرسانی واتساپ بیزینس

WhatsApp Business برنامه‌ای مجزا از WhatsApp Messenger است که برای مشاغل کوچکی طراحی شده است که از WhatsApp برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. این پلتفرم ویژگی‌های اضافی مانند نمایه کسب‌وکار، کاتالوگ، برچسب‌ها و پیام‌های خودکار را ارائه می‌دهد.

برای بروزرسانی واتساپ بیزینس در اندروید یا آیفون، می‌توانید همان مراحل بالا را برای پیام‌رسان واتساپ بیزنس نیز دنبال کنید. فقط کافی است به‌جای WhatsApp Messenger در فروشگاه Google Play یا App Store به‌دنبال WhatsApp Business بگردید.

همچنین، جدیدترین فایل APK WhatsApp Business برای اندروید را می‌توانید از وب‌سایت‌های دیگر دانلود و به‌صورت دستی نصب کنید.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه می‌توان از نصب جدیدترین نسحه واتساپ مطمئن شد؟

    با باز‌کردن برنامه و رفتن به تنظیمات و سپس بخش Help، می‌توانید نسخه‌ی واتساپ خود را بررسی کنید. در این قسمت، شماره نسخه را در بالای صفحه خواهید دید. در‌نهایت می‌توانید آن را با تازه‌ترین نسخه‌ی موجود در فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور مقایسه کنید.

  • مزایای بروزرسانی واتساپ چیست؟

    بروزرسانی واتساپ تضمین می‌کند که به جدیدترین ویژگی‌ها و اشکالات رفع‌‌شده دسترسی دارید و امنیت و عملکرد برنامه را بهبود می‌بخشد. همچنین، امکان دارد برای ادامه‌ی استفاده از واتساپ به برخی بروزرسانی‌ها نیاز باشد؛ زیرا نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است پس از تاریخ خاصی از کار بیفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات