چگونه آیفون را به تلویزیون سامسونگ وصل کنیم؟

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
نمایش گزینه‌های Screen Mirroring در آیفون
اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم تا در حالت بی‌سیم یا با کابل به تلویزیون متصل شوید.
تبلیغات

پخش محتوای موجود روی آیفون برای مجموعه‌ای چندنفره به‌طوری‌که هم‌زمان همه بتوانند ویدئو یا عکس را تماشا کنند، با‌توجه‌به اندازه‌ی کوچک نمایشگر دشواری‌هایی ایجاد می‌کند. فرض کند به‌تازگی از سفری چندروزه برگشته‌اید و می‌خواهید خاطراتی که ثبت کرده‌اید، برای عزیزانتان به‌نمایش بگذارید.

تا مدتی پیش مجبور بودیم گوشی را دست‌به دست بچرخانیم و در جمعی یکی‌یکی ویدئو یا عکسی را مشاهده کنیم. کمی بعد سروکله‌ی کابل‌های تبدیل و اتصال گوشی به تلویزیون پیدا شد و با وجود پست و پاگیر بودن، کارراه‌انداز بودند.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون سامسونگ [مهر ۱۴۰۲]
راهنمای خرید بهترین تلویزیون سامسونگ [مهر ۱۴۰۲]
مطالعه '17

درحال‌حاضر جدا از اتصال کابلی، روش سریع‌تر و بهتری با دردسر بسیار کمتر برای اتصال آیفون به تلویزیون وجود دارد که درادامه به آن اشاره می‌کنیم. در این مقاله، قصد داریم روش اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ را آموزش دهیم؛ بنابراین، اگر گوشی آیفون و تلویزیون سامسونگ دارید، با زومیت همراه باشید.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ بدون کابل

اگر آیفون و تلویزیون هوشمند سامسونگ دارید با اتصال این دو دستگاه‌ها کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید؛ از گوش‌کردن به موسیقی تا پخش فیلم یا حتی پخش گیم‌پلی خودتان از روی گوشی با قابلیت Screen Mirror و اشتراک‌گذاری آنچه به‌صورت لحظه‌ای در نمایشگر آیفون مشاهده می‌شود.

تلویزیون سامسونگ با نور سینک شده چراغ فیلیپس هیو

پیش‌ از هرچیزی مطمئن شوید، تلویزیون شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی می‌کند یا اگر قصد دارید یکی از بهترین تلویزیون های بازار را بخرید و قابلیت ایرپلی برایتان اهمیت دارد، حتماً آن را مدنظر قرار دهید. ویژگی AirPlay اپل، یکی از بهترین راه های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون به‌حساب می‌آید. در پایین تلویزیون‌های سامسوگ با قابلیت پشتیبانی از AirPlay 2 را مشاهده می‌کنید:

  • ۲۰۱۸: مدل Smart Full HDTV N5300، مدل 4K UHD TV، مدل QLED 4K، مدل Frame TV.
  • ۲۰۱۹: مدل Frame TV، مدل Serif TV، مدل 4K UHD TV، تلویزیون‌های 8K و 4K QLED.
  • ۲۰۲۰: تلویزیون‌های Crystal UHD، Premiere Projector، مدل Frame TV، مدل Serif TV، تلویزیون‌های 8K و 4K QLED.
  • ۲۰۲۱: تلویزیون‌های 8K و 4K QLED. مدل Frame TV، تلویزیون‌های Crystal UHD، مانیتورهای هوشمند ۲۷ و ۳۲ اینچی M5، مانیتور هوشمند ۳۲ اینچی M7.
  • ۲۰۲۲: تلویزیون‌های 8K و 4K QLED و OLED، تلویزیون‌های Frame ،Sero و Serif.
  • ۲۰۲۳: تلویزیون‌های Neo 8K و 4K QLED، تلویزیون‌های Frame ،OLED و QLED.

اکنون، وای‌فای تلویزیون را روشن کنید و مطمئن شوید که آیفون و تلویزیون هر دو به یک شبکه وای‌فای وصل شده‌اند. حالا ادامه مراحل را پیش بگیرید.

مرحله اول: ابتدا باید وارد تنظیمات تلویزیون شوید. بدین‌ترتیب، از روی کنترل ریموت دکمه‌ای را فشار دهید که برای ورود به بخش تنظیمات تعبیه شده است.

کنترل ریموت تلویزیون سامسونگ
عکس از Josh Slate/ZDNET

مرحله دوم: به پایین اسکرول کنید و روی زبانه General بزنید. بعد از ورود به تنظیمات عمومی (General) یا Connections روی Apple Airplay Settings بزنید تا وارد صفحه تنظیمات AirPlay تلویزیون سامسونگ شوید که در یک سمت لوگو AirPlay قرار دارد و در سمت دیگر گزینه‌های موجود برای تنظیم‌کردن.

تنظیمات تلویزیون سامسونگ
عکس از Josh Slate/ZDNET

برای بعضی مدل‌ها برای فعال‌کردن AirPlay باید دکمه Source را از روی کنترل ریموت بزنید یا حتی شاید در بخش تنظیمات مستقیماً Screen Mirroring را مشاهده کنید.

درحالی‌که اکثر مدل‌های تلویزیون هوشمند امروزی از اتصال AirPlay پشتیبانی می‌کنند، بهتر است ابتدا از سازگاری آن مطمئن شوید. برای این منظور می‌توانید روی دکمه Source روی کنترل ریموت تلویزیون خود بزنید. اگر گزینه Screen Mirroring را مشاهده کردید، تلویزیون شما با قابلیت AirPlay آیفون سازگاری دارد.

تنظیمات AirPlay تلویزیون سامسونگ
عکس از Josh Slate/ZDNET

در برخی مدل‌های دیگر اگر تلویزیون Google TV داشته باشد (بین Google TV و Android TV تفاوت‌هایی وجود دارد)، ممکن است گزینه Screen Mirroring را حتی اگر با این قابلیت سازگاری داشته باشد، در منو Source مشاهده نکنید. بنابراین، برای اطمینان کامل از سازگاری با قابلیت AirPlay مشخصات دقیق مدل تلیوزیون را به‌صورت آنلاین بررسی کنید.

قابلیت AirPlay 2 فقط در بعضی از مدل‌های تلویزوین سامسونگ که بعد از ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند، پشتیبانی می‌شود.

مرحله سوم: اکنون از بخش Control Center آیفون روی آیکون Screen Mirroring بزنید تا جست‌وجو برای دستگاه‌های دردسترس آغاز شود و Samsung TV را در نتایج نشان دهد. اگر برای تلویزیون خود نامی مشخص کرده باشید، آن نام را در فهرست مشاهده می‌کنید. روی نام تلویزیون در نتایج بزنید.

مرحله چهارم: در این مرحله، ممکن است کدی روی تلویزیون مشاهده کنید و بلافاصله پنجره‌ای روی نمایشگر آیفون باز شود که در کادر آن لازم باشد کد را تایپ کنید و روی دکمه OK بزنید.

تمام! اتصال آیفون با تلویزیون سامسونگ شما کامل شد و محتوای مدنظر خود را می‌توانید پخش کنید. برای تنظیمات بیشتر می‌توانید در بخش تنظیمات تلویزیون و AirPlay تعیین کنید که آیا دریافت کد ضروری باشد یا بدون کد اتصال برقرار شود.

برای مدیریت دستگاه‌های متصل به تلویزیون در بخش تنظیمات Network سپس Screen Mirroring و بعد از آن Device Manager در تلویزیون سامسونگ می‌توانید گزینه‌هایی دراختیار داشته باشید. همچنین، با کمک بهترین برنامه‌های اتصال آیفون به کامپیوتر به‌راحتی می‌توانید تصویر آیفون را به دستگاه‌های دیگری منتقل کنید که سیستم‌عامل ویندوز دارند.

اتصال آیفون به تلویزیون با کابل

اگر تلویزیون سامسونگ شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی نمی‌کند و همچنان نیاز دارید که آیفون خود را به آن وصل کنید، راه دیگری وجود دارد و آن استفاده از تبدیل لایتنینگ به HDMI و کابل HDMI است.

تبدیل لایتنینگ به اچ دی ام آی

اپل به‌صورت رسمی چنین آداپتوری را در وب‌سایت رسمی خود برای فروش گذاشته است؛ بنابراین، پیدا‌کردن موارد اصلی یا مشابه آن در بازار غیرممکن نیست. با کمک این تبدیل و کابل می‌توانید به‌راحتی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید.

سوالات متداول زومیت

  • چه دستگاه‌هایی می‌توانند از AirPlay استفاده کنند؟

    این قابلیت مخصوص دستگاه‌های اکوسیستم اپل اپل است که اطلاعات را ازطریق قابلیت AirPlay اشتراک‌گذاری می‌کنند؛ اما بعضی دستگاه‌ها مثل چند برند تولیدکننده تلویزیون هوشمند می‌توانند این اطلاعات را دریافت کنند. البته قابلیت Screen Mirroring در گوشی‌های دیگر با نام دیگری ارائه می‌شود.

  • فرق AirPlay با Screen Mirroring چیست؟

    دقت کنید در AirPlay فقط محتوایی که اشتراک‌گذاری کرده‌اید، در تلویزیون نمایش داده می‌شود؛ اما در حالت Screen Mirroring به‌طور لحظه‌ای تمام فعالیت‌های روی گوشی در تلویزیون نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات