عدم دریافت کد تلگرام ؛ چرا کد تلگرام ارسال نمی‌شود؟

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
صفحه تلگرام / Telegram در اپ استور روی آیفون
کد تأیید تلگرام اهی برای احراز هویت کاربر است که گاهی به‌دلیل بی‌دقتی کاربر یا مشکلات فنی دچار مشکل می‌شود؛ اما راه‌حل رفع این مشکل چیست؟
تبلیغات

درحال‌حاضر، برنامه پیام‌رسان تلگرام با‌توجه‌به قابلیت‌هایش از‌جمله بهترین ربات های تلگرامی که بسیاری از کارها را برای افراد آسان می‌کنند، یکی از برنامه‌های ضروری برتر در بین کاربران شناخته می‌شود.

ممکن است شرایطی را تجربه کرده باشید که مجبور شوید از حساب کاربری تلگرام روی دستگاه خود خارج شوید. به‌عنوان مثال، به‌تازگی برای خرید گوشی اقدام کرده‌اید و قصد دارید اطلاعات، حساب‌های کاربری، مخاطبان و هرچه روی گوشی قبلی است (ازجمله تلگرام و واتساپ و سایر برنامه های کاربردی اندروید)، به گوشی جدید منتقل کنید یا حتی شاید لازم باشد فرایند مهاجرت کامل از اندروید به آیفون را تکمیل کنید.

آیکون لوگو تلگرام Telegram در صفحه اصلی اپلیکیشن

یکی از مشکلاتی که برخی کاربران در این فرایند با آن روبه‌رو می‌شوند، مشکل عدم دریافت کد تلگرام برای ورود به حساب کاربری است. در این آموزش تلگرام، مشاهده می‌کنید اولین‌باری که حساب کاربری تلگرام می‌سازیم، کد اعتبارسنجی را از تلگرام دریافت خواهیم کرد و با واردکردن آن اعتبارسنجی خواهیم شد و امکان ساخت حساب کاربری با نام و نام‌ کاربری دلخواه برایمان فراهم خواهد شد.

کدهای اعتبارسنجی کاربردی مانند رمز دوم حساب بانکی درلحظه صادر و به شماره موبایل صاحب حساب ارسال می‌شوند تا بدین‌ترتیب امنیت حساب بانکی یک لایه افزایش پیدا کند. شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان با اندکی تفاوت، اعتبارسنجی را علاوه‌بر امنیت حساب کاربری، به‌منظور جلوگیری از ایجاد حساب‌های فراوان به‌وسیله‌ی ربات‌ها به‌کار می‌گیرند.

Google Authenticator چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟
Google Authenticator چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟
مطالعه '14

درهرصورت، اگر به‌تازگی از حساب تلگرام خارج شده‌اید و اکنون برای ورود به حساب کاربری یا حتی ساخت حساب کاربری جدید مشکل دارید و با مسئله‌ی دریافت‌ نکردن کد تلگرام دست‌وپنجه نرم می‌کنید، در این مقاله به برخی از کارهایی که به این مسئله دامن می‌زنند و راه‌حل مشکل دریافت‌نکردن کد تلگرام در سناریوهای مختلف اشاره می‌کنیم؛ پس مانند همیشه با زومیت همراه باشید.

دریافت کد اعتبارسنجی تلگرام

دریافت کد اعتبارسنجی یکی از مراحل مهمی است که در ساخت حساب کاربری تلگرام یا برای ورود مجدد به حساب تلگرام در دستگاه جدید یا هنگام خروج از حساب کاربری روی دستگاه و ورود مجدد به آن، با آن مواجه می‌شوید.

پیام کد تأیید تلگرام

به‌طورکلی، پلتفرم‌های مختلف از حساب کاربری گوگل گرفته تا حساب کاربری ایکس (توییر سابق) همگی در شرایط مختلفی ازجمله با فعال‌سازی احراز هویت دوعاملی، کداعتبارسنجی برای کاربر ارسال می‌کنند. این کد جدا از کد اعتبارسنجی هنگام ساخت حساب تلگرام است؛ اما سازوکار یکسانی دارد.

به‌هر دلیلی، ازجمله اختلال در شبکه مخابراتی یا اختلال در اینترنت یا مشکلات احتمالی سرورهای تلگرام، ممکن است فرایند دریافت کد اعتبارسنجی تلگرام دچار مشکل شود که حل چنین مشکلاتی خارج‌ از توان کاربران است. با‌این‌حال، نکاتی وجود دارد که کاربر باید در فرایند حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام آن‌ها را رعایت کند.

چرا کد تلگرام نمیاد؟

به‌غیراز عوامل پیش‌پا‌افتاده‌ای مثل واردکردن شماره موبایل اشتباه یا نداشتن آنتن و اتصال به شبکه مخابراتی اپراتور، گاهی اوقات برخی از کاربران برای دریافت کد درخواست‌های زیادی را با فاصله‌ی کم ارسال می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود برای مدتی ارسال کد برای آن شماره موبایل مسدود شود. این مسدودی ورود به حساب ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

در چنین حالتی، بعد از ۸ تا ۷۲ ساعت انتظار و سپس نصب برنامه تلگرام روی دیتگاهی جدید و درخواست مجدد برای ارسال کد می‌تواند راه‌گشا باشد. این دستگاه باید دستگاهی باشد که تاکنون از آن درخواستی برای دریافت کد تلگرام ارسال نکرده‌اید.

روش‌های مختلف دریافت کد تلگرام

۱. پیام تلگرامی

اولین روش برای دریافت کد تلگرام در زمان ایجاد حساب کاربری جدید، ازطریق پیامک یا تماس است. بااین‌حال، اگر در حال ورود به حساب کاربری تلگرام خود روی دستگاه دیگری هستید، تلگرام در وهله‌ی اول به‌جای پیامک، کد اعتبارسنجی را به همان حساب تلگرام به‌صورت چت ارسال می‌کند. در چنین، حالتی تلگرام پیامی «Check your Telegram messages» را نشان می‌دهد؛ به این معنا که پیام‌های تلگرام خود را بررسی کنید.

مشکل عدم دریافت کد تلگرام

برای استفاده از این پیام باید حساب کاربری خود را روی دستگاه دیگری داشته باشید تا کد ارسالی تلگرام را در قالب چت دریافت کنید.

۲. پیامک

اگر به حساب تلگرامی خود روی هیچ دستگاهی دسترسی ندارید، در پنجره‌ای که پیام «Check your Telegram messages» را مشاهده می‌کنید، با لمس گزینه‌ی «Send the code as an SMS»، می‌توانید درخواست ارسال کد به‌صورت پیامک را ثبت و مدتی صبر کنید تا پیامک ارسال شود.

۳. دریافت کد تلگرام با تماس

دریافت کد تلگرام با تماس

با درخواست ارسال کد تلگرام ازطریق پیامک، پیامی روی صفحه نمایش داده می‌شود که تلگرام پیامک حاوی کد اعتبارسنجی را به شماره موبایل +989********* ارسال کرده است و در پایین صفحه نیز شمارش معکوسی به‌چشم می‌خورد که با تمام‌شدن آن و درصورت دریافت‌نکردن کد تلگرام ازطریق پیامک، می‌توانید درخواست تماس برای دریافت کد تلگرام را ثبت کنید و منتظر تماس بمانید.

۴. دریافت کد تلگرام با ایمیل

دریافت کد تلگرام با ایمیل یکی از قابلیت‌هایی است که گزینه‌ی آن باید در تنظیمات حساب کاربری تلگرام فعال شود. بنابراین، قبل‌ از اینکه دسترسی خود را به حساب تلگرامتان از دست دهید، باید این گزینه را فعال کنید تا در آینده بتواند برای بازیابی حساب تلگرام یا ورود مجدد به آن استفاده شود.

مرحله‌ی اول: ابتدا تلگرام را باز کنید و از منو گوشه بالا سمت چپ روی منو همبرگر بزنید و از گزینه‌های موجود روی Settings یا تنظیمات بزنید و مراحل زیر را طی کنید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

مرحله‌ی‌ دوم: در منو تنظیمات وارد بخش حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) شوید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

مرحله‌ی سوم: اگر تابه‌حال احراز هویت دو‌مرحله‌ای تلگرام را فعال نکرده‌اید، اکنون باید آن را فعال کنید تا سپس امکان بازیابی حساب کاربری و دریافت کد ازطریق ایمیل را نیز فعال کنید. در این آموزش، بنا را بر این می‌گذاریم که قابلیت احراز هویت دو‌مرحله‌ای حساب شما فعال است. بدین‌ترتیب، روی Two-Step Verification بزنید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

مرحله‌ی چهارم: در این‌جا رمزعبور خود را وارد کنید و روی دکمه‌ی Submit بزنید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

مرحله‌ی پنجم: بعد از واردکردن رمزعبور احراز هویت دو‌مرحله‌ای، اکنون باید آدرس ایمیل وارد کنید تا تلگرام کد اعتبارسنجی را به آن ارسال کند. همچنین، در آینده می‌توانید آدرس ایمیل را تغییر دهید و آدرس جدیدی برای آن مشخص کنید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

مرحله‌ی ششم: آدرس ایمیل جدید را وارد کنید و روی دکمه‌ی Save & Finish بزنید.

تنظیم ایمیل بازیابی تلگرام دسکتاپ

درنهایت کد تأییدی برای ایمیل ارسال می‌شود که آن را وارد می‌کنید و دسترسی شما به ایمیل برای تلگرام اثبات می‌شود.

حل مشکل دریافت‌ نکردن کد تلگرام

با‌توجه‌به روش‌های مختلفی که تلگرام کد اعتبارسنجی را ارسال می‌کند و وجود مشکل در دریافت آن، می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید.

اگر با درخواست ارسال کد پیامی دریافت می‌کنید که کد تلگرام در پیام‌های تلگرام برایتان ارسال شده است، این احتمال وجود دارد که هنوز نشستی فعال روی دستگاه خاصی داشته باشید. برای مثال، ممکن است روی مرورگرتان به‌صورت تحت‌وب تلگرام را باز کرده‌اید و هنوز تلگرام آن را دردسترس شما می‌داند.

اگر مطمئن هستید که نشست فعالی روی دستگاه دیگری ندارید، یک‌ بار به‌طور کامل برنامه‌ی تلگرام را حذف و گوشی خود را نیز ری‌استارت کنید و مجدداً برنامه‌ی تلگرام را نصب و برای دریافت کد تلاش کنید.

روش مشابه دیگر به‌جای حذف برنامه‌ی تلگرام این است که حافظه‌ی کش تلگرام را از درون تنظیمات گوشی و بخش مدیریت برنامه‌ها حذف و برای دریافت کد درخواست ارسال کنید.

جمع‌بندی

به‌طور‌کلی مشکل دریافت‌نکردن کد تلگرام به عوامل زیادی می‌تواند مرتبط باشد که برای کاهش احتمال مواجه‌شدن با چنین شرایطی ممکن است همیشه نشستی فعال از حساب کاربری خود در دستگاهی داشته باشید. گفتنی است که کاربران پرمیوم تلگرام هنوز چنین مشکلاتی گزارش نکرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید تلگرام پرمیوم چیست و حساب کاربری خود را ارتقا دهید، بهتر است مقاله مفصل آن را مطالعه کنید.

سوالات متداول زومیت

  • کد تأیید تلگرام چیست؟

    کد تأیید تلگرام لایه‌ای امنیتی برای احراز هویت کاربران در ابتدای ساخت حساب کاربری است تا ربات‌ها حساب‌های کاربری پی‌درپی نسازند. همچنین، درادامه این کد تأیید باعث افزایش امنیت حساب کاربری می‌شود تا کمتر با سوءاستفاده هکرها مواجه شود.

  • رایج‌ترین دلیل دریافت‌نکردن کد تلگرام چیست؟

    اکثر کاربرانی که در بازه‌ی زمانی کوتاه بیش‌از‌حد درخواست دریافت کد تأیید می‌کنند، دچار این مشکل می‌شوند و در مواقعی برای چندین ساعت اجازه ارسال درخواست کد تأیید را نخواهند داشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات