بهترین تم‌‌های گوشی شیائومی؛ از مینیمالیستی تا گیمرپسند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
قیمت گوشی شیائومی 13 لایت در بخش محصولات زومیت
برای دگرگونی کامل ظاهر نرم‌افزاری دستگاه، کافی است طی چند ثانیه تم جدیدی را روی گوشی خود تنظیم کنید و تا هفته‌ها از ظاهر جدید لذت ببرید.
تبلیغات

شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی بود که برای گوشی‌های اندرویدی‌اش از رابط‌ کاربری اختصاصی استفاده کرد. این رابط کاربری که MIUI نام دارد، از ابتدا با طراحی متمایز و امکانات اضافه‌تر در مقایسه‌ با اندروید خام با استقبال کاربران مواجه شد‌؛ به‌‌گونه‌ای که بسیاری از طرفداران گوشی‌ شیائومی بهینگی و طراحی MIUI را دلیل اصلی انتخاب خود ذکر می‌کنند.

یکی از امکانات جالب رابط کاربری MIUI گوشی‌های شیائومی، بهره‌مندی از هزاران تم مختلف با طرح‌های متنوع است که تمامی کاربران را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کند. در ادامه، ضمن معرفی بهترین تم های شیائومی، با نحوه‌ی تغییر و تنظیم تم در این گوشی‌ها آشنا می‌شویم.

اگر پس از خواندن مقاله‌ی حاضر، شیفته‌ی گوشی‌های شیائومی و تم‌هایش شدید، بد نیست مقاله‌ی بهترین گوشی شیائومی را مطالعه کنید و وارد دنیای پرزرق‌وبرق چینی‌ها شوید. بااین‌حال، اگر از گوشی دیگری استفاده می‌کنید و فعلاً قصد ندارید آن را تغییر دهید، با آشنایی با بهترین لانچرهای اندروید همچنان می‌توانید به دستگاه خود رنگ‌ولعاب نویی بدهید.

بهترین تم های ۲۰۲۴ برای گوشی شیائومی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، Themes میزبان هزاران تم زیبا و حرفه‌ای برای گوشی‌های شیائومی است که با اندکی گشت‌وگذار در آن می‌توانید براساس سلیقه‌ی خود گزینه‌ی مناسبی را پیدا کنید. در ادامه تعدادی از بهترین‌ تم‌های شیائومی در سال ۲۰۲۴ را فهرست می‌کنیم که با وارد کردن نام آن‌ها در نوار جست‌وجوی Themes، می‌توانید فرایند دانلود تم برای گوشی شیائومی را انجام دهید.

در‌صورتی‌که با کلیک روی لینک تم‌ها با پیغام Can't connect to the network مواجه شدید یا با جست‌وجوی نام آن به نتیجه‌ نرسیدید، لازم است از VPN استفاده کنید.

don't care

آیکون برنامه‌ها در تم don't care
ظاهر صفحه‌ی اصلی تم don't care
ظاهر لاک اسکرین تم don't care

اگر به تم‌های تیره و پر زرق‌وبرق علاقه‌ای ندارید، تم don't care با طراحی جذاب و نسبتاً ساده برای شما است. در این تم، بیش از هرچیز، ظاهر آیکون برنامه‌ها و شیوه‌ی قرار گرفتنشان روی صفحه‌ی قفل گوشی به چشم می‌آید که در کنار تصویر زمینه‌ی کاملاً ساده و خاکستری رنگ، ظاهر منحصربه‌فردی به دستگاه می‌بخشد.

تم don't care تاکنون بیش از ۲۴ میلیون‌بار در اپلیکیشن Theme دانلود شده است.

Alien IOS

برنامه‌های در حال اجرای تم Alien OS
تم Alien OS
لاک اسکرین تم Alien OS

تم Alien IOS برخلاف نامش، هیچ شباهتی به تم گوشی آیفون ندارد؛ اما با ظاهر جذاب و منحصربه‌فردی که روی آیکون برنامه‌ها در صفحه قفل اعمال می‌کند، ظاهر گوشی را از دیگر تم‌های موجود متمایز می‌کند.

تصویر زمینه‌ در حالت تاریک، آسمان پرستاره‌ای را به تصویر می‌کشد که آیکون‌های برنامه‌ها را به شکلی نامنظم و به رنگ سیاه و سفید در خود جای داده است. اگر حالت تاریک را دوست ندارید، می‌توانید از حالت روشن استفاده کنید؛ ولی آیکون‌های روی صفحه‌ی قفل، کماکان بدون تغییر باقی خواهند ماند.

Fog Show

تم Flog Show
تم Flog Show
تم Flog Show

تم Fog Show حال‌وهوایی سرد و کوهستانی دارد؛ اما به‌قدری تیره و تاریک نیست که چشم را اذیت کند. این تم نیز لا‌ک‌اسکرین گوشی و نماد اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی اصلی را تغییر می‌دهد و در بخش‌های دیگر مثل تنظیمات، تغییرات قابل توجهی اعمال نمی‌کند.

Retro mountain

منوی برنامه‌ها تم Retro mountain
تم Retro mountain
لاک اسکرین تم Retro mountain

تم Retro mountain تاحدودی به don't care شباهت دارد؛ با این تفاوت که از رنگ‌های متنوع‌تری برای تغییر ظاهر گوشی استفاده و حس بهتری را القا می‌کند.

تغییرات خاصی در بخش پنل تنظیمات سریع و تنظیمات گوشی دیده نمی‌شود. بااین‌حال، برخی از این گزینه‌ها به رنگ نارنجی متمایل به قهوه‌ای و آبی در می‌آیند. در صفحه‌ی قفل گوشی نیز علاوه‌بر نماد ساعت، گزینه‌های مختلفی مثل تنظیمات، گالری، مخاطبین و تقویم مشاهده می‌شود.

PUBGM

برنامه‌های در حال اجرا در تم PUBG
صفحه‌ی اصلی تم پابجی
صفحه‌ی اصلی تم پابجی

PUBGM یکی از بی‌شمار تم‌هایی محسوب می‌شود که برای طرفداران بازی‌های پابجی طراحی شده‌اند. این تم که به‌صورت رایگان در اپلیکیشن Themes شیائومی در دسترس قرار دارد، فضای بازی پابجی را تداعی می‌کند که آیکون‌ها را به شیوه‌ی جذابی درون خود جای داده است.

PUBG در دسته‌ی تم‌های سرد و تیره قرار می‌گیرد و از رنگ‌های آبی تیره و مشکی برای فضاسازی استفاده می‌کند. همچنین افزون‌بر صفحه‌ی قفل و آیکون‌ برنامه‌ها در منوی اصلی، پنل تنظیمات سریع، برنامه‌ی پیام‌رسانی و بسیاری از بخش‌های دیگر دستگاه را تغییر می‌دهد.

Impressionism

برنامه‌های در حال اجرا
منوی برنامه‌ها
لاک اسکرین تم Impressionism

تم Impressionism همان‌گونه از نامش به‌نظر می‌رسد، از نقاشی‌های برگرفته از سبک امپرسیونیسم استفاده می‌کند و صحنه‌های زیبایی از طبیعت را با استفاده از این سبک به تصویر می‌کشد. این نقاشی‌ها را می‌توان روی تمام بخش‌های گوشی از جمله صفحه‌ی قفل، منوی برنامه‌ها و پنل تنظیمات سریع مشاهده کرد.

تم Impressionism برای علاقه‌مندان به نقاشی و هنر، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود و ارزش امتحان کردن را دارد. جالب است بدانید که چیزی حدود ۶۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، این تم را روی گوشی‌شان نصب کرده‌اند.

Assassin

منوی برنامه‌ها در تم Assassint
صفحه‌ی اصلی گوشی
لاک اسکرین تم Assassint

تم Assassin یکی از بهترین تم های گوشی شیائومی در اپلیکیشن Themes به‌حساب می‌آید؛ البته اگر از طرفداران انیمه و تم‌های تاریک باشید. پس از نصب این تم، تمام قسمت‌های گوشی از آیکون‌های موجود در منوی برنامه‌ها گرفته تا نماد‌های برنامه‌ی تنظیمات، همگی حالت تاریک به خود می‌گیرند.

برنامه‌ی Themes شیائومی، مملؤ از تم‌های انیمه‌ای است؛ اما Assassin در میان تم‌های موجود، طرفداران بسیاری دارد و چیزی حدود ۳۰ میلیون نفر آن را دانلود کرده‌اند.

Simple Platter

منوی برنامه‌ها تم Simple Platter
تم Simple Platter
لاک اسکرین تم Simple Platter

اگر طرح‌های ساده و کلاسیک را بیش از سبک‌های دیگر می‌پسندید، قطعاً Simple Platter را دوست خواهید داشت. در صفحه‌ی قفل گوشی، ساعتی نسبتاً بزرگ و دایره‌ای‌شکل قرار دارد که زیبایی خاصی به نمایشگر می‌بخشد. همچنین، به‌غیر از آیکون برنامه‌ها در منوی اصلی، خوشبختانه تغییرات زیادی روی قسمت‌های دیگر اعمال نمی‌شود.

بهترین تم آیفون برای گوشی شیائومی

با اینکه بسیاری از افراد امکان تجربه‌ی مستقیم سیستم‌عامل iOS را ندارند، به‌لطف تم گوشی شیائومی با الهام از طراحی گوشی‌های آیفون می‌توان لذت استفاده از سیستم‌عامل iOS را در گوشی‌های شیائومی تجربه کرد.

iOS BoSe V13 که به‌طور ویژه برای گوشی‌های شیائومی، پوکو و ردمی طراحی شده است، به کاربران امکان می‌دهد ظاهر دستگاهشان را به گوشی‌های آیفون نزدیک‌تر کنند. با نصب این تم، نمادهای اپلیکیشن‌ها، پنل تنظیمات سریع و بسیاری از بخش‌های گوشی هوشمند شکل و ظاهر سیستم‌عامل iOS را به‌خود می‌گیرند.

کنترل پنل تم iOS Bose
صفحه‌ی اصلی تم iOS Bose
لاک‌اسکرین تم iOS Bose

تم iOS BoSe V13 از طریق اپلیکیشن Theme قابل دسترس نیست و برای دانلود این تم که در دسته‌ی تم‌‌های غیررسمی شیائومی قرار می‌گیرد، باید به‌سراغ اپلیکیشن‌های جانبی بروید. علاوه‌براین، برای اعمال تغییرات بیشتر روی بخش‌های مختلف گوشی، لانچر‌ها نیز گزینه‌ی مناسبی هستند؛ بدین منظور می‌توانید از لانچر Launcher iOS 16 استفاده کنید که در مقاله‌ی بهترین تم های سامسونگ نیز به آن اشاره کردیم.

آموزش تغییر تم گوشی های شیائومی

برای تغییر تم گوشی‌های شیائومی، می‌توانید از اپلیکیشن رسمی این شرکت یا تم‌های موجود در اینترنت استفاده کنید. برای دسترسی به تم‌های زیبا و متنوع MIUI، کافی است از منوی اپلیکیشن‌ها وارد برنامه‌ی Themes شوید. این اپلیکیشن، از منوی تنظیمات و همچنین هوم‌اسکرین گوشی دردسترس قرار دارد.

پس از ورود به برنامه نیز تنها کافی است تم مدنظرتان را پیدا کنید و روی گزینه‌ی Download ضربه بزنید. به‌محض اینکه دانلود تم انجام شد، Apply را انتخاب کنید تا روی گوشی اعمال شود.

شخصی‌سازی تم‌های گوشی‌های شیائومی

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب و کاربردی اپلیکیشن Theme گوشی‌های شیائومی امکان شخصی‌سازی آن‌ها و تنظیم حالت‌ها و تم‌های مختلف برای بخش‌های متفاوت دستگاه است. شما می‌توانید برای صفحه‌ی قفل، نوار وضعیت، آیکون‌ها، بخش برنامه‌های دلخواه، انیمیشن بوت و صدای بوت حالت‌ها و سبک‌های مختلفی تنظیم کنید و برای هرکدام از ویژگی‌های ظاهری یکی از تم‌های دانلود‌شده بهره ببرید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت Profile بروید و وارد Customize theme شوید.
  • هریک از بخش‌ها را به‌ترتیب انتخاب کنید و تم مدنظر برای اِعمال در آن را برگزینید.
  • با لمس کلید Apply تغییرات را اعمال کنید.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه مشکل دانلود تم در گوشی شیائومی را حل کنیم؟

    اگر نمی‌توانید اپلیکیشن Themes شیائومی را پیدا کنید یا پس از باز کردن، تم‌های گوشی نمایش داده نمی‌شود، باید محدودیت‌ ایجادشده برای کاربران ایرانی را دور بزنید. برای این کار، در تنظیمات گوشی کلمه‌ی Region را جست‌وجو کنید و از فهرست پیش رو، کشوری به‌جز ایران را انتخاب کنید.

  • چگونه می‌توان تم های رسمی گوشی شیائومی را نصب کرد؟

    وارد اپلیکیشن Thems شوید.

    تم مدنظرتان را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.

    دکمه‌ی سبزرنگ Free را لمس کنید تا تم دانلود شود.

    حال با لمس دکمه‌ی Apply، تم جدید روی گوشی اعمال خواهد شد.

  • چگونه تم‌های غیر رسمی شیائومی را نصب کنیم؟

    برای دانلود تم‌های غیر رسمی گوشی شیائومی، باید از برنامه‌های جانبی همچون ChaoMe Theme Editor کمک بگیرید. این برنامه به‌شما امکان می‌دهد تم‌های متفرقه با فرمت mtz را به اپلیکیشن Theme اضافه و سپس روی گوشی اعمال کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات