اینستاگرام زومیت

آموزش تغییر فونت فارسی در بایو، کپشن و استوری اینستاگرام

با بهره‌گیری از فونت‌های جذاب، بیشتر دیده شوید
پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰مطالعه 5 دقیقه
در بخش‌های مختلف اینستاگرام، فونت فارسی را با انجام چند مرحله به‌سادگی می‌توان تغییر داد. این کار تأثیر مثبت روی بازدهی پیج می‌گذارد.
تبلیغات

اینستاگرام به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا کاربران فارسی‌زبان پرشماری دارد. این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور‌پیش‌فرض امکان تغییر فونت را در بخش‌هایی مثل بایو فراهم نمی‌کند؛ اما با استفاده‌ از برخی سرویس‌ها می‌توان فونت فارسی اینستاگرام را تغییر داد.

اینستاگرام با گذشت زمان میزبان فونت‌های بیشتری در بخش استوری شده است؛ اما همچنان تنوع فونت‌های این شبکه‌ی اجتماعی برای زبان فارسی چنگی به دل نمی‌زند.

آموزش تغییر فونت فارسی اینستاگرام

اینستاگرام در بخش استوری همچون کپشن نوشتن متن را امکان‌پذیر می‌کند؛ با‌این‌حال، تنوع فونت‌های این بخش چندان زیاد نیست و ممکن است به‌مرورزمان حس کنید به فونت‌های جدیدی نیاز دارید.

استفاده از فونت‌های خوانا جذابیت مطالب شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کاربر ساده‌تر با آنچه تولید کرده‌اید، ارتباط برقرار کند. فونت جذاب و متفاوت متن‌های شما را متمایز می‌کند.

فونت‌های پیش‌فرض اینستاگرام که تنوع چندانی ندارند، صرفاً برای نوشتن استوری در‌دسترس‌اند و اگر بخواهید فونت بخش بایو یا متن پست را تغییر دهید، به‌طور‌ پیش‌فرض راهکاری در‌دسترس شما قرار نمی‌گیرد.

تغییر فونت فارسی استوری اینستاگرام

همان‌طورکه اشاره کردیم، اینستاگرام به‌طور‌پیش‌فرض امکان تغییر فونت را در بخش استوری فراهم می‌کند. برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام با ابزارهای اصلی این شبکه‌ی اجتماعی، کار سختی در پیش ندارید.

بعد از ورود به بخش استوری، عکس مدنظر را باز کنید و روی آن ضربه بزنید تا نوشتن متن ممکن شود. پس از نوشتن متن، از منو کشویی پایین صفحه می‌توانید انواع فونت‌ها را انتخاب کنید.

به‌دنبال انتخاب فونت می‌توان آن را راست‌چین یا چپ‌چین یا وسط‌چین کرد. به‌علاوه، امکان تغییر رنگ متن برایتان فراهم است. اینستاگرام جلوه‌‌های گرافیکی نیز برای نمایش متن دارد که می‌توانید برای جذاب‌تر‌کردن استوری خود از آن‌ها استفاده کنید.

تغییر فونت در بایو و کپشن اینستاگرام

بخش بایوگرافی حساب اینستاگرام برخلاف بخش استوری، تغییر فونت را به‌طور‌پیش‌فرض ممکن نمی‌کند. برای انجام این کار، باید سراغ استفاده از ابزارهای متفرقه بروید. بخش کپشن (توضیحات) پست نیز گزینه‌ای پیش‌فرض برای تغییر فونت ندارد.

استفاده از فونت منحصربه‌فرد در بخش بایو و کپشن پست می‌تواند به دیده‌شدن صفحه‌ی اینستاگرام شما کمک کند. سرویس‌های مختلف فونت‌های متنوعی ارائه می‌دهند که می‌توانید بسته به نوع صفحه‌ی خود، از آن‌ها بهره بگیرید.

یکی از سرویس‌های جذاب برای تغییر فونت بایو اینستاگرام، سایت IGFonts است. با ورود به این وب‌سایت، در صفحه‌ی اصلی جایگاهی برای وارد‌کردن متن می‌بینید. متن مدنظر را وارد کنید تا صفحه‌ای شامل انواع فونت‌ها ببینید. فونت دلخواه را کپی و در بخش بایو اینستاگرام پِیست کنید.

برای تغییر فونت انگلیسی اینستاگرام، می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مثل Cool Symbol و Font Changer نیز بهره بگیرید. این وب‌سایت‌ها رابط کاربری مشابه IGFonts دارند.

سرویس‌های معروفی که درزمینه‌ی ارائه‌ی فونت فعالیت می‌کنند، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. با‌این‌حال، به‌لطف برخی از ابزارهای آنلاین ایرانی می‌توانید فونت سفارشی بسازید و در کپشن پست یا بایو اینستاگرام استفاده کنید.

برای دسترسی به فونت سفارشی، می‌توانید وارد وب‌سایت تاوبیو شوید. پس از مراجعه به وب‌سایت، متن مدنظرتان را در داخل باکس مرتبط بنویسید تا در انواع فونت‌ها به‌نمایش دربیاید.

فونت مدنظر خود را کپی و سپس در بخش بایو یا کپشن پِیست کنید. به‌همین سادگی می‌توانید سراغ استفاده از فونت سفارشی در اینستاگرام بروید. برای متنوع‌کردن بخش بایو، توصیه می‌کنیم بخشی از متن را به زبان فارسی و بخشی دیگر را به زبان انگلیسی بنویسید. همچنین، استفاده از ایموجی را فراموش نکنید.

تغییر فونت فارسی اینستاگرام با اپلیکیشن این شات (InShot)

روش دیگر برای تغییر فونت اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف است. اپلیکیشن‌هایی مثل Sprezz و Fontify تا حدی مشابه سرویس‌های مبتنی‌بر وب عمل می‌کنند. InShot یکی از اپلیکیشن‌های محبوب‌ برای استفاده از فونت سفارشی در استوری اینستاگرام است.

اپلیکیشن InShot تغییر فونت فارسی بایو و کپشن پست را ممکن نمی‌کند؛ اما به شما امکان می‌دهد از فونت‌های متنوع فارسی برای استوری بهره بگیرید. یکی از قابلیت‌های جالب InShot امکان واردکردن فونت‌های جدید به داخل این اپلیکیشن است.

پس از بازکردن InShot، روی گزینه‌ی Photo ضربه بزنید و عکس مدنظر را از گالری انتخاب کنید.

پس از بازشدن عکس، در پایین صفحه روی گزینه‌ی Text ضربه بزنید. با ضربه روی این گزینه، باکسی برای وارد‌کردن متن باز می‌شود. حالا متن فارسی مدنظر را بنویسید.

روی متن ضربه بزنید و در بخش پایین صفحه، Aa را انتخاب کنید. درادامه، گزینه‌ی Import را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید و فونتی که با فرمت TTF دانلود کرده‌اید، وارد کنید. در این‌جا ما از فونت نستعلیق استفاده کرده‌ایم.

پس از پایان مراحل ویرایش عکس، روی گزینه‌ی اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و آیکون اینستاگرام را انتخاب کنید. در انتها می‌توانید تصویر دلخواه خود را در بخش استوری یا در قالب پست منتشر کنید و آن را برای بقیه در بخش دایرکت نیز بفرستید.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه فونت فارسی اینستاگرام را تغییر دهیم؟

    برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مثل IGFonts یا اپلیکیشن InShot استفاده کنید.

  • آیا می‌توان فونت فارسی بایو و کپشن اینستاگرام را تغییر داد؟

    بله، سرویس‌های ایرانی مختلفی برای تغییر فونت فارسی اینستاگرام وجود دارند که کار با آن‌ها بسیار ساده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات