تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی (با اپلیکیشن و وب سایت)

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
فراموش‌کردن رمزعبور حساب کاربری اینستاگرامی که مدت‌ها با آن فعالیت یا از آن کسب درآمد کرده‌اید، بسیار استرس‌زا است. در این مقاله، با روش‌های تغییر رمز اینستا بدون داشتن پسورد قبلی آشنا می‌شوید.
تبلیغات

این مطلب برای کاربران مبتدی و افراد تازه‌وارد تهیه شده است.

فراموش‌کردن رمزعبور ممکن است شما را در موقعیت پراسترسی قرار دهد. این موضوع درباره‌ی حساب‌های مهم‌تر بیشتر صدق می‌کند؛ مثلاً حساب‌های کسب‌وکار اینستاگرامی که منبع درآمد صاحبانشان هستند یا حتی صفحه‌ی اینستاگرامی که مدت‌ها است در آن فعالیت می‌کنید و برایتان ارزش زیادی دارد.

بااین‌حال، جای نگرانی نیست؛ حتی در زمانی که به اینستاگرام خود نیز دسترسی دارید، اگر احتمال می‌دهید رمزعبور خود را فراموش کرده‌اید، هر لحظه می‌توانید آن را تغییر دهید. در این مقاله آموزشی از زومیت، شما را با روش‌های تغییر رمز اینستا بدون داشتن پسورد قبلی آشنا می‌کنیم.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق اپلیکیشن

اگر قصد دارید رمزعبور اینستاگرامتان را تغییر دهید یا مجدداً آن را تنظیم کنید، می‌توانید این کار را ازطریق اپلیکیشن آن انجام دهید. برای این کار، بسته به اینکه به حسابتان وارد شده‌اید یا خیر، مراحلی که درادامه توضیح داده‌ایم، دنبال کنید.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق اپلیکیشن در صورت ورود

  • در صفحه‌ی پروفایلتان، روی آیکون سه‌خط در بالای سمت راست ضربه بزنید و Setting را انتخاب کنید.
  • از بخش Security گزینه‌ی Password را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی بعد، درصورتی‌که پسورد فعلی خود را دارید، آن را در کادر اول، یعنی کادر Current Password وارد کنید. سپس، رمزعبور جدید را در کادرهای New Password و Re-enter New Password وارد کنید و برای ثبت تغییرات روی آیکون تیک در گوشه بالایی سمت راست ضربه بزنید.
تغییر رمز اینستاگرام ازطریق اپ اینستاگرام
  • اگر پسورد فعلی خود را به‌خاطر نمی‌آورید، در انتهای همین صفحه Forgotten your Password را انتخاب کنید تا لینکی برای تنظیم مجدد رمزعبور به ایمیلی که از پیش ثبت کرده‌اید، ارسال شود.
تغییر رمز اینستاگرام ازطریق اپ اینستاگرام-۲
  • با ورود به ایمیل بازشده و کلیک روی Reset password، به صفحه‌ای برای تنظیم مجدد رمزعبور هدایت خواهید شد. رمز انتخابی جدیدتان را در دو کادر موجود در صفحه وارد کنید و برای تأیید روی Reset password ضربه بزنید.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق اپ اینستاگرام درصورت وارد نشدن

اگر هنگام تلاش برای ورود به حساب اینستاگرامتان متوجه شدید که رمزعبورتان را فراموش کرده‌اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در تلفن‌همراه خود، اینستاگرام را باز کنید تا صفحه‌ی ورود را ببینید. در زیر فیلدهای Username و Password گزینه‌ای را خواهید دید که به شما در بازیابی رمزعبورتان کمک می‌کند. روی این گزینه ضربه بزنید. این گزینه بسته به برند گوشی متفاوت است: در آیفون Forgot password و در اندروید Get help logging in را انتخاب کنید.
 تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن-۱
  • اگر گوشی اندرویدی دارید، آدرس ایمیل و شماره‌تلفن یا نام کاربری خود را وارد کنید و روی send login text ضربه بزنید.
 تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن-۲
  • اگر آیفون دارید، تبی که می‌خواهید رمزعبورتان را ازطریق آن بازیابی کنید، انتخاب کنید (Username یا Phone). با انتخاب تب Username با استفاده از نام کاربری و انتخاب تب Phone با کمک شماره تلفن‌همراهتان رمزعبور خود را می‌توانید بازیابی کنید. سپس، روی Next ضربه بزنید تا پیامی حاوی دستورالعمل بازنشانی رمزعبور دریافت کنید.
 تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن آیفون
  • درصورتی‌که برای بازیابی رمزعبور شماره تلفن‌همراهتان را وارد کرده‌اید، روی لینک موجود در پیامکی که برایتان ارسال می‌شود، کلیک کنید. درصورت انتخاب ایمیل نیز، در ایمیلی که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است، روی دکمه Reset your Instagram password کلیک کنید.
 تغییر رمز اینستاگرام با شماره تلفن-۳
  • با کلیک روی لینک، به صفحه بازنشانی رمزعبور اینستاگرام وارد خواهید شد. در این صفحه، دو کادر خواهید دید که باید در کادر اول، رمزعبور جدید خود را وارد و در کادر دوم، این رمزعبور را تکرار کنید. پس از ورود رمز، روی Reset password ضربه بزنید.
  • این رمز را به‌خاطر بسپارید و در جای امنی نگه‌داری کنید تا در نوبت‌های بعدی برای ورود به حساب کاربری اینستاگرامتان از آن استفاده کنید.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق وب سایت

اگر قصد دارید رمزعبور اینستاگرامتان را تغییر دهید یا مجدداً تنظیم کنید یا آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید ازطریق وب‌سایت آن را عوض کنید. برای این کار، بسته به اینکه به حسابتان وارد شده‌اید یا خیر، مراحلی که درادامه توضیح داده‌ایم، دنبال کنید.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق وب سایت در صورت لاگین بودن

  • برای تغییر رمز اینستاگرام ازطریق وب‌سایت، با مرورگر کامپیوترتان به سایت اینستاگرام وارد شوید. روی عکس پروفایلتان کلیک و گزینه‌ی Profile را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی پروفایلتان، کنار آیدی اینستاگرام و دکمه‌ی Edit profile روی آیکون چرخ‌دنده کلیک و گزینه‌ی Change Password را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی بعد، اگر رمزعبور فعلی خود را دارید، آن را در کادر اول، یعنی کادر Old Password وارد کنید. سپس، رمزعبور جدید را در کادرهای New Password و Confirm New Password وارد و برای ثبت تغییرات روی Change Password کلیک کنید.
تغییر رمز اینستاگرام ازطریق وبسایت-۲
  • درصورتی‌که رمزعبور فعلی خود را فراموش کرده‌اید، در همین صفحه و در زیر دکمه‌ی Change Password گزینه‌ی Forgot Password را انتخاب کنید.مقاله‌های مرتبط:چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببریم؟چگونه بدون حساب کاربری وارد اینستاگرام شویم؟
  • در صفحه‌ی بعد، روی دکمه Send login link کلیک کنید تا لینکی برای تنظیم مجدد رمزعبور به ایمیلی که از پیش ثبت کرده‌اید، ارسال شود.
  • با ورود به ایمیل بازشده و کلیک روی Reset password، به صفحه‌ای برای تنظیم مجدد رمزعبور هدایت خواهید شد. رمز انتخابی جدیدتان را در دو کادر موجود در صفحه وارد کنید و برای تأیید روی Reset password ضربه بزنید.

تغییر رمز اینستاگرام ازطریق وب سایت درصورت وارد نشدن

برای بازیابی رمزعبور فراموش‌شده درصورت واردنشدن به حساب کاربری، می‌توانید از روش بازیابی رمزعبور ازطریق وب‌سایت اینستاگرام استفاده کنید.

  • ازطریق مرورگر کامپیوترتان، به سایت اینستاگرام وارد شوید. در زیر فیلدهای Username و password گزینه‌ی Forgot password را انتخاب کنید.
  • اکنون با واردکردن یکی از موارد آدرس ایمیل یا شماره‌تلفن یا نام کاربری خود و ضربه‌زدن روی دکمه‌ی Send login link، می‌توانید لینکی که برای بازیابی رمزعبور به ایمیل یا شماره تلفن‌همراهتان ارسال می‌شود، دریافت کنید.
  • درصورتی‌که برای بازیابی رمزعبور، شماره تلفن‌همراهتان را وارد کرده‌اید، روی لینک موجود در پیامکی که برایتان ارسال می‌شود، کلیک کنید.
  • درصورت انتخاب ایمیل، روی دکمه‌ی Reset your Instagram password در ایمیلی که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است، کلیک کنید.
  • با کلیک روی لینک، به صفحه‌ی بازنشانی رمزعبور اینستاگرام وارد خواهید شد. در این صفحه، دو کادر خواهید دید که باید در کادر اول، رمزعبور جدید خود را وارد و در کادر دوم، این رمزعبور را تکرار کنید. پس از ورود رمز، روی Reset password ضربه بزنید.
  • این رمز را به‌خاطر بسپارید و در جای امنی نگه‌داری کنید تا در نوبت‌های بعدی برای ورود به حساب کاربری اینستاگرامتان از آن استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله آموزشی برایتان مفید بوده باشد. همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش اینستاگرام را ببینید. درصورتی‌که درباره‌ی تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمزعبور قبلی برایتان مشکل یا سؤالی پیش آمده است، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات