آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو در گوگل پلی استور

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویدئوهای موجود در صفحات اپلیکیشن‌ها در فروشگاه آنلاین گوگل به‌صورت خودکار پخش می‌شوند؛ چگونه می‌توان از پخش خودکار ویدئوهای گوگل پلی استور جلوگیری کرد؟
تبلیغات

گوگل پلی فروشگاه رسمی گوگل برای گوشی‌های اندرویدی است که شامل چند میلیون اپلیکیشن بوده و هر یک از این اپلیکیشن‌ها دارای صفحات اختصاصی خودشان هستند. در صفحات برخی از اپلیکیشن‌های موردبحث، ویدئو نیز وجود دارد که این ویدئوها در حالت پیش‌فرض به‌صورت خودکار پخش می‌شوند. قابلیت پخش خودکار ویدئو به‌‌طور کلی قابلیتی محبوب نیست و شمار زیادی از کاربران به آن روی خوش نشان نمی‌دهند. گوگل از مدتی پیش کاری کرده است تا ویدئوهای پلی استور به‌صورت خودکار اجرا شوند که در ابتدا باعث نارضایتی کاربران شد. بااین‌حال همچون یوتیوب و نت‌فلیکس، پخش خودکار ویدئوهای گوگل پلی نیز به‌راحتی از طریق منوی تنظیمات قابل‌ متوقف‌سازی است. 

به‌منظور توقف پخش خودکار ویدئو در گوگل پلی، ابتدا این فروشگاه را باز کنید. اگر میان‌بر آن را روی صفحه‌ی اصلی ندارید، می‌توانید وارد فهرست اپلیکیشن‌ها شوید و در نهایت گوگل پلی را باز کنید:

گوگل پلی استور / Google Play Store

پس از باز شدن گوگل پلی، در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه روی منوی اصلی ضربه بزنید تا گزینه‌های جدیدی پیش‌روی شما قرار گیرد:

گوگل پلی استور / Google Play Store

در مرحله‌ی بعد باید به‌سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Settings برسید؛ پس از پیدا کردن Settings روی آن ضربه بزنید:

گوگل پلی استور / Google Play Store

در مرحله‌ی بعد باید در زیر بخش General به‌دنبال گزینه‌ی Auto-Play Videos بگردید و روی آن ضربه بزنید:

گوگل پلی استور / Google Play Store

با ضربه زدن روی گزینه‌ی Auto-Play Videos صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن، یکی از سه گزینه‌ی موجود را انتخاب کنید: گزینه‌ی اول Auto-play video at any time (پخش خودکار ویدئو در هر زمان)، گزینه‌ی دوم Auto-play videos over Wi-Fi only (پخش خودکار ویدئو تنها از طریق وای‌فای) و گزینه‌ی سوم Don’t auto-play videos (ویدئوها را به‌صورت خودکار پخش نکن) است. در اینجا باید گزینه‌ی سوم را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، دکمه‌ی Done را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شوند. به‌دنبال ذخیره‌ی تغییرات، مجددا به منوی تنظیمات بازگردانده می‌شوید. 

گوگل پلی استور / Google Play Store

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

جدیدترین مقالات آموزشی حوزه‌ی فناوری را از طریق این صفحه در زومیت دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات