عجیب‌ترین اتفاقات کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
کنفرانس Bitcoin 2021، هزاران هوادار این رمزارز را در بزرگ‌ترین رویداد بیت‌کوینی تاریخ گرد هم آورد. حین برگزاری این کنفرانس، اتفاقات عجیبی افتاد که در این مقاله به پنج نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

این‌طور که در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی مشخص شد، برخی از پنجاه‌هزار شرکت‌کننده‌ای که از سراسر جهان برای بحث درباره اولین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا دور هم گرد آمدند، به بیت‌کوین احساسات بسیار شدیدی دارند و از ابراز آن‌ها به هر شکل و شیوه ممکن هیچ ابایی ندارند. 

این کنفرانس از چهارم تا ششم ژوئن در شهر میامی فلوریدا برگزار شد و بزرگ‌ترین رویداد بیت‌کوینی تاریخ نام گرفت. هزاران هوادار این رمزارز گرمای ۳۲ درجه سلسیوس را تحمل کردند تا درباره هر موضوع مربوط به بیت‌کوین و رمزارز صحبت کنند. اکثر شرکت‌کنندگان این کنفرانس طرفداران افراطی بیت‌کوین هستند و معتقدند آینده اقتصاد جهان متعلق به بیت‌کوین و نه رمزارز دیگری است. در این کنفرانس، علاوه‌بر بحث‌های تخصصی و کارشناسانه درباره بیت‌کوین و آینده آن، اتفاقات عجیب‌و‌غریبی نیز افتاد که در این مقاله، به پنج نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. مکس کایزر فریاد زد: «ما نمی‌فروشیم! @#&! ایلان!»

مکس کایزر حامی بیت کوین

مکس کایزر، مجری پادکست Keiser Report، گفت‌وگوی خود با مایکل سیلور، مدیرعامل MicroStrategy را در کنفرانس Bitcoin 2021 با فریاد زدن «ما نمی‌فروشیم! F**k Elon!» آغاز و این جمله را چند بار با حرارت تکرار کرد. این رفتار او به‌دلیل تلاش‌های توییتری ایلان ماسک برای کاهش قیمت بیت‌کوین بود.

روز جمعه، ایلان ماسک ایموجی قلب شکسته‌ای به‌همراه میمی توییت کرد که جدایی او از بیت‌کوین و طرفداران پروپاقرص این رمزارز را نشان می‌داد. این توییت ارزش بیت‌کوین را حدود ۵ درصد کاهش داد. از این بدتر، درحالی‌که قیمت بیت‌کوین در حال سقوط بود، ماسک با توییت‌های مرموز خود برای رمزارزی موسوم به CumRocket بازارگرمی کرد. این اقدام او باعث شد قیمت این کوین در ۱۰ دقیقه از ۰٫۰۶ به ۰٫۲۸ دلار افزایش یابد. 

ایلان ماسک بعدا عکس پروفایل توییترش را به زن انیمه‌ای با چشمان لیزری تغییر داد (اشاره به میمی که حامیان بیت‌کوین می‌خواهند ارزش این رمزارز به ۱۰۰ هزار دلار برسد)؛ اما این اقدام او تأثیر محسوسی بر قیمت بیت‌کوین نگذاشت.   

براساس آمار Lunacrash، شرکت تجزیه‌و‌تحلیل رسانه‌های اجتماعی، مکس کایزر در بین بیت‌کوینرهای تأثیرگذار جایگاه پنجم را دارد. با‌این‌حال، برخی معتقد بودند رفتار پرشور‌و‌حرارت کایزر در این برنامه و توهین او به ایلان ماسک شبیه رفتار کارلوس ماتوس بود که زمانی برای جلب سرمایه‌گذاران به خرید رمزارز بیت‌کانکت، شوهای تبلیغاتی پرحرارتی اجرا می‌کرد. البته تشبیه کایزر به ماتوس تعریف از او نیست؛ چون بعدها معلوم شد بیت‌کانکت کلاه‌برداری بوده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پنج نفر از تبلیغ‌کنندگان این رمزارز را به‌دلیل جمع‌آوری دو میلیارد دلار از این ارز ثبت‌نشده جریمه کرده است. داستان عجیب کلاه‌برداری بیت‌کانکت را می‌توانید در بزرگ‌ترین کلاه‌برداری‌های تاریخ ارزهای دیجیتال بخوانید. 

۲. فلوید می‌وِدر برای EthereumMax بازارگرمی کرد

اتریوم مکس

فلوید می‌وِدر، قهرمان بدون شکست بوکس، در جمع شرکت‌کنندگان کنفرانس Bitcoin 2021 در حالی ظاهر شد که تی‌شرتی با لوگو EthereumMax به تن داشت که شباهت زیادی به لوگو اتریوم (ETH)‌ دارد،. اتریوم‌مکس معروف به EMAX توکن جدید و نسبتا جزئی مبتنی‌بر بلاک‌چین اتریوم است که حامی مالی مسابقه بوکس روز یکشنبه می‌ودر با لوگان پال، یوتیوبر پیشین و بوکسور کنونی بود.

البته وقتی می‌وِدر برای سخنرانی روی صحنه آمد، تی‌شرت EMAX خود را با تی‌شرت دیگری عوض کرده بود که جواهرفروشی او به نام 50 Karats را تبلیغ می‌کرد. اوضاع بین می‌وِدر و جمعیت حاضر در سالن زمانی متشنج شد که این بوکسور حرفی را به‌زبان آورد که هرگز نباید در کنفرانس اختصاصی بیت‌کوین زده شود:

باور دارم روزی رمزارز دیگری خواهد آمد که به بزرگی بیت‌کوین خواهد بود. 

این جمله تمسخر و اعتراض شدید حضار را به‌همراه داشت. البته معلوم نیست منظور می‌وِدر از این رمزارز جدید چه بود؛ اتر یا اسپانسر او اتریوم‌مکس یا شاید دوج‌کوین؟

۳. عضو ارتش دوج‌کوین صحنه را به‌هم‌ریخت

dogecoin دوج کوین

روز دوم کنفرانس، یکی از طرفداران دو‌آتشه‌ دوج‌کوین روی صحنه پرید و دکمه‌های پیراهنش را از جا درآورد تا لوگو دوج‌کوین، یعنی همان سگ نژاد شیبا اینو را برای جمعیت حاضر در سالن به‌نمایش بگذارد. قبل از اینکه او را از صحنه پایین بکشند، موفق شد فریاد بزند: «دوج‌کوین در ماه!» 

کاربری در توییتر به نام _maxotg@ مدعی شد فرد مذکور بوده است؛ اما از جواب به رسانه‌ها خودداری کرد.

Bitcoin conferences operate at a different level pic.twitter.com/Zz3UQokomH— Aaron Levie (@levie) June 5, 2021

دوج‌کوین در سال ۲۰۱۳ از روی سرگرمی و برای به‌سخره‌گرفتن رمزارزهایی ایجاد شد که داشتند بعد از بیت‌کوین «زیاد از حد جدی» گرفته می‌شدند و از آن زمان با ظاهرشدن در میم‌های اینترنتی توانست جایش را بین ۱۰ رمزارز با ارزش باز کند. 

طرفداران سرسخت آن که به خود لقب «ارتش دوج‌کوین» داده‌اند، اغلب با اقدامات دسته‌جمعی و هماهنگ‌شده سعی می‌کنند قیمت این کوین را افزایش دهند. بخش زیادی از موفقیت دوج‌کوین هم البته مدیون ایلان ماسک و توییت‌هایش در حمایت از این رمزارز است.

۴. جک دورسی گیر فعال راست افراطی افتاد

جک دورسی کنفرانس bitcoin 2021

لارا لومر، فعال ضد‌بیگ‌‌تِک و غول‌های فناوری، جک دورسی، مدیرعامل توییتر را حین مصاحبه‌اش با یکی از حامیان بیت‌کوین و سرپرست استراتژی بنیاد حقوق بشر گیر انداخت و او را آدم دورویی نامید که درباره سانسور و آزادی بیان دروغ می‌گوید و در موضوعات مربوط به حقوق انسان‌ها دخالت می‌کند. 

JUST IN - Twitter's CEO Jack Dorsey heckled over censorship during an #Bitcoin event.pic.twitter.com/DmebShinG0— Disclose.tv 🚨 (@disclosetv) June 4, 2021

توییتر حساب لومر را در نوامبر ۲۰۱۸ بعد از جنجالی‌شدن توییت او درباره الهان عمر، نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا بست. یک ماه بعد، لومر به نشانه اعتراض دست‌هایش را با دستبند به در دفتر توییتر در نیویورک بست و علیه سانسور توییت‌هایش شروع به فریاد‌زدن کرد. او گفت تا وقتی دورسی حساب توییترش را باز نگرداند، دستبند را باز نخواهد کرد؛ اما چند ساعت بعد به‌دلیل سرمای هوا از پلیس خواست دستبند او را با کاتر باز کند. ماه پیش کلاب‌هاوس هم حساب لومر را تنها ۱۲ ساعت بعد از اولین حضورش در چت‌رومی درباره سانسور بست. لومر در این چت‌روم به خود لقب «ممنوع‌شده‌ترین زن دنیا» را داده بود. 

۵. بیت‌کوینرها مقابل سطل زباله‌ای پر از پول نقد ونزوئلا سلفی گرفتند

کنفرانس bitcoin 2021

کیک‌والت (Cake Wallet)، کیف پول متن‌باز اختصاصی توکن حریم شخصی مونرو، یکی از سطل‌های زباله بیرون از سالن اصلی کنفرانس Bitcoin 2021 را با اسکناس‌های بولیوار، واحد پولی کشور ونزوئلا، پر کرد. ارزش هر دلار تقریبا ۳۰۹٫۵ میلیارد بولیوار ونزوئلا است و این یعنی ارزش هر اسکناس داخل این سطل زباله از کاغذ چاپ‌شده روی آن کمتر است.

این ترفند بازاریابی تأثیر خود را گذاشت. بیت‌کوینرها با افتخار مقابل کپه‌هایی از این اسکناس بی‌ارزش ایستادند و از خود سلفی گرفتند. دن رابرتس، سردبیر وب‌سایت خبری Decrypt، موفق شد از مردی عکس بگیرد که روی لبه این سطل آشغال نشسته و تیشرتی با شعار «تورم در راه است» به تن دارد. نرخ تورم ونزوئلا ۲،۴۲۸ درصد است؛ درحالی‌که این نرخ در آمریکا ۴٫۲ است. طبیعتا هیچ دلار آمریکایی در این سطل زباله یافت نمی‌شد.  

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات