مایکروسافت برای حمایت از «دختران کدنویس»، ژاکت بافتنی با تم پینت می‌فروشد

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مایکروسافت شروع به فروش ژاکت بافتنی «زشت» با تم ام‌اس ‌پینت کرده‌ است. بخشی از درآمد حاصل از این فروش به سازمان Girls Who Code (دختران کدنویس) خواهد رسید.
تبلیغات

مایکروسافت خیلی زود به پیشواز کریسمس رفته‌ و در فروشگاه آنلاین خود (که برای آی‌پی ایران در دسترس نیست)، ژاکت بافتنی «زشت» با تم ام‌اس ‌پینت به فروش گذاشته است. به گفته‌ی مایکروسافت، بخشی از درآمد حاصل از این فروش به سازمان غیر ‌انتفاعی Girls Who Code (دختران کدنویس) خواهد رسید.

پیش از این، مایکروسافت برای اینفلوئنسرها و طرفداران پروپاقرصش، ژاکت‌های بافتنی با تم ویندوز XP و ویندوز 95 تهیه کرده بود؛ اما امسال اولین ‌بار است که این شرکت مستقیما این ژاکت‌ها را برای کاربران در فروشگاه خود به فروش گذاشته‌ است.

در فروشگاه مایکروسافت ابتدا سه مدل مختلف بافتنی برای خرید موجود بود: ژاکت ام‌اس ‌پینت، ژاکت ویندوز XP و ژاکت ویندوز 95 که از سال‌ها پیش در انبار باقی ‌مانده بود. دو گزینه‌ی آخر در همان ساعات اولیه به فروش رفتند و خرید ژاکت بافتنی پینت  از امروز امکان‌پذیر نیست. تصاویر هر سه مدل ژاکت مایکروسافت را می‌توانید در گالری زیر تماشا کنید:

ژاکت بافتنی ویندوز XP مایکروسافت
ژاکت بافتنی ویندوز 95 مایکروسافت
ژاکت بافتنی پینت مایکروسافت
کلوزآپ طرح پینت ژاکت مایکروسافت

آلبوم تصاویر ژاکت های بافتنی مایکروسافت با تم ویندوز و پینت

مایکروسافت در گذشته با این مدل فروش تبلیغاتی، شوخی‌های بامزه‌ای داشته است؛ مثلا ژاکت ویندوز XP را در جعبه‌ی نرم‌افزار ویندوز XP بسته‌بندی کرده بود و به کاربر تحویل می‌داد.

توییت بسته بندی ژاکت مایکروسافت

 دبیر ارشد وب‌سایت  The Verge درحال نشان دادن بسته‌بندی ژاکت ویندز XP که از مایکروسافت هدیه‌گرفته

ازآنجاکه پینت به‌طور پیش‌فرض در ویندوز نصب است و به‌صورت نرم‌افزاری جداگانه به فروش نمی‌رسد، دشوار می‌توان تصور کرد که ژاکت‌های مایکروسافت امسال به چه صورت بسته‌بندی خواهند شد. این شرکت طرفداران مشتاقی برای خرید ژاکت‌های «زشت» کریسمسی‌ دارد؛ شاید این اشتیاق طرفداران مایکروسافت ریشه در علاقه‌ی بیل گیتس به ژاکت دارد!

بیل گیتس Bill Gates

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، اغلب ژاکت به تن می‌کند

دلیلش هرچه هست، فروش ژاکت پینت که زشت بودنش جای بحث دارد، با قیمت ۶۹٫۹۹ دلار در عرض دو روز به اتمام رسید. از یک تا ۲۳ دسامبر (اگر دوباره برای فروش موجود شود) ۲۰ دلار از فروش هر ژاکت مستقیم به سازمان دختران کدنویس خواهد رسید.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، این شرکت قصد دارد از این فروش تبلیغاتی، حداقل ۵۰ هزار دلار به این سازمان اهدا کند. دختران کدنویس سازمانی غیر انتفاعی است که با هدف آشنایی زنان با علوم کامپیوتر و حمایت از آن‌ها در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و کلاس‌های برنامه‌نویسی و منابع آموزشی دراختیار آن ‌ها قرار می‌دهد.

مایکروسافت همچنین قرار است به نرم‌افزار اسکایپ و تیمز Teams، پس‌زمینه‌ی ویندوز و پینت اضافه کند. اگر مایلید هنگام تماس ویدیویی اینطور به نظر برسید که در یک نقاشی که با کامپیوتر پدر یا مادرتان کشیده‌اید، گیر افتاده‌اید، حتما این پس‌زمینه‌ها را در نرم‌افزار اسکایپ و تیمز فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات