چگونه هزینه‌های بازاریابی محتوا را کاهش دهیم؟

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
آیا می‌توانید بازاریابی محتوای شرکت را با هزینه‌ی پایین‌تر یا در زمان کوتاه‌تر اجرا کنید، به‌طوری‌که کیفیت آن حفظ شود؟
تبلیغات

بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در دسترس است، اما به این معنا نیست که هزینه‌ی بسیار پایینی دارد. اگر بخواهید یک استراتژی باکیفیت را به مرحله‌ی اجرا درآورید، صرف‌نظر از اینکه محتوای موردنظر شما را کارمندان داخل شرکت تهیه می‌کنند یا مؤسسات خارج شرکت، درهرصورت باید سرمایه‌گذاری سنگینی داشته باشید.

خوشبختانه تکنیک‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون کاهش کیفیت، هزینه‌ی بخش بازاریابی را کاهش دهید. بیشتر بازاریاب‌ها هرگز از این تکنیک‌ها صحبت نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند اسرار خود را به اشتراک بگذارند یا نمی‌خواهند این ابزارها در راه‌های نادرست به کار گرفته شوند.

content marketing

محتوای قدیمی را دوباره مورداستفاده قرار دهید

احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید: «چه ایده‌ی بدی!» بله، اگر این تکنیک را درست اجرا نکنید، ایده‌ی واقعاً بدی خواهد بود. فرض کنیم یکی دو سال پیش، یک پست وبلاگ بسیار موفق با موضوعی که همیشه در صنعت شما صادق است، منتشر کرده‌اید. شکی نیست که این محتوا می‌تواند خوانندگان زیادی را به وبلاگ شما جذب کند یا نرخ تبدیل بیشتری به همراه بیاورد. پس چرا نباید با انتشار دوباره‌ی مطلب، از این پتانسیل استفاده کنید؟

البته شما نمی‌توانید هرماه مطالب مشابهی پست کنید و امیدوار باشید نتایج جدیدی ببینید. اما گزینه‌های معتبری نیز پیش رو دارید. اگر لااقل یک سال از انتشار محتوای شما گذشته، احتمالاً به ورطه‌ی تکرار نمی‌افتید. اگر می‌خواهید در مدت‌زمان کوتاه‌تری محتوا را بازنشر دهید، باید برخی تغییرات را در پست خود لحاظ کنید. برای مثال تغییر تیتر، تغییر بخش‌های داخلی و ویرایش محتوا به‌نحوی‌که حس یک مطلب جدید را تداعی کند. فقط مطمئن شوید که url آن را تغییر نمی‌دهید، زیرا در این صورت ارزش سئوی از پیش‌ساخته شده‌ی خود را از دست می‌دهید.

محتوای خود را در رسانه‌های جدید نشر دهید

اگر درگذشته محتوای موفقی را در وبلاگ خود داشته‌اید، می‌توانید آن را برای رسانه‌های دیگر دوباره طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید داده‌ها را به‌صورت اینفوگرافیک طراحی کنید، یا برخی از نکات مهم را در یک ویدیو بازتاب دهید.

شما حتی می‌توانید مقاله‌ی خود را به‌عنوان فصلی از یک کتاب الکترونیکی بزرگ‌تر منتشر کنید، یا آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر یا فیس‌بوک، پست کنید.

Money-Saving Content-Marketing

مطالب را ارتقا دهید

ایده‌های خلاقانه، تولید محتوا، ویرایش و سپس انتشار آن، گام‌هایی در جهت موفقیت بازاریابی محتوا هستند، اما برخلاف  آنچه که اغلب بازاریاب‌ها فکر می‌کنند، سیکل بازاریابی در همین مرحله پایان نمی‌گیرد.

به گفته‌ی اریک سیو، کارآفرین و مدیرعامل شرکت سینگل گرین، شما باید ۲۰ درصد از زمان خود را برای تولید محتوا و ۸۰ درصد آن را برای ارتقای محتوا صرف کنید. برای شروع، محتوای تولیدی را در همه‌ی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت، منتشر کنید. همچنین می‌توانید از آگهی‌های پرداختی یا اینفلوئنسر مارکتینگ نیز استفاده کنید. یا محتوا را به وب‌سایت‌های مختلف ارائه دهید و لینک داخلی آن را دریافت کنید.

سریال‌های ماهانه تولید کنید

یکی از عناصر وقت‌گیر کمپین‌های بازاریابی محتوا، خلق ایده‌های جدید است. شما باید دائماً موضوعات نوآورانه‌ی جدیدی مطرح کنید، در مورد آن‌ها تحقیق کنید و راهی برای ارائه‌ی جذاب محتوا به مخاطب بیابید.

اما با تولید سری ماهانه، در زمان و پول خود صرفه‌جویی می‌کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید هرماه در مورد یکی از تأثیرگذاران صنعت خود صحبت کنید. یا در یک مجموعه‌ی چندقسمتی، مفاهیم پایه‌ای کسب‌وکار خود را برای مخاطبین جدید شرح دهید.

Money-Saving Content-Marketing

مصاحبه کنید

مصاحبه‌ها یکی از تأثیرگذارترین و قوی‌ترین انواع محتوایی هستند که می‌توانید تولید کنید. برای مثال اگر با یکی از افراد تاثیرگذار صنعت مصاحبه کنید، هم وقت کمی صرف می‌کنید و هم اعتبار خود را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

امروزه دسترسی به تجهیزات صوتی و ویدیویی بسیار ساده و مقرون‌به‌صرفه است و تنها کاری که شما باید انجام دهید، آماده کردن سؤالات مصاحبه است. سؤالات را بپرسید و بعداً مصاحبه را روی کانال ارتباطی موردنظر منتشر کنید.

دعوت از نویسندگان مهمان

حضور همکاران مهمان نیز به وبلاگ شما رونق بیشتری می‌دهد. بسیاری از نویسندگان جوان و مشتاق از این دعوت استقبال می‌کنند، زیرا به آنها فرصتی برای دیده شدن می‌دهد. به‌علاوه کیفیت کار برخی از آن‌ها واقعاً عالی است.

به‌این‌ترتیب هم شما به محتوای مناسبی دست‌یافته‌اید وهم نویسنده‌ی مهمان از مخاطبین جدیدی بهره‌مند شده است. طبق روال معمول، نیازی نیست به یک نویسنده‌ی مهمان دستمزدی بپردازید، اما شاید مجبور شوید برای ویرایش مطلب کمی وقت بگذارید.

محتوای خود را جمع سپاری کنید

اگر علاقه‌ای ندارید که نویسندگان خارج از شرکت را به همکاری دعوت کنید، می‌توانید محتوای وبلاگ را به اعضای داخلی شرکت بسپارید. از اعضای تیم بخواهید که در موقعیت‌ها و رویدادهای مختلف، در مورد موضوعی که موردعلاقه‌ی مشتریان است، مطلبی بنویسند.

در این صورت طیف متنوعی از موضوعات و دیدگاه‌های منحصربه‌فرد را دریافت می‌کنید که از دریچه‌های متفاوت توصیف‌شده‌اند. به‌علاوه مجبور نیستید زمان یا هزینه‌ی بیشتری صرف کنید.

به یاد داشته باشید که همه‌ی تدابیر کم‌هزینه‌ی شما در یک کمپین بازاریابی، ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. اما عموم تاکتیک‌هایی که معرفی کردیم، هیچ‌گونه عواقب منفی در پی ندارند، البته تا زمانی که کیفیت محتوا و رضایت کاربران را اولویت‌های اصلی خود قرار دهید.

در مراحل اول، این استراتژی‌ها را محتاطانه مورداستفاده قرار دهید، به‌طوری‌که در آینده فرصت رشد و اصلاح آن‌ها وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی پربازده و سودآوری برگزار کنید، باید به راه‌های خلاقانه‌ی دیگری که می‌توانند هزینه‌های شما را کاهش دهند نیز فکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات