مک پرو ۶٬۰۰۰ دلاری اپل حتی به اندازه مک مینی ۶۰۰ دلاری هم قدرت پردازشی ندارد

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
کامپیوتر مک پرو اپل Apple Mac Pro از نمای نزدیک
مک پرو، کامپیوتر دسکتاپ اپل که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، همچنان در کانفیگ پایه ۶٬۰۰۰ دلار قیمت دارد. مک مینی ۶۰۰ دلاری M2 پرقدرت‌تر از مک پرو است.
تبلیغات

مدت زیادی از عرضه‌ی آخرین مدل مک پرو، کامپیوتر دسکتاپ اپل، می‌گذرد. مک پرو تنها عضو خانواده‌ی مک است که همچنان از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کند و به اپل سیلیکون مجهز نشده است. جدیدترین بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که کامپیوتر جدید و خوش‌قیمت اپل، قدرت بیشتری نسبت‌به برخی از کانفیگ‌های مک پرو دارد.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، مک مینی M2 که به‌تازگی رونمایی شده، توانسته است کامپیوتر دسکتاپ اپل را در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شکست دهد. در گیک‌بنچ ۵، مک مینی امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۹۴۴ و امتیاز چند هسته‌ای ۸٬۷۹۰ را کسب کرد تا بالاتر از مک پرو با امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱٬۰۱۹ و ۸٬۰۳۷ قرار بگیرد. این دستاوردی مهم برای اپل است، اما همزمان سیاست قیمت‌گذاری مک پرو را زیر سؤال می‌برد.

این نخستین باری نیست که پردازنده‌ی M2 قوی‌تر از پردازنده‌ی کامپیوتر مک مینی ظاهر می‌شود. تابستان سال گذشته بنچمارک‌های مک بوک پرو ۱۳ اینچ از قدرت بالای این لپ تاپ کوچک‌جثه حکایت می‌کردند. مک بوک پرو ۱۳ اینچ با وجود اختلاف قیمت ۵٬۰۰۰ دلاری با مک پرو، موفق شد این کامپیوتر را شکست دهد.

کانفیگ پایه‌ی مک مینی با قیمت ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود، یعنی یک‌دهم قیمت مک پرو. قیمت ۶٬۰۰۰ دلاری مک پرو ترسناک به نظر می‌رسد، اما در سال ۲۰۱۹ برای تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا تا حدی منطقی بود. سه سال بعد، خرید مک پرو با هیچ متر و معیاری منطقی نیست.

اپل احتمالا در آینده‌ای نزدیک کامپیوتر مک پرو را به پردازنده‌ی M2 Ultra مجهز می‌کند. پیش‌بینی می‌شود مک پرو ۲۰۲۳ طراحی مشابه مدل قبل داشته باشد و از رم و گرافیک غیرقابل‌ارتقاء استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات