مک مینی جدید با تراشه‌های M2 و M2 Pro با قدرت بیشتر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر معرفی شد

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
مطالعه 4 دقیقه
مک مینی M2 و M2 Pro
مک‌مینی جدید اپل با تراشه‌های M2 و M2 Pro با قیمت پایه ۵۹۹ دلار، سخت‌افزار قدرتمندتر و ویژگی‌های جدید رسماُ معرفی شد.
تبلیغات

اپل مک‌مینی جدید خود را رسماً معرفی کرد. این محصول با تراشه‌ی قدرتمند M2 و M2 Pro دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. مک‌مینی اکنون قدرتمندتر از نسل قبل شده و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. درواقع مدل پایه‌ی این دستگاه با برچسب ۵۹۹ دلاری عرضه می‌شود.

اپل ادعا می‌کند تراشه‌ی جدید M2 Pro، سطح عملکرد حرفه‌ای را به مک‌مینی آورده است و کاربران می‌توانند با توان پردازشی آن، کارهای سنگین را به‌راحتی انجام دهند. این درحالی است که قبلاً چنین قدرت پردازشی بالایی در محصولی با فرم‌فکتور فشرده و کوچک برای بسیاری از افراد غیرقابل تصور بود.

مک‌مینی M2 و M2 Pro عملکردی سریع‌تر، حافظه‌ای یک‌پارچه‌تر و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به پشتیبانی از دو نمایشگر در مدل M2 و سه نمایشگر در مدل M2 Pro اشاره کرد. این محصول درکنار نمایشگر Studio Display، لوازم‌جانبی سری Magic و سیستم‌عامل macOS Ventura، تجربه‌ای لذت‌بخش از کار با یک دسکتاپ را ارائه می‌دهد که به گفته‌ی اپل، باعث افزایش بهره‌وری و خلاقیت کاربران خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند مدل‌های جدید مک‌مینی را از امروز سفارش دهند. عرضه‌ی این محصول نیز از ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

مک‌مینی جدید با قابلیت‌های جدید و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از اتصالات در کنار طراحی جمع‌وجور خود، می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را رفع کند.

قدرت پردازشی بالاتر

مک مینی M2 و M2 Pro اپل

مک‌مینی جدید M2 و M2 Pro درمقایسه با نسل قبلی این محصول از پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی سریع‌تر بهره می‌برند و پهنای باند حافظه‌ی آن‌ها نیز افزایش یافته است. این محصول همچنین از موتور رسانه‌ای قدرتمندتری استفاده می‌:ند که باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته باشد و انرژی کم‌تری مصرف کند.

مک‌مینی M2

مک‌مینی M2 از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که شامل چهار هسته با کارایی بالا، چهارهسته‌ی بهینه و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای است. این ویژگی‌ها برای افرادی که به‌دنبال عملکرد سریع و قیمت مناسب هستند یک گزینه‌ی جذاب به‌نظر می‌رسد. این کامپیوتر کوچک امکان انجام کارهای چندوظیفه‌ای، مرور وب و غیره را با سرعت بالا فراهم می‌کند.

مک مینی M2 و M2 Pro

مک‌مینی M2 همچنین برای افرادی که به قدرت پردازشی بالا نیاز دارند، مناسب است. شما می‌توانید این محصول را حداکثر با ۲۴ گیگابایت رم یک‌پارچه با پهنای‌باند ۱۰۰ گیگابایت برثانیه خریداری کنید. به‌ادعای اپل، این ویژگی‌ها باعث می‌شود انجام کارهایی مثل ویرایش تصاویر در فوتوشاپ تا ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل باشد. تراشه‌ی M2 همچنین ProRes را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و بنابراین انجام کارهایی مثل ویرایش ویدیو در Final Cut Pro اکنون تا دوبرابر سریع‌تر از قبل خواهد بود. پخش ویدیوی 4K ProRes 422 با سرعت ۳۰ فریم برثانیه نیز در این محصول پشتیبانی می‌شود.

اپل می‌گوید سرعت مک‌مینی M2 تا پنج برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین دسکتاپ ویندوزی است.

مک‌مینی M2 Pro

مک‌مینی M2 Pro برای اولین‌بار سطح عملکرد حرفه‌ای را در محصولی کوچک ارائه می‌دهد. این کامپیوتر از پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای بهره می‌برد که شامل هشت هسته‌ی قدرتمند، هشت هسته‌ی بهینه و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹ هسته‌ای می‌شود. پنهای باند حافظه‌ی این سیستم-روی-چیپ نیز ۲۰۰ گیگابایت برثانیه است. این محصول حداکثر از ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و از نسل بعدی حافظه‌ی Neural Engine بهره می‌برد که ۴۰ درصد سریع‌تر از M1 است. این یعینی اجرای فرآیندهای مرتبط با یادگیری ماشینی و تجزیه‌وتحلیل ویدیو و همچنین پردازش تصویر با سرعت بالاتر انجام خواهد شد.

مک مینی M2 و M2 Pro درحال ویرایش ویدیو

به گفته‌ی اپل، مک‌مینی M2 Pro سرعت پخش و رمزنگاری ویدیو را به‌میزان درخورتوجهی نسبت به نسل قبلی آن افزایش می‌دهد و همچنین انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. موتور رسانه‌ای قدرتمند این محصول از پنج جریان پخش همزمان 8K ProRes 422 با سرعت ۳۰ فریم برثانیه و ۲۳ استریم ویدیویی 4K ProRes 422 با سرعت ۳۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل، این مدل ۱۴ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین مک‌مینی اینتلی است.

ارتباطات

مک‌مینی M2 دو پورت تاندربولت ۴ دارد و حداکثر از دو نمایشگر پشتیبانی می‌کند. مدل M2 Pro نیز به چهار پورت تاندربولت ۴ مجهز شده است و حداکثر از سه نمایشگر پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین از مانیتورهای 8K پشتیبانی می‌کند. هر دو نسخه‌ی مک‌مینی جدید دو درگاه USB A، یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت گیگابیتی و جک هدفون را دراختیار کاربرران قرار می‌دهند.

پورت های مک مینی M2
پورت های مک مینی M2 Pro

مک‌مینی M2 و M2 Pro همچنین از وای‌فای 6E5 پشتیبانی می‌کنند که تا دوبرابر سریع‌تر از نسل قبل است. از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این محصول می‌توان به بلوتوث ۵٫۳ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات