اخبار زنده ؛ جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
مطالعه 9 دقیقه
امروز جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰، سالگرد رونمایی از فورمت VHS برای رقابت با بتامکس سونی است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۳:۴۴

بلومبرگ: اپل در حال توسعه شارژر بی‌سیم مانند ایرپاور و برسی شارژهای دوربرد است

به گزارش MacRumors و با استناد به‌گفته‌ی مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه‌ی یک شارژر بی‌سیم است که عملکردی مشابه با ایرپاور (AirPower) را ارائه می‌دهد. گِرمن با تشریح جاه‌طلبی اپل در حوزه شارژهای بی‌سیم و گسترش برند مگ‌سیف می‌گوید که این شرکت هنوز در حال بررسی شارژر بی‌سیمی است که چندین دستگاه همچون اپل واچ، آیفون و ایرپاد را به‌طور هم‌زمان شارژ می‌کند. علاوه‌بر شارژر بی‌سیم شبیه به ایرپاور، اعتقاد بر این است که اپل همچنین در حال بررسی روش‌های جایگزین شارژهای القایی است که می‌تواند در فواصل بیشتری کار کند؛ البته کار در مورد شارژ دوربرد در مراحل اولیه است و احتمالاً چندین سال طول خواهد کشید تا شاهد هر نوع فناوری جدید شارژ بی‌سیم دوربرد از اپل باشیم.

منبع

۲۲:۴۷

جک دوروسی از برنامه شرکت Square برای ساخت ولت سخت‌افزاری متن باز پرده برداشت

شرکت Square سازنده برنامه‌ی محبوب پرداخت Cash App تصمیم دارد کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین تولید کند. جک دوروسی مدیرعامل توییتر در تویتی اعلام کرده است تمام مراحل ساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این ولت بیت کوین به‌صورت متن باز خواهد بود.

منبع

۲۲:۴۵

مورگان استنلی: اپل حداقل یک مک‌بوک جدید را در رویداد WWDC 2021 رونمایی می‌کند

حمل لپ تاپ مک بوک پرو M1

با نزدیک شدن به سی و دومین رویداد توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2021، شایعات از معرفی دستاوردهای نرم‌افزری و سخت‌افزاری غول دنیای فناوری بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. بااین‌حال، هنوز در رابطه با معرفی مک‌بوک پرو جدید در مراسم پیش رو شک و شبهه وجود دارد و نمی‌توان با قطعیت آن را تأیید یا رد کرد. MacRumors با استناد به یادداشت تحقیقاتی کتی هوبرتی، تحلیلگر مورگان استنلی، گزارشی تدوین کرده است که بر اساس آن، به احتمال قریب به یقین اپل حداقل یک مدل جدید مک‌بوک را در رویداد توسعه‌دهندگان رونمایی می‌کند. از قرار معلوم، قدرت پردازشی این دستگاه را پردازنده جدید اپل سیلیکون تأمین خواهد کرد. تحلیلگر مذکور جزئیات بیشتری را از مک‌بوک یادشده ارائه نداده و از ظهارنظر در رابطه با مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی صرف‌نظر کرده است. در حقیقت، پیش‌بینی هوبرتی هم‌سو با جان پراسر است که پیش‌تر گفته بود مک‌بوک پرو جدید می‌تواند در WWDC رونمایی شود. بااین‌حال، گزارش‌های زنجیره تأمین از رسانه‌هایی مانند Nikkei Asia و دیجی‌تایمز حاکی از آن است که تولید انبوه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ آغاز نخواهد شد.

منبع

۲۰:۴۷

بلومبرگ: آیپد پرو بعدی از شارژ بی‌سیم و معکوس پشتیبانی می‌کند

کانسپتی از آیپد مینی در پس‌زمینه آبی و فونت mini

چندی پیش، اپل در رویداد موسوم به اسپرنگ لودد از آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به پردازنده‌ی M1 رونمایی کرد. بااین‌حال، نخستین شایعات از نسل بعدی آن‌ها نیز در حال انتشار است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری در حال بازنگری در طراحی فنی این محصول است.

به‌گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه آیپد پرو جدید است که از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود. آیپد پرو مذکور در سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های به‌روزشده ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی که در ماه می سال جاری به بازار عرضه شدند، راه‌اندازی می‌شود.

اپل همچنین در حال کار روی قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است که به کاربران امکان می‌دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قراردادن در سطح پشتی آیپد شارژ کنند. اگر به‌خاطر داشته باشید، شایعاتی مبنی‌بر ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در سری گوشی‌های آیفون ۱۱ وجود داشت؛ اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. بلومبرگ می‌گوید که اپل درواقع، ویژگی یادشده رادر آیفون غیرفعال کرده است.

متن کامل خبر: بلومبرگ: آیپد پرو بعدی از شارژ بی‌سیم و معکوس پشتیبانی خواهد کرد

منبع

۱۹:۰۶

احتمالا مایکروسافت از اسم ویندوز ۱۱ برای نسخه‌بعدی ویندوز استفاده کند.https://mobile.twitter.com/evleaks/status/1400562158325452803?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1400562158325452803%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.xda-developers.com%2Fmicrosoft-launch-windows-11-this-month%2F— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) June 4, 2021

۱۷:۲۳

شیائومی مدل جدیدی از بلک شارک ۴ را روانه‌ی بازار می‌کند

نمای جلو و پشت بلک شارک 4 پرو / Black Shark 4 Pro طرح گرافیکی

مدل جدید تفاوتی با سایر نسخه‌های بلک شارک ۴ ندارد و تنها فرق آن استفاده از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود.

منبع

۱۷:۲۲

کمبود قطعات نیمه‌رسانا به افزایش قیمت گجت‌های قابل حمل منجر خواهد شد

برای مدتی می‌شود که شرکت‌های سازنده‌ی گجت‌های قابل حمل و دستگاه‌های هوشمند از آسیب‌های احتمالی به دلیل کمبود قطعات نیمه‌رسانا خبر می‌دهند. حال، گزارش‌هایی منتشر شده که قیمت محصولات مختلف از ابتدای سال ۲۰۲۱ در حال افزایش هستند و انتظار می‌رود شدت افزایش قیمت‌ها در آینده بیشتر نیز شود. ازجمله بازارهایی که شاهد افزایش قیمت‌ها خواهد بود بازار قطعات و لوازم جانبی کامپیوترهای شخصی و مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌ها خواهد بود.

منبع

۱۷:۱۴

بیش از پانصد هزار توسعه‌دهنده در حال اضافه کردن اپلیکیشن‌های جدید به اکوسیستم هارمونی هستند

سیستم عامل هارمونی / HarmonyOS

یکی از سران هواوی در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشته، از برنامه‌های بلند مدت شرکت چینی برای سیستم‌عامل هارمونی ۲ خبر داد و گفت که هارمونی ۲ روی دستگاه‌های بیشتری قابل اجرا خواهد شد که شامل لوازم خانگی هوشمند تا خودروها می‌شود.

مطالب مرتبط:

هواوی HarmonyOS 2 را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای مبتنی‌بر اینترنت اشیا معرفی کرد

 انتشار فهرست محصولات آنر که هارمونی او اس 2 را دریافت خواهند کرد

منبع

۱۴:۰۲

توییت جدید ایلان ماسک باعث کاهش ۲ هزار دلاری قیمت بیت کوین شد

ایلان ماسک در حال خندیدن

رشته توییت جدید ایلان ماسک باعث کاهش قیمت بسیار از ارزهای دیجیتال شده است. ماسک در این توییت به سقوط بازار ارزهای دیجیتال و دوج کوین اشاره کرده و متعاقب آن، در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۶ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که بیت کوین خود را برای عبور از ۴۰ هزار دلار آماده کرده بود.

#Bitcoin 💔 pic.twitter.com/lNnEfMdtJf— Elon Musk (@elonmusk) June 4, 2021

منبع

۱۲:۱۳

#بازی #Frostpunk تا تاریخ ۲۰ خرداد روی #اپیک_گیمز استور رایگان است. شما با دریافت این بازی تا تاریخ ذکرشده، آن را برای همیشه در حساب خود خواهید داشت. بازی Frostpunk در سال ۲۰۱۸ عرضه و موفق به کسب میانگین نمرات ۸۴ در متاکریتیک شد. pic.twitter.com/fN7UU7unrl— Zoomg | زومجی (@myzoomg) June 4, 2021

۱۰:۳۴

مشخصات سخت‌افزاری جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام فاش شد

اسنپدراگون 835

انتظار می‌رود تراشه‌ی پرچم‌دار نسل بعدی کوالکام که در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد از مشخصاتی مانند مودم ایکس ۶۵، هسته‌های کریو ۷۸۰ و پردازنده‌ گرافیکی آدرنو ۷۳۰ استفاده کند. کوالکام در نظر دارد به‌جای لیتوگرافی ۵ نانومتری، پرچم‌دار بعدی خود را با لیتوگرافی ۴ نانومتری بسازد.

متن کامل خبر: مشخصات احتمالی جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام منتشر شد

منبع

۱۰:۲۹

بایدن: شرکت‌های چینی بیشتری به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهند شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نه‌تنها مدت زمان تحریم شرکت‌های چینی را افزایش داده است، بلکه ۱۱ شرکت چینی دیگر نیز به جمع شرکت‌های تحریمی اضافه شده‌اند. این فرمان در زمان دولت ترامپ صادر شد تا شرکت‌های چینی مظنون به همکاری با دولت چین حق فعالیت در خاک ایالات متحده را نداشته باشند. یکی از این شرکت‌ها هواوی است.

منبع

۱۰:۲۲

اطلاعات جدیدی از دوربین آنر ۵۰ و آنر ۵۰ پرو در فضای مجازی قرار گرفت

طراحی دوال رینگ دوربین آنر ۵

انتظار می‌رود در هر دو مدل جدید از سری آنر ۵۰ ماژولی با طراحی دوال رینگ استفاده شود که ۳ دوربین را در خود جای می‌دهد. در جزئیات گزارش آمده که آنر ۵۰ دوربین اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل دارد و برای آنر ۵۰ پرو نیز دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود. 

منبع

۱۰:۱۶

گلکسی S21 FE امکان دارد برخی از ویژگی‌های سری گلکسی نوت را به همراه داشته باشد

رندر غیررسمی گلکسی S21 FE سامسونگ نمای جلو و پشت

سامسونگ در نظر دارد برای جلب نظر علاقه‌مندان به سری گلکسی نوت، تغییراتی در گلکسی S21 FE ایجاد کند تا میزان فروش آن را افزایش دهد. یکی از این تغییرات به احتمال فراوان امکان پشتیبانی از قلم استایلوس خواهد بود.

منبع

۱۰:۱۲

سری گلکسی A22 سامسونگ معرفی شد

پوستر تبلیغاتی گلکسی A22

سامسونگ دو مدل از گلکسی A22 معرفی کرده که شامل نسخه‌ی استاندارد با ارتباطات LTE و مدل گلکسی A22 5G می‌شوند. زمان عرضه و قیمت مدل LTE گلکسی A22 هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود مدل 5G در تیرماه و با قیمت ۲۳۰ یورو روانه‌ی بازار اروپا و سپس سایر نقاط جهان شود.

منبع

۹:۵۸

بازی GTA 6 شامل پرداخت درون بازی به شکل ارزهای دیجیتال خواهد بود

گرافیک واقع گرایانه بازی GTA V

به گفته‌ی تام هندرسون، افشاگر نام‌آشنای صنعت گیم، بازیکنان GTA6 در ازای تکمیل مأموریت‌ها به‌جای پول، بیت کوین دریافت خواهند کرد و این امر می‌تواند برای صنعت نوپای رمزازها بسیار مفید واقع شود. چندی پیش، گفته شده بود که نسخه بعدی GTA دارای شخصت اول زن خواهد بود و از قرار معلوم، وسعت بسیار بیشتری خواهد داشت. گفتنی است GTA5 تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه فروخته است.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۴ ژوئن ۲۰۲۱

  • فورمت VHS برای رقابت با بتامکس سونی رونمایی شد: فورمت نوار کاست VHS در آمریکای شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از آغاز نمایشگاه الکترونیک مصرفی شیکاگو (CES) معرفی شد. در حقیقت، فورمت مذکور استانداردی برای ضبط فیلم‌های آنالوگ در سطح مصرف‌کننده روی نوار کاست‌ها است. مدت‌ها قبل از نبرد بین Blu-ray و HD-DVD، جنگ دیگری در زمینه استانداردهای فیلم‌برداری خانگی وجود داشت که سونی را در مقابل یک شرکت ژاپنی دیگر به نام JVC قرار داد که نبرد بین VHS در مقابل بتامکس بود. VHS یا سیستم خانه ویدیی، بر اساس استاندارد منبع‌باز توسعه یافته توسط JVC بود که چنین روزی در سال ۱۹۷۶ رونمایی شد. شرکت JVC در زمان معرفی از فورمت جدیدش یک نوار دو ساعته را نشان داد که بسیار جمع‌وجور بود که در واقع کوچک‌تر از بسیاری از کاست صوتی بود و امکان پخش طولانی‌تر و انتقال سریع را فراهم می‌کرد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات