اخبار زنده ؛ یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
مطالعه 6 دقیقه
به‌منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به‌جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یک‌ماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد. جزییات این بسته‌ها هنوز اعلام نشده است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۱:۳۵

قطع‌شدن مکرر برق سایت‌های ارتباطی ایرانسل را با مشکل مواجه کرد

ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر، آسیب جدی به تجهیزات ارتباطی سایت‌های این شرکت وارد کرده است. طبق اعلام ایرانسل، قطعی‌های برق که به‌صورت پیوسته و در فواصل زمانی کوتاهی رخ می‌دهد، شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی را غیر ممکن کرده و تجهیزات ارتباطی را در معرض آسیب جدی و شدید قرار داده است.

منبع

۲۱:۲۲

باشگاه دینامو‌ کی‌یف بلیط‌های فوتبال NFT را در Marketplace بایننس عرضه خواهد کرد.

پر افتخارترین تیم لیگ برتر اوکراین، دینامو کی‌یف، اولین تیمی خواهد بود که بلیط‌های خود را به‌صورت توکن NFT به فروش خواهد رساند. این بلیط‌ها به‌صورت اختصاصی در صرافی بایننس به فروش می رسند. این باشگاه امیدوار است تا ۲۵ درصد از بلیط‌های بازی‌های خانگی فصل بعد خود را به‌صورت NFT بفروشد.

منبع

۲۱:۱۸

تعدادی از صرافی‌ها خدمات خود را به شهروندان چینی متوقف کردند.

صرافی‌هیوبی(Huboi) از دسترسی شهروندان چینی به ترید مشتقات و بعضی از خدمات ماینینگ را محدود کرد. در همین حال OKEx امکان ترید توکن خود یعنی OKB را در چین به حالت تعلیق درآورده است. این اقدام صرافی‌های رمزارز در راستای اعمال محدودیت‌های دولت چین بر بازارهای رمزارز در روزهای اخیر بوده است.

منبع

۱۳:۴۹

استخراج رمزارز چیا باعث افزایش ۱۰ برابری قیمت هارددیسک شده است

رمزارز چیا در هفته‌های گذشته توجه گسترده‌ای در سطح جهانی به خود معطوف کرده است. چیا (Chia) که تنها با استفاده از فضای حافظه استخراج می‌شود، تأثیر باورنکردنی بر بازار حافظه ذخیره‌سازی گذاشته است.

متن کامل خبر: استخراج رمزارز چیا باعث افزایش ۱۰ برابری قیمت هارددیسک شده است

۱۳:۴۸

وزیر ارتباطات از اختصاص یک ماه اینترنت رایگان برای تمام مردم کشور خبر داد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات

به‌گفته وزیر ارتباطات، به‌منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به‌جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یک‌ماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد. جزییات این بسته‌ها هنوز اعلام نشده است.

منبع

۱۲:۱۵

توکن‌های طرفداری استون مارتین و آلفا رومیو روی چیلیز منتشر خواهند شد

بلاک چین چیلیز (Chiliz) که بستری محبوب برای انتشار توکن‌های طرفداری است، اعلام کرده است که با تعدادی از تیم‌های مسابقه‌ی فرمول یک اروپایی قرارداد بسته است و توکن‌های طرفدار آلفا رومئو و استون مارتین روی پلتفرم چیلیز منتشر خواهند شد. توکن‌های طرفداری برای توزیع کالاها، ساختن کمپین‌های بازاریابی واقعیت مجازی و در برخی موارد امکان رای‌گیری در مورد یونیفرم تیم‌ها را به صاحبان توکن می‌دهد.

مقاله مرتبط: کریستیانو رونالدو به ازای تمام گل‌های زده، توکن رمزارز دریافت کرد 

منبع

۱۱:۱۴

با اپلیکیشن «برق من» از خاموشی‌های احتمالی مطلع شوید

شهروندان می‌توانند برای آگاهی از خاموشی‌های احتمالی برق با اتصال به شبکه هوشمند اطلاع‌رسانی خاموشی برق تهران بزرگ به این «لینک» مراجعه کنند یا ازطریق اپلیکیشن «برق من» از خاموشی‌های احتمالی مطلع شوند.

متن کامل خبر: شرکت توانیر: مشکل قطعی برق خارج از جدول زمان‌بندی از فردا حل می‌شود

۱۱:۰۹

شرکت مخابرات برای اولین‌بار زیان‌ده شد

مخابرات ایران

طبق صورت‌های مالی شرکت مخابرات ایران روی سامانه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه به‌نام کدال، این شرکت در سال گذشته ۱۷۶۰ میلیارد تومان زیان داشته که اولین سال زیان‌دهی مخابرات محسوب می‌شود.

منبع

۱۰:۱۱

نصب اپلیکیشن سامسونگ نوت از مرز 1 میلیارد بار در پلی استور عبور کرد

چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که تنها محصولات سری گلکسی شرکت کره‌ای قادر به دریافت و نصب اپلیکیشن سامسونگ نوت هستند.

منبع

۹:۴۰

موتورولا وان اکشن به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت می‌کند

Motorola One Action / موتورولا وان اکشن

آپدیت اندروید ۱۱ برای وان اکشن در برزیل آغاز شده است و به‌زودی در سایر مناطق گسترش می‌یابد. در زمان نوشتن مطلب به تغییرات دقیق به‌روزرسانی مذکور دسترسی نداریم؛ اما انتظار می‌رود برخی از تغییرات مربوط به بازطراحی UI، حباب‌های چت و تاریخچه‌ی اعلان‌ها باشد.

منبع

۸:۵۸

تصاویر رندرشده جدیدی از طراحی آی‌مک پرو منتشر شد

تصویر رندرشده منتسب به آی‌مک پرو

اپل در رویداد اسپرینگ لودد از کامپیوترهای استاندارد آی‌مک با کالبد و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی کرد. بااین‌حال، غول دنیای فناوری هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با نسخه‌ی حرفه‌ای آی‌مک‌ ارائه نداد. افزون‌براین، اپل با به‌روزرسانی فهرست محصولاتش، گزینه‌های خرید برخی از پیکربندی‌های آی‌مک پرو را به‌شدت محدود کرده است که گمان می‌رود به منزله‌ی معرفی از نسل جدید این محصول صورت گرفته باشد. حال تصاویر رندرشده‌ی جدیدی در سطح نت رسانه‌ای شده است که می‌تواند دید خوبی را از آی‌مک پرو بعدی منتقل کند.

تصاویر منتشرشده، آی‌مک پرو را در گزینه‌ی رنگی خاکستری فضایی (Space Gary) و با حاشیه‌های مشکی نشان می‌دهند که از قرار معلوم، از همان زبان طرحی محصولات جدید اپل (صفحه‌نمایش و لبه‌های تخت)، بهره می‌گیرد. اعتقاد بر این است که آی‌مک پرو جدید به پردازنده‌ی بهبود یافته از خانواده M1 آراسته خواهد شد که می‌تواند هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری را در بطن خود جای دهد. ناگفته نماند این احتمال نیز وجود دارد که اهالی کوپرتینو برای ارائه‌ی محتوای بصری با بیشترین کیفیت ممکن، حرفه‌ای‌ترین آی‌مک خود را به نمایشگرهایی با نور پس‌زمینه Mini LED مجهز کنند.

Say hello to your very first look at the new iMac Pro.Powered by a new M-series processor. pic.twitter.com/TDA70ZaEhi— LeaksApplePro (@LeaksApplePro) May 23, 2021

منبع

۷:۵۰

خودرو رسمی پاپ واتیکان و رئیس جمهور آمریکا، الکتریکی خواهد شد

تصویر پاپ فرانسیس در کنار اتومبیل لامبورگینی

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دستور تعویض کادیلاک بیست با یک سدان لوکس الکتریکی را به تیم تشریفات خود داده است. همچنین، شرکت خودروسازی فیسکر نیز به‌زودی یک کراس‌اور الکتریکی مخصوص پاپ واتیکان تولید خواهد کرد که دارای اتاقک شیشه‌ای است.

منبع

۷:۴۰

طرح مفهومی آئودی برای ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی معرفی شد

ایستگاه شارژ برقی شرکت آئودی

سال آینده، ایستگاه‌های شارژ آئودی در اروپا افتتاح خواهند شد. این طرح، شامل چند درگاه شارژ سریع خودروهای الکتریکی و محلی برای استراحت رانندگان خواهد بود.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ یک‌شنبه ۲ خرداد اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳ می ۲۰۲۱

  • رونمایی از زبان برنامه‌نویسی جاوا و مرورگر هات جاوا: در ۲۳ می ۱۹۹۴، سان‌مایکروسیستم برنامه‌های جدید خود، جاوا (Java) و هات جاوا (HotJava) را به‌طور رسمی در کنوانسیون SunWorld 95 رونمایی کرد. جاوا به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی توصیف شد که همراه‌با مرورگر وب موسوم به هات جاوا، بهترین سیستم‌عامل جهانی را به جامعه آنلاین ارائه می‌داد. مفهوم این برنامه‌ها طراحی یک زبان برنامه‌نویسی بود که برنامه‌های آن با هر نوع سیستم‌عامل در اختیار کاربر قرار گیرد و مشکلات ترجمه بین مکینتاش، رایانه‌های سازگار با IBM و دستگاه‌های مبتنی بر یونیکس برطرف شود.
  • اکران فیلم ترسناک The Shining: چنین روزی در سال ۱۹۸۰، فیلم ترسناک The Shining (درخشش)، به کارگردانی استنلی کوبریک، با بازی جک نیکلسون و شلی دوال، براساس کتاب استیون کینگ در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات