کریستیانو رونالدو به ازای تمام گل‌های زده، توکن رمزارز دریافت کرد

دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کریستیانو رونالدو، ستاره‌ی یوونتوس، به ازای تمام گل‌های زده، در مجموع ۷۷۰ توکن طرفداری JUV دریافت کرد.
تبلیغات

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن فوتبالی است که برای دستاوردهای ورزشی خود ارز دیجیتال دریافت کرده است. به گزارش کوین‌تلگراف به نقل از خبرگزاری اسپانیای مارکا، رونالدو از طرف باشگاه یوونتوس برای تمام گل‌هایی که در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده، ۷۷۰ توکن JUV دریافت کرده است.

JUV توکن طرفداری رسمی باشگاه یوونتوس است که در ۲۰۱۹ توسط این باشگاه ایتالیایی روی بلاک‌چین چیلیز (Chiliz) و در ارتباط با پلتفرم Socios.com آغاز به کار کرده است. توکن‌های طرفداری در کنار دادن شانس برای رأی دادن به تصمیم‌های باشگاه، به طرفداران امکان دسترسی به پرک‌های (perk) مختلف، رقابت‌ها و جوایز می‌دهد.

جایزه‌ی ۷۷۰ توکن JUV قبل از بازی رونالدو در یک‌شنبه مقابل بنونتو اهدا شد و معادل ۱۱,۷۵۰ دلار قیمت دارد؛ قیمت فعلی هر توکن ۱۵٫۱۰ دلار است. توکن JUV در زمان انتشار قیمتی معادل ۲ دلار داشت.

بازیکن قبلی منچستر یونایتد و رئال مادرید به این زودی‌ به این مبلغ نیازی پیدا نخواهد کرد؛ اما این رویداد از آن جهت حائز اهمیت است که برای اولین ‌بار رمزارزی به‌عنوان جایزه برای دستاوردهای حرفه‌ای به یک بازیکن فوتبال اهدا می‌شود. ارتباط ورزش و ارز دیجیتال پس از پرداخت رمزارز توسط تعدادی از باشگاه‌های فوتبال به بازیکنان، شاهد رشد بوده است.

چندین باشگاه فوتبال توکن‌های طرفداری را از زمان ابداع روی بلاک‌چین چیلیز صادر کرده‌اند که از جمله‌ی این تیم‌ها، بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان شامل منچستر یونایتد، بارسلونا، پاری سن ژرمن را می‌توان نام برد.

توکن‌های طرفداری روی چیلیز

توکن چیلیز به دلیل فعالیت‌های اخیر تیم‌های فوتبال شاهد شکوفایی بوده است. از یک ژانویه توکن CHZ بیش از ۲۵۰۰ درصد رشد کرد و ارزش بازار آن از ۱۰۰ میلیون دلار به ۴٫۵ میلیارد دلار رسید و سپس به ۳٫۲ میلیارد دلار سقوط کرد.

با توجه به صدور توکن‌های طرفداری بارسلونا با نام BAR، آیا رقیب دیرینه‌ی کریستیانو رونالدو یعنی لیونل مسی نیز در صف دریافت پاداش به‌صورت رمزارز خواهد بود؟ در مقابل ۷۷۰ گل رونالدو، ستاره‌ی آرژانتینی که دو سال سن کمتری دارد، تاکنون ۷۳۴ گل به ثمر رسانده است.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌‌دست ‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات