لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های دسکتاپ پرقدرت دل در MWC 2024 رونمایی شدند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
فردی در حال کار کردن با لپ تاپ دل
دل در نمایشگاه MWC 2024 هفت مدل لپ‌تاپ و سیستم دسکتاپ ورکستیشن را رونمایی کرد که از قدرت پردازشی فراوانی برخوردارند.
تبلیغات

دل در نمایشگاه CES 2024 لپ‌تاپ‌های سری XPS جدید خود را معرفی کرد و اکنون در MWC 2024 شهر بارسلون، سری جدید لپ‌تاپ‌های Precision و سیستم‌های دسکتاپ‌ پرقدرت‌تر از قبل را پرده برداشته است.

مدل‌های بالارده لپ‌تاپ‌های Precision، یعنی مدل ۱۴ اینچی ۵۴۹۰ و مدل ۱۶ اینچی ۵۶۹۰، نیروی موردنیاز کاربران حرفه‌ای را در شاسی براق و جمع‌وجوری قرار داده‌اند.

لپ تاپ 5690 dell-precision

به‌گفته‌ی دل، مدل Precision 5690 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در میان بهترین مدل‌های ۱۶ اینچی جهان قرار می‌گیرد و مدل Precision 5490 سبک‌ترین و نازک‌ترین ورکستیشن قابل‌حمل جهان است.

پردازنده‌های سری vPro با واحد پردازش عصبی (NPU) و کلید اختصاصی Windows Copilot برای دسترسی سریع و نرم‌افزار Dell Optimizer که بر هوش مصنوعی تکیه دارد، می‌توانند عملکرد شما را در استفاده از لپ‌تاپ ارتقا دهند.

لپ تاپ 5490 dell-precision

Precision 5490 تنها ۱٫۴۸ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی‌که وزن مدل ۵۶۹۰ به‌دلیل داشتن پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌تر ۲٫۱۷ کیلوگرم است که باز‌هم در نوع خود لپ‌تاپ سبکی محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ‌های یادشده از استانداردهای ISV و MIL-STD و طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی از‌جمله درایوهای دارای رمزنگاری خودکار، حسگر اثرانگشت، سنسور مادون‌قرمز، شاتر دوربین و SafeBIOS اختصاصی دل بهره می‌برند.

مشخصات در بسیاری از زمینه‌ها یکسان هستند؛ اما مدل ۵۶۹۰ به‌دلیل استفاده از گرافیک انویدیا RTX Ada عملکرد گرافیکی بهتری را ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های یادشده در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) عرضه شوند؛ اما هنوز اطلاعاتی از قیمت لپ‌ تاپ ها در دست نیست.

لپ تاپ 3590 dell-precision

لپ‌تاپ‌های جدید Precision سری ۳۰۰۰، یعنی ۳۴۹۰ و ۳۵۹۰ و ۳۵۹۱ نیز، تغییرات زیادی را در سال ۲۰۲۴ تجربه می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که درمقایسه‌با همتایان سری ۵۰۰۰ خود کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند؛ در‌حالی‌که همچنان عملکرد درخورتوجهی را برای کارهای تخصصی ارائه می‌دهند.

در لپ‌تاپ‌های سری ۳۰۰۰، پردازنده‌‌های اینتل Core Ultra سری U و سری H و پردازنده‌‌های گرافیکی انویدیا RTX Ada بازیگران اصلی برای اجرای برنامه و عملکرد‌های مختلف هستند.

لپ‌تاپ‌های سری ۳۰۰۰ همگی نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۶:۹، پورت‌های مناسب و اتصال 4G LTE/5G دارند تا خارج از محدوده‌ی Wi-Fi نیز به اینترنت متصل باشند.

لپ تاپ 3591 dell-precision

تمام مدل‌ها به دوربین FHD با توانایی تشخیص حضور انسان با استفاده از هوش مصنوعی و حسگر اثرانگشت مجهزند؛ اما در‌این‌میان، تنها مدل ۳۵۹۱ با پردازنده اینتل Core Ultra سری H و پردازنده‌ی Ultra 9 185H vPro و قدرتمند‌ترین گزینه‌ی GPU، چند پله از برادران خود بالاتر است. لپ‌تاپ‌های سری ۳۰۰۰ نیز مانند مدل‌های ۵۰۰۰ در ۱۲ مارس ۲۰۲۴ (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) عرضه خواهند شد.

کیس 3680 dell-precision

محصول دیگر سری Precision که دل در نمایشگاه MWC 2024 رونمایی کرد، کامپیوتر دسکتاپ قدرتمند Precision 3680 نام دارد که از پردازنده‌های چهاردهم اینتل و گزینه‌های زیادی برای رم و فضای ذخیره‌سازی و پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند انویدیا و AMD بهره می‌برد.

کیس 3680 dell-precision

Precision 3280 کامپیوتر رومیزی دیگری از دل است که به‌دلیل کوچک و کامپکت بودن، می‌توان آن را به پشت مانیتورها نیز وصل کرد. چنین دستگاهی برای مشاغل کوچک یا حتی حرفه‌ای با فضای محدود عالی به‌نظر می‌رسد. در‌حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از کامپیوترهای جدید دل در‌دسترس نیست؛ اما مدل‌های یادشده همراه با لپ‌تاپ‌ها در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات