تعمیر لپ تاپ لنوو ساده‌تر می‌شود

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
لپ تاپ لنوو باز شده روی میز
لنوو با همکاری iFixit، تعمیرپذیری لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad خود را بهبود می‌دهد.
تبلیغات

لنوو می‌خواهد ازطریق همکاری با شرکت iFixit تعمیرپذیری لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد. iFixit همان شرکتی است به‌طور مستقل لوازم الکترونیکی مختلف ازجمله لپ‌تاپ و گوشی هوشمند را بررسی و امتیازی برای تعمیرپذیری آن‌ها ثبت می‌کند که از یک تا ۱۰ است و هرچه این عدد بیشتر باشد، تعمیرپذیری دستگاه مذکور آسان‌تر خواهد بود.

مدل‌های قبلی لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad T لنوو قبلاً امتیاز تعمیرپذیری ۷ را از iFixit دریافت کرده‌اند اما نسخه‌های جدید این محصولات امتیاز تعمیرپذیری ۹٫۳ را به‌دست آورده‌اند که واقعاً چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد. چنین امتیازی نشان می‌دهد دسترسی به قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ لنوو چقدر آسان‌تر از اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است و به‌بیان دیگر کاربران می‌توانند به‌سادگی نسبت‌ به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کنند.

لنوو علامت‌هایی روی کیبورد نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad قرار داده است که به شما اجازه می‌دهد پوشش صفحه‌کلید را به‌راحتی جدا کنید.

لپ تاپ لنوو ThnikPad T روی میز از نمای پشت
قطعات داخلی لپ تاپ لنوو ThnikPad T روی میز
بازکردن لپ تاپ لنوو ThnikPad T روی میز

کلی کوریگان از لنوو در گفت‌وگو با سایت دیجیتال‌ترندز اعلام کرد: «کاربران به اسلات‌های SSD و WAN و رم DIMM دسترسی دارند و این قطعات به مادربرد لحیم نشده‌اند. همچنین برچسب‌های روی محصولات ما، شناسایی بخش‌های مختلف را آسان می‌کنند. باتری این لپ‌تاپ‌ها اکنون از کابل‌های روبانی استفاده نمی‌کند و به‌همین‌دلیل به‌راحتی قابل تعویض است.»

اگرچه لپ‌تاپ‌های ThinkPad T14s Gen 5 و ThinkPad T16 Gen 3 طراحی داخلی متفاوتی دارند اما امتیاز تعمیرپذیری یکسانی دریافت کرده‌اند. هدف لنوو از بهبود تعمیرپذیری محصولاتش، سهولت استفاده و افزایش طول عمر آن‌ها و همچنین کاهش ضایعات الکترونیکی است.

مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad T لنوو برای همگام‌ شدن با هوش مصنوعی از کلید اختصاصی کوپایلت نیز بهره می‌برند که دسترسی به قابلیت‌های این چت‌بات را با روشی سریع‌تر فراهم می‌کند.

قیمت لپ‌ تاپ لنوو مدل ThinkPad T14i Gen 5 معادل ۱٬۲۰۰ دلار است و این محصول از آوریل ۲۰۲۴ (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

قیمت لپ تاپ T14s Gen 5 لنوو ۱۴۰۰ دلار است و از آوریل سال جاری (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات