لپ‌تاپ ۱۴ اینچ ۲۰۲۴ لنوو با نمایشگر لمسی و شارژدهی چشمگیر رونمایی شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
لنوو ThinkBook 14 2-in-1 نسل چهار
چهارمین نسل لپ‌تاپ لنوو ThinkBook 14 با پردازنده‌ d اینتل Core Ultra و قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی شد.
تبلیغات

لنوو در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) از نسل جدید لپ‌تاپ ThinkBook رونمایی کرد که نمایشگر ۱۴ اینچی و بدنه‌ای نازک و سبک دارد. این دستگاه که ThinkBook 14 2-in-1 (Gen 4) نام دارد از پردازنده اینتل Core Ultra استفاده می‌کند و با هدف جلب‌نظر کاربران تجاری طراحی شده است.

طراحی ThinkBook 14 نسل چهار لنوو تفاوت چشمگیری با مدل‌های قبلی این محصول ندارد و همچنان قابلیت‌ حمل را اولویت قرار می‌دهد.

ضخامت دستگاه حدود ۱۷ تا ۱۹ میلی‌متر و وزن آن ۱٫۸ کیلوگرم است. نکته‌ی مهم اینکه لنوو با استفاده از لولای ۳۶۰ درجه‌ی کشویی در این محصول حاشیه‌های اطراف نمایشگر را به‌حداقل ممکن کاهش داده است.

لپ‌تاپ ThinkBook 14 2-in-1 نسل ۴ لنوو از نمایشگر ۱۴ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد و روشنایی آن حداکثر به ۳۰۰ نیت می‌رسد و از فیلتر Eyesafe برای محافظت از چشم کاربر دربرابر نور آبی مضر استفاده می‌کند. این دستگاه از وب‌کم Full HD بهره می‌برد و با حسگر مادون‌ قرمز (در برخی مدل‌ها) از احراز هویت بیومتریک ویندوز Hello پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین حسگر اثر انگشت یکپارچه‌شده با دکمه‌ی پاور را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

لنوو ThinkBook 14 2-in-1 نسل چهار در حالت ۳۶۰ درجه

از دیگر امکانات لنوو ThinkBook 14 نسل چهار می‌توان به شاتر حفظ حریم خصوصی وب‌کم، تعداد زیادی پورت در هر دوطرف ازجمله تاندربولت ۴، USB-C با قابلیت شارژ سایر لوازم الکترونیکی، DisplayPort، دو درگاه USB-A و HDMI 2.1 اشاره کرد. این محصول از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را به‌صورت مغناطیسی به لبه‌ی دستگاه متصل کرد. بدنه‌ی لپ‌تاپ از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک بادوام ساخته شده است تا مقاومت بیشتری دربرابر ضربات احتمالی داشته باشد.

لنوو ThinkBook 14 نسل ۴ از تاچ‌پد لمسی شیشه‌ای با پشتیبانی از مایکروسافت Precision، کیبورد بسیار جذاب و بلندگوهای دوگانه‌ی سازگار با فناوری دالبی اتموس بهره می‌برد.

لنوو ThinkBook 14 2-in-1 نسل چهار از نمای کناری

پردازنده‌ی Core Ultra اینتل به کاربران در اجرای کارهای مختلف کمک می‌کند و ازطرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ ThinkBook 14 2-in-1 (Gen 4) به‌دلیل بهینه‌بودن پردازنده‌ی Core Ultra و باتری ۶۰ وات‌ساعتی از نظر شارژدهی نیز عملکرد خوبی ارائه می‌دهد که طبق ادعای لنوو با هر بار شارژ کامل، کل روز را در استفاده‌های عادی دوام خواهد آورد.

لنوو از واحد پردازش عصبی (NPU) موجود در پردازنده‌های Core Ultra اینتل برای ارائه‌ی برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد که ازجمله می‌توان به Smart Power برای متعادل‌سازی عملکرد و کارایی باتوجه‌به نیاز کاربر و Smart Meeting برای بهینه‌سازی ویدیو و صدا در تماس‌های تصویری اشاره کرد. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ پرو عرضه می‌شود و از ۶۴ گیگابایت رم DDR5 و دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کند.

نسل چهارم لپ‌تاپ لنوو ThnikBook 14 2-in-1 برای کسانی در نظر گرفته شده است که به محصول چندکاره با قیمت مناسب‌تر از مدل‌های موجود در بازار نیاز دارند.

قیمت لپ تاپ لنوو در کانفیگ پایه ۱٬۱۶۹ دلار است که درمقایسه‌با قیمت لپ تاپ مشابه رقبا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. محصول مورد بحث از مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار خواهد شد.

مشخصات فنی لپ‌تاپ ThinkBook 14 2-in-1 (Gen 4)

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۱ پرو

پردازنده

اینتل Core Ultra

رم

۶۴ گیگابایت DDR5

فضای ذخیره‌سازی

دو ترابایت PCIe SSD

گرافیک

گرافیک مجتمع اینتل

نمایشگر

۱۴ اینچی، روشنایی ۳۰۰ نیت، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و گواهی TUV برای محافظت از چشم دربرابر نور آبی

وب‌کم

فول اچ‌دی با حسگر مادون‌ قرمز (در برخی از مدل‌ها)

باتری

۶۰ وات‌ساعت

پورت‌

یک عدد USB-C تاندربولت ۴ با امکان شارژ سایر دستگاه‌های الکترونیکی (Power Delivery 3.0)

یک عدد USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت برثانیه و امکان شارژ سایر دستگاه‌های الکترونیکی (Power Delivery 3.0)

درگاه DisplayPort 2.1

دو عدد USB-A با سرعت ۵ گیگابیت‌برثانیه

درگاه HDMI 2.1

درگاه کارت microSD

جک ۳٫۵ میلی‌تری ترکیبی هدفون-میکروفون

ابعاد

۲۲۳٫۵ در ۳۱۲ در با قطر ۱۶٫۸۵ تا ۱۸٫۷ میلی‌متر

وزن

حدود ۱٫۸ کیلوگرم

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات