طراح ارشد اپل در پی بازنشسته‌کردن مک بوک ایر بود

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مک بوک ایر M2
از نظر جانی آیو، عرضه‌ی مک بوک ایر در کنار مک بوک پرو برای اپل غیر ضروری بود؛ درحالی‌که امروزه مک بوک ایر فروش بسیار زیادی دارد.
تبلیغات

بنابر ادعای مطرح‌شده در پادکست ورج‌کست، جانی آیو در تلاش بود تا اپل را متقاعد کند که تولید مک ‌بوک ایر متوقف شود و فقط مک ‌بوک پرو بازطراحی‌شده دردسترس مردم قرار بگیرد.

والت موسبرگ در ورج‌کست بر اساس منبع معتبری در اپل گفت: «جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل، می‌خواست تیم کوک را قانع کند که اپل به دو مدل لپ‌تاپ نیازی ندارد و می‌توان با نازک‌تر کردن و قدرتمند‌کردن مک بوک ایر، آن را با قیمتی بالاتر عرضه کرد.»

منبع موسبرگ گفت: «تیم کوک با این ایده کاملاً موافق نبود و همین امر موجب اختلاف بین تیم طراحی آیو و مدیران ارشد محصول شد و سرانجام در سال ۲۰۱۸ تیم کوک تصمیم گرفت که به رویه‌ی قبلی خود پایبند بماند.»

انگیزه‌ی آیو برای وادار کردن مردم به خرید فقط یک مدل از لپ تاپ اپل با قیمتی بالاتر، بیش‌ از هرچیز، افزایش درآمد بود و این خلاف سخنان همیشگی آیو است که می‌گوید: «من فقط به طراحی علاقه‌مند هستم و به جنبه‌ی تجاری و مالی شرکت علاقه‌ای نداشتم.»

مک بوک ایر چندین سال بدون تغییر خاصی تولید می‌شد ولی از سال ۲۰۱۸ به بعد اپل توجه بیشتری به آن کرد. در این سال‌ها مک بوک ایر از نظر فنی ارتقاء اساسی تجربه کرده و بدنه‌اش نیز بازطراحی شده است. اپل قیمت لپ تاپ مک بوک ایر را در سال‌های اخیر بالا برده.

حدف کردن مک بوک ایر می‌توانست یکی از بدترین تصمیم‌های اپل در سال‌های اخیر باشد چراکه مک بوک ایر مدلی است که هر ساله نسل جدیدی از مشتریان را وارد دنیای مک می‌کند و بسیاری از آن‌ها بعداً مدل‌های گران‌تر را خریداری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات