مدیر سابق اپل «آیفون دنیای هوش مصنوعی» را می‌سازد [به‌روزرسانی]

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
جانی آیو در حال صحبت با استیو جابز
جانی آیو، مدیر ارشد طراحی اپل در سال‌های گذشته، با مدیرعامل OpenAI وارد مذاکره شده است و قصد دارد سخت‌افزار جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی بسازد.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۶ مهر ۱۴۰۲): خبرگزاری فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی، جزئیاتی جدید درباره‌ی پروژه‌ی جانی آیو فاش کرده است. بر اساس گفته‌ی این وب‌سایت، آیو می‌خواهد «آیفونِ هوش مصنوعی» تولید کند. او برای پروژه‌اش بیش‌از یک میلیارد دلار بودجه از مدیرعامل سافت‌بنک دریافت کرده است.

فایننشال تایمز می‌گوید سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در پی همکاری با شرکت LoveFrom جانی آیو است تا سراغ تولید دستگاهی اختصاصی برود.

ظاهراً آلتمن و آیو می‌خواهند دستگاهی بسازند که «تجربه‌ی کاربری طبیعی‌تر و شهودی‌تر» برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. احتمالاً در این دستگاه از پردازنده‌ی آرم استفاده خواهد شد. فعلاً به قیمت گوشی موردبحث اشاره نشده است.

خبر اصلی (۵ مهر ۱۴۰۲): جانی آیو تا پیش‌از خداحافظی با اپل، مدیر ارشد طراحی این شرکت بود و روی تولید تعداد قابل‌توجهی از مدل‌های آیفون و مک بوک تأثیر مستقیم داشت. او حتی پس از جدایی از اپل، به طراحان این شرکت مشورت می‌داد. آیو در سال ۲۰۱۹ از اپل جدا شد و برند LoveFrom را بنیان‌گذاری کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، جانی آیو مشغول کار روی «پروژه‌ی سخت‌افزاری هوش مصنوعی» است و در این مسیر با سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI (شرکت خالق ChatGPT) وارد مذاکره شده. ظاهراً مذاکرات این دو، روی دستگاه مبتنی‌بر هوش مصنوعی متمرکز بوده است.

فعلاً مشخص نیست که دستگاه مدنظر جانی آیو چه ظاهری دارد و از چه قابلیت‌هایی استفاده می‌کند. منابع آگاه صرفاً گفته‌اند که جانی آیو و سم آلتمن در پی ساخت «سخت‌افزاری جدید برای عصر هوش مصنوعی» هستند.

ماسایوشی سان، مدیرعامل گروه تجاری سافت‌بنک، یکی دیگر از سرمایه‌گذاران پروژه‌ی جانی آیو است. گفته می‌شود که OpenAI توانسته است تاکنون ۱۱ میلیارد دلار سرمایه ازطریق شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت و Khosla Ventures دریافت کند و مشکلی برای حمایت از جانی آیو ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات