این لپ تاپ با پردازنده ۶۴ هسته‌ای و گرافیک دسکتاپ RTX 4080 شما را میخکوب می‌کند

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لپ‌تاپ Yunguai REV-9 در رنگ زرد از نمای جانبی
اگر فکر می‌کنید که نمی‌توان پردازنده‌ی مخصوص سرور و گرافیک کلاس دسکتاپ را در لپ‌تاپ جای داد، سخت در اشتباه هستید.
تبلیغات

یکی از استارتاپ‌های چینی لپ‌تاپی به نام Yunguai REV-9 را معرفی کرده است که سخت‌افزار منحصر‌به‌فردی دارد. مشخصات این لپ‌تاپ شامل پردازنده‌ AMD از سری EPYC با ۶۴ هسته‌ی پردازشی و کارت گرافیگ انویدیا جی‌فورس RTX 4080 دسکتاپ با خنک‌کننده‌ی مایع است. درست خواندید، این لپ‌تاپ واقعا کارت گرافیک کلاس دسکتاپ دارد.

گنجاندن پردازنده‌های مخصوص سرور در لپ‌تاپ کاملا غیر‌معمول است و بهینه‌سازی آن‌ها برای لپ‌تاپ‌ها به‌تنهایی دستاورد محسوب می‌شود؛ چراکه این پردازنده‌ها توان مصرفی (TDP) زیادی دارند که به تولید دمای بسیار زیاد منجر می‌شود. بااین‌حال، شرکت سازنده راه‌حل جالبی را برای خنک‌سازی CPU در نظر گرفته است.

لپ‌تاپ Yunguai REV-9 در رنگ زرد از نمای جانبی

لپ‌تاپ Yunguai REV-9 با مکانیزم خنک‌کنندگی متمایزی همراه است. این سیستم از اولین خنک‌کننده‌ی مایع مخصوص لپ‌تاپ در جهان برخوردار است که از رادیاتور به‌جای لوله‌های حرارتی استفاده می‌کند. سیستم مذکور با یک پمپ و مخزن آب داخلی همراه است تا از خنک‌ماندن اجزای آن اطمینان حاصل شود.

لپ‌تاپ Yunguai REV-9 از نمای جلو

به‌گزارش پی‌سی آنلاین، لپ تاپ Yunguai REV-9 علاوه‌بر بهره‌مندی از پردازنده‌های AMD EPYC، از گرافیک کلاس دسکتاپ انویدیا RTX 4080 برخوردار است که باز‌هم، اتفاقی شگفت‌انگیز برای لپ‌تاپ محسوب می‌شود. چنین مشخصاتی باعث عملکرد بسیار قدرتمندی می‌شود؛ اما جنبه‌ای منفی برای لپ‌تاپ مذکور دارد و آن طراحی و ابعاد است.

باتوجه‌به تصاویر منتشر‌شده، این لپ‌تاپ بسیار حجیم‌تر و ضخیم‌تر از لپ‌تاپ‌های معمولی است. وجود CPU و GPU سرور و دسکتاپ در لپ‌تاپ، چیزی نیست که هرروز شاهد آن باشیم و جالب خواهد بود که ببینیم کاربران چه استقبالی از آن می‌کنند.

اندازه‌ی این لپ‌تاپ ۴۲۰ در ۳۲۵ در ۴۶ میلی‌متر است که بسیار بزرگ‌تر از نمونه‌های فعلی بازار است؛ البته با‌توجه‌به مشخصات لپ‌تاپ، دیدن این اعداد تعجبی ندارد.

Yunguai REV-9 با دو گزینه‌ی صفحه‌نمایش ۱۷٫۳ اینچی با وضوح 2.5K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز یا 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز قابل سفارش است و از ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۳٫۵ اینچی اختصاصی نیز برای نمایش اطلاعات و پارامترهای مختلف مانند دما در نظر گرفته شده است.

هنوز قیمت لپ تاپ یادشده رسما اعلام نشده است؛ اما یکی از شرکت‌های فناوری در حال سرمایه‌گذاری روی این لپ‌تاپ است؛ بنابراین، شاید در آینده جزئیات بیشتری از آن بشنویم.

قضاوت بر سر قراردادن CPU مخصوص سرور در لپ‌تاپ یا به‌طور‌کلی منطقی بودن یا نبودن ایده‌ی طراحی و ساخت این لپ‌تاپ را باید درنهایت به کاربران و خریداران واگذار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات