این اولین لپ تاپ دنیا با پردازنده هوش مصنوعی AMD Ryzen 8040 است

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro V 16
سری جدید لپ تاپ گیمینگ ایسر مجهزبه پردازنده هوش مصنوعی Ryzen 8040 و مبتنی بر معماری Zen 4 خواهد بود.
تبلیغات

ایسر لپ‌تاپ جدید Nitro V 16 را معرفی کرده است. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۶ اینچی و مبتنی بر آخرین پردازنده‌ی هوش مصنوعی AMD Ryzen 8040 است که آن را به جایگزینی عالی برای Nitro V موجود تبدیل می‌کند.

بررسی نسخه‌ی 2022 Nitro V نشان می‌دهد این لپ‌تاپ با وجود قابلیت‌های قوی زیادی که دارد، طراحی ساده و عمر باتری کوتاهی ارائه می‌دهد که مشکلی رایج در لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. همین امر در مورد Nitro V 2023 نیز صدق می کند؛ اما به نسبت عملکرد قوی‌ای که ارائه می‌دهد، همچنان در بین گیمرهای حرفه‌ای از امتیاز بالایی برخوردار است.

بر اساس صفحه‌ی رسمی محصول در وب‌سایت ایسر، این برند Nitro V را با پردازنده‌ ای ام دی Ryzen 7 8845HS و مبتنی بر معماری Zen 4 خواهد ساخت که از هوش مصنوعی Ryzen بهره می‌برد. به گفته‌ی ایسر، این پردازنده با سیستم مدیریت انرژی نسل سوم، دو فن خنک‌کننده و بهینه‌سازی هوشمند باتری مطابقت خواهد داشت.

نمای پشت لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro V 16
لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro V 16
نمایشگر لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro V 16
نمای بالای لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro V 16

ایسر پیکربندی دقیق مدل جدید Nitro V، از جمله رم و فضای ذخیره‌سازی آن را فاش نکرد؛ اما اعلام کرد که این لپ تاپ شامل حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR5-5600 و حداکثر ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD با پشتیبانی از PCIe Gen 4 است.

لپ تاپ ایسر مجهز به گرافیک انویدیا جی فورس 4060 با پشتیبانی از فناوری DLSS 3.5 و همچنین قابلیت صدای فراگیر DTS خواهد بود.

گزینه‌های نمایشگر این لپ‌تاپ شامل دو نمایشگر با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ (نسبت ۱۶:۱۰) و گزینه‌ای با وضوح بالاتر ۲۵۶۰×۱۶۰۰ است که نرخ تازه‌سازی هر دو نمایشگر به ۱۶۵ هرتز می‌رسد.

وب‌کم لپ‌تاپ Nirto V به Acer Purified View و Acer Purified Voice 2.0 مجهز شده است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند و کیفیت صدای وب‌کم با سه میکروفون و فناوری کاهش نویز هوش مصنوعی بهبود یافته است.

لپ تاپ گیمینگ ایسر به درگاه استاندارد USB4، دو درگاه USB3 (با پشتیبانی از شارژ)، یک درگاه HDMI و یک کارت‌خوان microSD مجهز است. این دستگاه همچنین از وای فای 6E پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی اینتلی Nitro V بین ۶۹۹ تا ۹۹۹ دلار قیمت دارد؛ درحالی که قیمت لپ تاپ جدید ایسر (نسخه‌ی Ryzen 8040) بیش از ۹۹۹٫۹۹۹ دلار است و در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد. لپ‌تاپ ایسر به همراه یک ماه Xbox Game Pass ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات