نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad لنوو با مشخصات بهبودیافته و طراحی به‌روز معرفی شدند

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لپ تاپ های تینک پد جدید لنوو در MWC 2023
لنوو در MWC ۲۰۲۳ از مدل به‌روز لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد رونمایی کرد. این محصولات از سخت‌افزار ارتقایافته و طراحی به‌روز بهره می‌برند.
تبلیغات

لنوو در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳، مدل‌های جدیدی از لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد خود معرفی کرد. این محصولات از نظر طراحی و قابلیت‌ها، به‌روزرسانی شده‌اند. یکی از جالب‌ترین لپ‌تاپ‌های این شرکت، نسخه‌ی به‌روز ThinkPad Z13 است که پوششی از جنس دانه‌های کتان دارد.

لنوو در MWC ۲۰۲۳ بارسلون، تقریباً همه‌ی مدل‌های مجموعه لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد را با طراحی جدید، سخت‌افزار ارتقایافته و قابلیت‌های دیگر، به‌روزرسانی کرده است.

مدل جدید لنوو ThinkPad Z13 و Z16

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 جدید لنوو

به گزارش دیجیتال‌ترندز، نسل دوم ThinkPad Z13 و Z16 با پردازنده‌های سری Ryzen 7000 شرکت AMD و گرافیک‌های یکپارچه‌ی 700M عرضه خواهند شد. شما همچنین می‌توانید این لپ‌تاپ‌ها را حداکثر با ۶۴ گیگابایت رم DDR5 و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD سفارش دهید.

یکی از جالب‌ترین تغییرات، روی Z13 جدید اعمال شده است. پوشش فوقانی این محصول اکنون از جنس کتان کاملاً طبیعی است که به صفحه‌ی آلومینیومی بازیافتی چسبانده شده است. چنین ترکیبی زیبایی خاصی به این محصول می‌بخشد. سری Z همچنین از نمایشگرهای IPS با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی گستره‌ی رنگی sRGB بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها در چند نسخه با وضوح WUXGA یا 4K دردسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

نسخه‌ی به‌روز لپ‌تاپ‌های ThinkPad Z13 و Z16 از دوربین جلوی Full HD و وای‌فای 6E بهره می‌برند. نسخه‌ی پایه Z13 جدید از جولای ۲۰۲۳ با قیمت ۱۲۵۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد و مدل پایه Z16 نیز با برچسب ۱۷۵۰ دلار از ماه آگوست ۲۰۲۳ دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مشخصات

پردازنده

AMD Ryzen 7000 یا نسل سیزدهم اینتل Core

گرافیک

یکپارچه 700M یا Iris Xe

رم

حداکثر ۳۲ گیگابایت DDR5

حافظه ذخیره‌سازی

حداکثر ۲ ترابایت SSD

نمایشگر

وضوح WUXGA یا 2.8K

سایر مشخصات

دوربین ۵ مگاپیکسلی مادون‌قرمز و وای‌فای 6E

مدل جدید ThinkPad X13 و X13 Yoga

لپ تاپ لنوو Thinkpad X13 نسل چهار

نسبت نمایشگر به بدنه‌ در نسل چهارم ThinkPad X13 و X13 Yoga لنوو در مقایسه با نسل قبلی این محصولات بهبود یافته است. این محصولات از نسل سیزدهم پردازنده‌های Core اینتل با گرافیک یکپراچه‌ی Iris Xe یا سری Ryzen 7000 AMD با گرافیک یکپارچه‌ی 700M بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها حداکثر با ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه خواهند شد.

مدل به‌روز ThinkPad X13 و X13 Yoga در چند نسخه با نمایشگر WUXGA یا 2.8K دردسترس مشتریان خواهند بود. هر دو لپ‌تاپ از وای‌فای 6E و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی مادون‌قرمز با شاتر خصوصی پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود مدل پایه‌ی X13 جدید از ماه می ۲۰۲۳ با قیمت ۱۱۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود. نسخه‌ی جددی X13 Yoga نیز با قیمت ۱۳۸۰ دلار از ماه می ۲۰۲۳ دردسترس مشتریان خواهد بود.

مشخصات

پردازنده

AMD Ryzen 7000 یا نسل سیزدهم اینتل Core

گرافیک

یکپارچه 700M یا Iris Xe

رم

حداکثر ۳۲ گیگابایت DDR5

حافظه ذخیره‌سازی

حداکثر ۲ ترابایت SSD

نمایشگر

وضوح WUXGA یا 2.8K

سایر مشخصات

دوربین ۵ مگاپیکسلی مادون‌قرمز و وای‌فای 6E

مدل جدید ThinkPad T16، T14 و T14s

لپ تاپ لنوو Thinkpad L14s نسل چهار

به‌طور مشابه، لپ‌تاپ‌های سری T لنوو یعنی نسل دوم T16، نسل چهارم T14 و نسل چهارم T14s مثل سری X این شرکت، ارتقای مشابهی را دریافت کرده‌اند. ابعاد این محصولات اکنون کمی بزرگ‌تر شده است و قیمت آن‌ها به‌ترتیب از ۱۲۵۰ دلار، ۱۲۷۰ دلار و ۱۴۸۰ دلار شروع می‌شود. این لپ‌تاپ‌های جدید از ماه می ۲۰۲۳ روانه‌ی بازارها خواهند شد.

مدل جدید ThinkPad L13 و L13 Yoga، E14 و E16

لپ تاپ thinkpad e14 نسل چهار
لپ تاپ thinkpad l14 نسل چهار

لنوو حتی لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی خود را به‌روزرسانی کرده است. این شرکت نسل چهارم ThinkPad L13 و L13 Yoga را به‌همراه نسل پنجم E14 و E16 معرفی کرده است. حاشیه‌ی اطراف نمایشگر این محصولات اکنون کمتر شده است و از صفحه‌کلید و تاچ‌پد‌های بزرگ‌تر، پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core یا AMD Ryzen 7000 بهره می‌برند.

از دیگر تغییرات نسل چهارم ThinkPad L13 و L13 Yoga می‌توان به باتری‌های بزرگ‌تر اشاره کرد. نسل جدید L13 و L13 Yoga به‌ترتیب با قیمت پایه ۸۷۰ و ۱۱۰ دلار از ماه آوریل دردسترس مشتریان خواهند بود. E14 و E16 جدید نیز به‌ترتیب با برچسب ۷۴۰ و ۷۶۰ دلار از ماه می ۲۰۲۳ به‌فروش می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات