این مدرک ثابت می‌کند که مک بوک پرو M2 Pro قرار بود سال ۲۰۲۲ رونمایی شود

پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد عکاس در حال استفاده از مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل M2 Pro / M2 Max
مک بوک پرو نسل جدید اپل که از پردازنده‌‌های M2 Pro و M2 Max استفاده می‌کند، قرار بود سال ۲۰۲۲ از راه برسد؛ اما رونمایی آن به ۲۰۲۳ موکول شد.
تبلیغات

اپل به‌طور‌غیرمنتظره و بدون هیاهوی رسانه‌ای نسل جدید مک بوک پرو و مک مینی را با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی رونمایی کرد، آن‌هم درحالی‌که معرفی این محصولات جدید بارها به‌تعویق افتاده بود. به‌نوشته‌ی آی‌مور، مک های جدید قرار بود قبل از فرا‌رسیدن سال ۲۰۲۳ رونمایی شوند.

افشاگران قبلاً گفته بودند که اپل در پایان سال ۲۰۲۲ لپ تاپ‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ را با پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max به‌روزرسانی می‌کند؛ اما چنین اتفاقی رنگ حقیقت به خود نگرفت. ویدئو رونمایی مک های جدید ثابت می‌کند که این کامپیوترها قرار بود سال ۲۰۲۲ رونمایی شوند.

لطفاً با تماشای ویدئو در یوتیوب، از کانال زومیت حمایت کنید

اپل این هفته افزون‌بر بیانیه‌ی مطبوعاتی، ویدئو جدیدی در یوتیوب منتشر کرد که حکم رویدادی کوچک برای رونمایی مک های جدید را داشت. کاربران ریزبین توییتر متوجه شده‌اند که ویدئو مذکور در سال ۲۰۲۲ روی سرورهای اپل آپلود شده است.

مشخص نیست که چرا با وجود آماده‌بودن ویدئو، اپل تصمیم گرفت که مک‌های جدید را در سال ۲۰۲۲ معرفی نکند. احتمالا تأخیر در رونمایی مک بوک پرو و مک مینی جدید به مشکلاتی در روند تولید پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max مرتبط بوده است.

شایعه‌ها می‌گویند اپل روی پردازنده‌ی دیگری به نام M2 Ultra برای کامپیوتر دسکتاپ مک پرو کار می‌کند. این شرکت احتمالاً تولید M2 Extreme را لغو کرده است. ناگفته نماند شاید اپل در ماه‌های آینده مک پرو را نیز به پردازنده‌ی اختصاصی مجهز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات